موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

ویزای توریستی کانادا

 ویزای توریستی کانادا

 ویزای توریستی کانادا یکی از ویزاهای پرطرفدار در دنیای گردشگری است. در واقع کانادا همواره یکی از انتخاب های افرادی است که از دیدن زیبایی های طبیعی و مصنوعی جهان لذت می برند و واقعاً برای این گروه از افراد چه مقصدی بهتر از کانادا خواهد بود؟ از یک طرف موقعیت جغرافیایی کانادا و از طرف دیگر پیشرفت ها و جذابیت های ساختگی این کشور می توانند هر بیننده با هر سلیقه ای را به سمت کانادا جذب کنند. اما علاوه بر گردشگران، هر ساله افراد زیادی هم به قصد شرکت در همایش های علمی، دیدار با بستگان و... راهی این کشور پهناور می شوند. به هر حال تمام افرادی که قرار است برای یک دوره معین و نهایتاً شش ماهه وارد کانادا شوند؛ ملزم به دریافت  ویزای توریستی کانادا هستند. در واقع این افراد بدون اخذ  ویزای توریستی کانادا حق ورود به خاک کانادا را نخواهند داشت.

اخذ ویزای توریستی کانادا

اگر شما هم قرار است سفری کوتاه یا حداکثر شش ماهه به کشور کانادا داشته باشید؛ ملزم به اخذ  ویزای توریستی کانادا هستید اما قبل از هر اقدامی لازم است که اطلاعاتی در مورد انواع  ویزای توریستی کانادا و شرایط لازم برای دریافت  ویزای توریستی کانادا کسب کنید؛ بدین منظور می توانید ادامه مطلب را بخوانید.

 ویزای توریستی کانادا، نوعی ویزا برای اقامت موقت در کشور کانادا است. در واقع به موجب  ویزای توریستی کانادا می تواند حداکثر شش ماه در کانادا حضور داشته باشید. جدای از بحث مدت اعتبار  ویزای توریستی کانادا، این نوع ویزا به دو صورت سینگل و مولتیپل قابل دریافت است.  ویزای توریستی کانادا سینگل، ویزایی تک ورود است یعنی بعد اینکه با استفاده از این ویزا یک بار وارد کانادا شده و سپس خارج شوید؛ ویزا خود به خود باطل می شود. اما  ویزای توریستی کانادا مولتیپل، ویزایی چند بار ورود است یعنی به واسطه این ویزا می توانید چندین مرتبه از مرزهای کانادا عبور کنید؛ البته تا زمانی که ویزا اعتبار دارد. اما شما برای دریافت  ویزای توریستی کانادا چه به صورت سینگل و چه مولتیپل می بایست به مراجع صدور ویزای کشور کانادا معروف به وک مراجعه کنید. خوشبختانه کانادا در اکثر کشورهای دنیا دارای نمایندگی وک است؛ یعنی شما در هر جای دنیا باشید می توانید به راحتی به وک دسترسی داشته باشید و برای دریافت  ویزای توریستی کانادا اقدام نمایید که البته اکثر ایرانی های متقاضی دریافت  ویزای توریستی کانادا به مراکز وک واقع در تهران یا در شهرهای همسایه آنکارا، استانبول، ابوظبی یا دبی مراجعه می کنند.

دریات ویزای توریستی کانادا

به هرحال شما برای دریافت  ویزای توریستی کانادا به هرکدام از مراکز وک که مراجعه کنید باید بتوانید صلاحیت خود جهت دریافت  ویزای توریستی کانادا را اثبات کنید. به عنوان مثال باید نشان دهید که برای سفر به کانادا انگیزه کافی دارید؛ مثلاً شرکت در یک سمینار علمی یا دیدار با برادرتان می توانند دلایلی متقاعدکننده باشند اما دیدار شما به عنوان یک فرد جوان با خاله پیر مادرتان نمیتواند گواهی بر انگیزه شما برای سفر به کانادا تلقی شود. ضمناً شما باید ثابت کنید که پس از اتمام اعتبار ویزا حتماً کانادا را ترک کرده و به کشور محل اقامت خود بر می گردید؛ برای اثبات این امر می توانید به وابستگی های عاطفی خود اشاره کنید یا اینکه با ارائه سند مالکیت خانه، زمین و... نشان دهید که برای بازگشت به کشور خود از انگیزه مالی برخوردار هستید. همچنین شما باید نشان دهید که دارای توان مالی لازم برای سفر به کانادا هستید. یکی دیگر از شرایط لازم برای اخذ  ویزای توریستی کانادا این است که ثابت کنید برای ورود به کانادا منع قانونی ندارید و از نظر جسمی نیز در سلامت کامل به سر می برید یعنی برای ورود به کانادا منع پزشکی نیز ندارید.

اگر شما تصور می کنید که تمام شرایط فوق الذکر را دارید می توانید از طریق وک برای دریافت  ویزای توریستی کانادا اقدام کنید؛ برای انجام این امر هم می توانید به صورت حضوری و هم آنلاین دست به کار شوید.

اگر برای دریافت  ویزای توریستی کانادا روش حضوری را انتخاب می کنید باید حضوراً به مرکز وک موردنظر خود مراجعه کنید و مدارک لازم برای دریافت  ویزای توریستی کانادا مانند مدارک شناسایی، گذرنامه، اسناد مالکیت، دعوتنامه و... را به وک تحویل دهید. سپس هزینه صدور  ویزای توریستی کانادا و انگشت نگاری را بپردازید و بعد برای انجام امور انگشت نگاری اقدام نمایید. در نهایت وک نتیجه را از طریق پست الکترونیک به شما اطلاع خواهد داد.

اما اگر برای دریافت  ویزای توریستی کانادا به روش آنلاین عمل می کنید باید تصویر مدارک مذکور را در سایت وک بارگزاری کنید و هزینه صدور  ویزای توریستی کانادا و انگشت نگاری را اینترنتی بپردازید. سپس نهایتاً تا یک ماه بعد حضوراً به وک مراجعه کنید و به انجام امور انگشت نگاری بپردازید. در این روش نیز وک نتیجه را از طریق ایمیل اعلام خواهد کرد.

اگر قصد دارید  ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید و با این ویزای وارد کشور کانادا شوید بسته به تابعیتی که شما دارید به یک سری مدارک برای اخذ  ویزای توریستی کانادا نیازمندید. بسیاری ازشهروندان کشورها برای ورود به کانادا به ویزا نیازی ندارند و با توجه به معاهداتی که کشورشان با کانادا بسته است بدون ویزا وارد کانادا میشوند.

شرایط اولیه اخذ  ویزای توریستی کانادا

_ پاسپورت
_ گواهی سلامت
_ نامه عدم سوء پیشینه
_ نشان دادن وابستگی شما به کشور مبدا برای متقاعد کردن افسر ویزا به برگشتن شما به مبدا(مدارکی همچون مدارک شغلی ، خانه ، حساب بانکی ، خانواده)
_ تمکن مالی شما برای هزینه های سفر
احتمال دارد مدارک زیر نیز مورد نیاز باشد:
_ تست پزشکی
_ دعوتنامه از فردی که در کانادا زندگی میکند
مدارکی که در زیر اعلام میگردد قابل اعتماد نیستند و با این مدارک نمیشود وارد کانادا شد:
_ پاسپورت سومالی
_ پاسپورت جمهوری چک
_ پاسپورت آفریقای جنوبی
_ پاسپورت ونزوئلا

افرادی که کارت اقامت دائم کانادا را دارند زمانی که وارد کانادا میشوند باید کارت اقامت خود را نشان دهند همچنین است زمانی که از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده میکنند همچون هواپیما ، تاکسی ، قطار و یا قایق
کارت اقامت شما باید برای ۵ سال اعتبار داشته باشد چرا که در هر بار ورود و خروج کارت شما بررسی میشود که مطمئن شوند اعتبار کافی دارد.
بعضی از افراد امکان ورود به کانادا را ندارند ، به عنوان مثال: افرادی که جرم مرتکب شده باشند و یا جرائم حقوق بشری داشته باشند نمی توانند وارد خاک کانادا شوند. همچنین به دلایل امنیتی، بهداشتی و یا اقتصادی امکان دارد از ورود به کانادا ممنوع شوید.

اقدام برای کارت اقامت موقت کانادا از داخل کانادا

افرادی که کارت اقامت موقت کانادا را دارند(به عنوان مثال برای تحصیل یا کار در کانادا حضور دارند) میتوانند تحت شرایطی بدون خروج از کانادا برای ورود مجدد برای کارت اقامت کانادا اقدام کنند قبل از اینکه خاک کانادا را ترک کنند.
در شرایط ذیل شما میتوانید از داخل کانادا برای کارت اقامت موقت کانادا اقدام کنید:
_ در صورتی که قانونا این اجازه را داشته باشید( دانشجو یا کارگر خارجی باشید)
_ در صورتی که شما فعلا در کانادا بصورت موقت مقیم هستید اما ویزای شما رو به اتمام است و یا فقط برای یک بار ورود ویزا اخذ کرده اید
_ در صورتی که شما به یک اقامت موقت برای ورود به کانادا در آینده ای نزدیک نیاز دارید
تحت چه شرایطی پروسه به تاخیر می افتد؟
_ اگر اپلیکیشن شما کامل نشده باشد
_ اگر نیاز به تست پزشکی داشته باشید
_ اگر سابقه ای داشته باشید که نیازمند بررسی امنیتی داشته باشد
_  اگر سابقه ی جزایی داشته باشید
_ اگر نیاز به مصاحبه داشته باشید
_ اگر نیاز به بررسی مدارک شما باشد
_ و یا هر چیزی که پرونده شما را پیچیده کرده است

تمدید اقامت موقت برای بازدید در کانادا

اگر شما قصد دارید مدت اقامت موقت خود را در کانادا تمدید کنید باید قبل از اینکه مدت اقامت قبلی شما منقضی گردد اقدام کنید.
مدت زمانی که به شما ویزا داده خواهد شد با توجه به مهر که در پاسپورت شما میخورد مشخص میشود و در صورتی که مهری در پاسپورت شما زده نشده شما از تاریخ روزی که وارد کانادا شده اید به مدت ۶ ماه اجازه اقامت در کانادا را خواهید داشت . در ضمن شما باید حتما ۳۰ روز قبل از موارد زیر برای تمدید اقامت خود اقدام کنید:
_ تمدید اقامت توریستی ، تحصیلی و یا کاری
_ قبل از تبدیل نوع اقامت( به عنوان مثال: تبدیل از اجازه تحصیل به اجازه کار)
_ قبل از تبدیل مدرسه خود و یا شغل شما
نکته ای که بسیار مهم است این است که افرادی که به قصد بازدید به کانادا مهاجرت کرده اند در صورتی که بخواهند اقامت بازدیدی خود را به اقامت کاری و یا اقامت تحصیلی تبدیل کنند باید در نظر داشته باشند که باید از کشور خود یعنی کشوری که تابعیت آن را دارند اقدام کنند.

جهت اخذ ویزای کاری ، ویزای تحصیلی ، وقت سفارت و کلیه خدمات حقوقی با ما تماس بگیرید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.