موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک راهی برای اقامت اسپانیا است.راه های دیگر اخذ اقامت اسپانیا اقامت از طریق تمکن مالی اقامت اسپانیا از طریق تحصیل اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی ویزای کاری سرمایه گذاری و ثبت شرکت است.دراین مقاله به بحث اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک میپردازیم.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

بسیاری از کشورهای اروپایی تا قبل از اینکه اقتصاد اروپا با مشکلات فراوانی روبرو شود برای کسانی که متقاضی مهاجرت به آن کشورها بودند اخذ اقامت از طریق خرید ملک را در اختیارشان قرار می دادند. اما با وجود این مشکلات اقتصادی بسیاری از این کشورها خط مشی خود را در این زمینه تغییر دادند و دولت ها به تغییر قوانین مهاجرتی اخذ اقامت اشخاص از طریق خرید ملک به نوع شروع یک طرح اقتصادی و یک کسب و کار در این کشورها تغییر دادند.

اقتصاد در کشور اسپانیا

اما اقتصاد در کشور اسپانیا هنوز بر اساس جذب سرمایه گذار و نه کارآفرینی، می باشد یعنی این کشور علاوه بر جذب کارآفرینان هنوز با خرید ملک به متقاضیان اقامت دائم را با شرایطی اعطاء می کند.

کشور اسپانیا به خارجی هایی که در این کشور خانه هایی با ارزش دست کم ۱۶۰ هزار یورو خریداری کنند اقامت اعطاء می کند. این کار با هدف رونق بخشیدن به بازار مسکن و فروش انبوهی از خانه های به فروش نرفته کشور اسپانیا می باشد.

خرید ملک با متراژ کافی به تعداد اعضای خانواده

در این روش که عمومی تر است متقاضی باید ملکی را متناسب با تعداد اعضا خانواده خود با فضای کافی خریداری کند؛ یعنی اگر کسی بخواهد خانواده خود یعنی همسر و فرزندانی که سن آنها زیر هجده سال می باشد را نیز به خاک اسپانیا وارد کند باید ملکی را خریداری کند که متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد و برای زندگی تمام اعضای خانواده واجد شرایط لازم باشد

به عنوان مثال برای یک خانواده ۴ نفری یک ملک که حداقل  دارای دو اتاق خواب می باشد کافی است در این روش به جای قیمت متراژ ملک مهم می باشد. و متقاضی می تواند از وام بانکی نیز استفاده کند. متقاضی باید جهت اخذ اقامت برای اینکه بتواند ثابت کند برای تأمین مخارج زندگی خود نیاز به کمک های دولتی ندارد، می بایستی مدارک مالی کافی به سفارت اسپانیا در تهران ارائه دهد.

زمانی که برای اخذ این نوع اقامت لازم می باشد در حدود یک الی سه ماه می باشد و اقامت اخذ شده بدون اجازه کاری می باشد و هر زمان که متقاضی شرایط و امکانات لازم را جهت کار داشته باشد می تواند این کار را انجام دهد.

اخذ اقامت در کشور اسپانیا از طریق خرید ملک

برای اخذ اقامت در کشور اسپانیا از طریق خرید ملک در ابتدا باید شخص ملک مورد نظر خود را که  دارای ارزشی در  حدود ۶۰ هزار یورو می باشد را در هر یک از ایالات کشور اسپانیا خریداری کرده و در انتهای سال باید ثابت کند که این ملک در مالکیت خود او هست متقاضی می تواند مالکیت منافع ملک خریداری شده را از طریق اجاره به شخص دیگری واگذار کند. اما طبق قوانین کشور اروپا برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک مالک می بایستی  مدت زمان مشخصی را در مدت یکسال در خاک اسپانیا گذرانده باشد.

بر اساس قوانین موجود اخذ اقامت در کشور اسپانیا به اشخاصی صورت می گیرد که از لحاظ مالی بتوانند بدون نیاز به کمک های دولت اسپانیا هزینه های خود و خانواده خود را تأمین نمایند.

این نکته حائز اهمیت است که به دلیل اقتصاد دارای نوسان و ناپایدار کشور اسپانیا خرید ملک در این کشور خیلی جهت سرمایه گذاری مناسب نیست و امکان دارد بعد از خرید ملک قیمت ملک افت شدیدی داشته باشد. پس این خرید ملک یک سرمایه گذاری برای افزایش دارایی محسوب نمی شود و هیچ تعهدی هم برای دولت اسپانیا برای اخذ اقامت دائم به مهاجرین نمی باشد و فقط یک اقامت موقت است که شخص مهاجر در آن اجازه کار را نیز ندارد.

در این بین افرادی سودجو و کلاهبردار هم وجود دارند و احتمال کلاهبرداری از شما نیز وجود دارد پس باید در این زمینه با احتیاط کامل رفتار کنید و در نهایت این مسیر به هیچ عنوان قطعی نیست و امکان دارد که سرمایه شما از بین برود.

مراحل خرید ملک:

  1. انتخاب ملک مورد نظر
  2. قیمت گذاری ملک (از طریق یکی از مؤسسه های رسمی کارشناسی که از طرف بانک به متقاضی معرفی می شوند).
  3. پرداخت بیعانه برای رزو ملک که در حدود ۳۰۰۰ الی ۶۰۰۰ یورو می باشد.
  4. اگر ملک مورد نظر به صورت پیش فروش خریداری شده باشد بین ۱۰ تا ۳۰ درصد قیمت ملک را باید تا پایان مراحل ساختن آن پرداخت کنید و اگر ملک آماده تحویل باشد باید سه ماه بعد از پرداخت بیانه به محضر رفته و ملک خود را تحویل بگیرید.
  5. اخذ شماره (NIE) این شماره شخصی شما در اداره مالیات می باشد که باید آن را از اداره پلیس دریافت کنید و دارا بودن این شماره برای انجام معاملات الزامی است.

 

   برای خرید ملک وام نیز اعطاء می شود که شرایط آن به صورت زیر است:

 

  1. افتتاح حساب بانکی
  2. گواهی حقوق سالیانه که در این گواهی سنوات کاری شخص متقاضی، آدرس محل کار و مبلغ دریافتی بعد از کسر مالیات باید ذکر شود.
  3. گردش حساب بانکی در شش ماه گذشته
  4. گواهی بانک در مورد تاریخ افتتاح حساب، گردش و مانده حساب
  5. اگر در خارج از کشور حساب بانکی داشته باشید برای تقاضای وام به شما کمک خواهد کرد (تمامی این مدارک باید به زبان انگلیسی و اسپانیایی ترجمه شوند).
  6. ترجمه شناسنامه

مخارج دفترخانه و مالیات

یک درصد مالیات انتقال، ده درصد مالیات خرید در کشور اسپانیا، یک درصد هزینه الصاق تمبر و یک درصد هزینه بانکی می باشد.

بهره بانکی در کشور اسپانیا:

در کشور اسپانیا بهره بانکی بر اساس نرخ بهره بین المللی تعیین می شود که در حال حاضر در کشور اسپانیا پنج درصد در سال اول و در سال های بعدی بر اساس نرخ بهره در آن سال تعیین می شود، مدتی که برای بازپرداخت وام بانکی در نظر گرفته می شود با توجه به سن متقاضی متفاوت می باشد که تا سی سال ممکن است و حداکثر تا ۷۵ سالگی شخص متقاضی  باید به پایان برسد. چون خرید ملک در اسپانیا صد درصد می باشد بیمه عمر شخص متقاضی الزامی است تا در صورت فوت یا ازکارافتادگی شرکت بیمه پرداخت بقیه وام را بر عهده بگیرد.

بنابراین برای اقامت دائم در کشور اسپانیا خرید ملک ضروری است و با خرید ملک شرایط خود را برای اقامت دائم فراهم می کنید و بر اساس شرایط و توانایی های شخص متقاضی اخذ اقامت متغیر می باشد.

خرید ملک به مبلغ ۵۰۰،۰۰ یورو به بالا (Golden Viza)

در این روش شخص متقاضی باید بدون بهره گیری از وام بانکی در بخش ملک سرمایه گذاری کند، این خرید ملک می تواند در قالب خرید یک یا چندین ملک باشد که در مجموع خرید متقاضی باید بالاتر از پانصدهزار یورو باشد.

از مزایایی که این روش دارد سرعت بالا در اخذ اقامت و عدم شرط حضور شش ماهه در این کشور است. اقامت اخذ شده، اقامت دائم کشور اسپانیا است و با کارت اقامتی کسب شده امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شینگن را خواهید داشت.

 

سازمان مهاجرتی آوات با همکاری موسسه حقوقی مهاجرتی لتس مایگریت با بهره مندی از برترین وکلای بین المللی آماده خدمات مشاوره در خصوص اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک میباشد.

همچنین شما عزیزان میتوانید سوالات خود را در باب اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک در پایان همین مقاله برای ما ارسال نمایید و منتظر کارشناسان ما در اسرع وقت باشید.

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا به چه صورت است؟آیا میشود از طریق ازدواج اقامت ایتالیا را به دست آورد؟وقت سفارت ایتالیا چگونه است؟ برای پاسخ به سوالات شما  موسسه آوات مقاله ای را گردآوری کرده است در این مقاله با هم نگاهی می اندازیم به راه های مهاجرت به ایتالیا مانند اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا.

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا:

برای مهاجرت به ایتالیا اگر فردی در خارج از کشور ایتالیا متقاضی ازدواج با یک شهروند ایتالیایی باشد قوانین کشور ایتالیا بدین صورت است که می‌ تواند اجازه اقامت در کشور ایتالیا را اخذ نماید و این قانون برای مرد و زن (هر دو) یکسان می‌ باشد و یعنی فرقی نمی ‌کند که یک زن ایتالیایی با یک مرد خارجی ازدواج کند و یا یک مرد ایتالیایی در هر دو صورت شخص می ‌تواند برای دریافت اقامت و تابعیت از طریق ازدواج اقدام کند.

البته کشور ایتالیا نیز حساسیت ‌های لازم برای این امر را نیز دارد و باید شرایط متقاضی برای ازدواج را مورد بررسی قرار دهند و شخص متقاضی در صورتی می¬تواند تابعیت کشور ایتالیا را دریافت نماید که شرایط مربوط به اخذ تابعیت کشور ایتالیا را دارا باشد.

شرایط مربوط به اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا:

۱٫ در کشور ایتالیا: باید در ایتالیا به مدت دو سال بعد از ازدواج با اجازه اقامت قانونی زندگی کنند (مجوز اقامت و ثبت در یک دفتر آمار رسمی (محضر)).
در خارج از کشور ایتالیا: سه سال بعد از مراسم ازدواج باید اقدام کنند و این زمان¬بندی در صورتی که در این مدت صاحب فرزند شوند و یا فرزندی را به فرزند خواندگی قبول کنند این زمان به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.
۲٫ داشتن گواهی ازدواج معتبر و همچنین تداوم در پیوند ازدواج تا اینکه گواهی شهروند ایتالیایی شدن صادر شود.
۳٫ عدم وجود سابقه کیفری، عدم وجود جرمی که به بیش از سه سال زندان محکوم شود و یا برای جرایم غیر سیاسی توسط یک مقام قضایی خارجی بیش از یک سال زندان محکوم شود.
۴٫ عدم وجود موانع مربوط به امنیت جمهوری کشور ایتالیا.
حال باید برای درخواست تابعیت کشور ایتالیا از طریق ازدواج، اگر در کشور ایتالیا سکونت دارید درخواست تابعیت از طریق ازدواج خود را خطاب به وزارت کشور ایتالیا ابتدا به ریاست استان محل سکونت خود ارسال کنید و در صورتی که در خارج از کشور ایتالیا سکونت دارید باید درخواست تابعیت از طریق ازدواج خود را به نمایندگی کشور ایتالیا در سفارت یا کنسولگری ارائه دهید.
ادعای شما باید به همراه دلایل قانع کننده¬ای برای درخواست تابعیت کشور ایتالیا باشد و برای اثبات آنها باید دلایل و مستندات قانونی زیر همراه با ترجمه آنها را ارائه دهید.

دلایل و مستندات قانونی برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا:

شناسنامه¬ای که تمام مشخصات لازم را دارا می‌باشد وگواهی صادر شده که توسط مقامات سیاسی سفارت کشوری که شخص از آنجا درخواست اقامت را دارد و تمام اطلاعات دقیق مربوط به متقاضی (نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد) و همچنین پدر و مادر متقاضی در آن عنوان شده باشد.
عدم وجود سابقه کیفری و تأیید آن توسط کشور مبداء و کشورهای ثالث محل اقامت متقاضی.
گواهی تاریخ اقامت قانونی در کشور ایتالیا (با تمبر مالیاتی ضمیمیه شده)
گواهی ازدواج رسمی از شهری که در کشور ایتالیا صورت گرفته و به طور قانونی این ازدواج به ثبت رسیده است (کپی سند ازدواج)
گواهی شهروند ایتالیایی بودن همسر متقاضی (با تمبر مالیاتی ضمیمیه شده)
گواهی عدم سابقه کیفری در کشور ایتالیا (با تمبر مالیاتی ضمیمیه شده)
کپی مجوز اقامت (با تمبر مالیاتی ضمیمیه شده)
کپی از گذرنامه (با ترجمه ایتالیایی یا زبان انگلیسی یا فرانسه) که توسط مسئول سفارت کشور متقاضی که آن را صادر کرده است.
گواهی وضعیت خانواده (با تمبر مالیاتی ضمیمیه شده).

اعطای تابعیت

اقامت مورد نیاز برایاخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا:

مدت سه سال برای بازماندگان شهروندان سابق ایتالیایی و همچنین افراد خارجی که در خاک این کشور به دنیا آمده‌اند.
مدت زمان ۴ سال برای شهروندانی که در کشوری از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند.
مدت زمان ۵ سال برای کسانی که بدون تابعیت و پناهجو هستند و همچنین برای خارجی‌هایی که سن آنها بالای هجده سال می‌باشد که توسط شهروندان ایتالیایی به فرزند خواندگی قبول می‌شوند.
مدت زمان ۷ سال برای کودکانی که به فرزند خواندگی توسط شهروندان ایتالیایی قبول می‌شوند قبل از تصویب قانون ۱۸۴/۱۹۸۳ .
مدت زمان ده سال برای کسانی که در خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند.
شما باید تمام مدارک لازم را به ایتالیایی ترجمه کرده و همچنین مدارک باید توسط افسر کنسولگری تأیید شود که شامل گذرنامه، شناسنامه، گواهی طلاق نهایی یا گواهی مبنی بر گواهی فوت (اگر متقاضی قبلاً ازدواج کرده) و اگر هر دو طرف متقاضی ازدواج زیر هجده سال سن داشته باشند باید مدرکی مبنی بر رضایت والدین خود و یا قیم قانونی خود ارائه دهند.
همچنین ارائه وضعیت مالی لازم است و گواهی مبنی بر اینکه هیچ مانعی برای ازدواج شما وجود ندارد.
با ارائه این مدارک این امکان را به شما داده می‌شود و زمان لازم برای دریافت اجازه ازدواج کاهش می-یابد که از سه هفته به حدود چهار روز خواهد بود.

خانمی که طلاق گرفته است برای ازدواج مجدد نیاز به نه ماه زمان دارد و باید از دادگاه محلی که در آن اقامت دارد برای ازدواج مجدد اجازه بگیرد زیرا امکان دارد از ازدواج قبلی خود در زمان طلاق باردار باشد.
و باید در کلیسا ازدواج صورت بگیرد.

مراسم ازدواج برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا:

بیش از ۷۵ درصد از مراسم ازدواج در کشور ایتالیا در کلیسا انجام می¬شود.

کشیش باید ازدواج را به ثبت مدنی و قانونی برساند مراسم ازدواج در یک مراسم مدنی صورت می‌گیرد و معمولاً توسط شهردار و یا ثبت مدنی در سالن شهر محلی است و در مقابل دو شاهد انجام می‌شود.

قانون خانواده در ایتالیا در اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور ایتالیا

کسانی که در کشور ایتالیا ازدواج می¬کنند می¬توانند بین مالکیت مشترک (مالکیت) و مالکیت جداگانه (جدایی اموال) در صورت طلاق یا مرگ را انتخاب نمایند

 

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه مهاجرتی آوات تماس بگیرید تا شما را راحت تر به اهدافتان برسانند.

ازدواج در اسپانیا

ازدواج در اسپانیا

ازدواج در اسپانیا و اطلاعات در خصوص ازدواج در اسپانیا برای متقاضیان اقامت اسپانیا بسیار حائز اهمیت میباشد. ما در این مقاله سعی نمودیم در خصوص مهاجرت به اسپانیا و ازدواج در اسپانیا اطلاعات مختصر و مفیدی را برای متقاضیان مهاجرت به اسپانیا به اشتراک بگذاریم.

ازدواج در اسپانیا

 ازدواج اسپانیا :وابسته به یکسری امور اداری است و این قوانین بر طبق مکانی که در آن زندگی می کنید، متفاوت است.

  ازدواج قانونی: ازدواج ممکن است به صورت یک ازدواج قانونی (مدنی) یعنی در یک مراسمی بدون انجام جنبه های مذهبی صورت بگیرد و این ازدواج حقوقی مانند مالکیت، ارث و حقوق بازنشستگی را برای شخص فراهم می کند.

 ازدواج مذهبی: مذاهب مختلف مانند کاتولیک، پروتستان، یهودی و مسلمان می توانند بدون نیاز به ازدواج قانونی این نوع ازدواج را برگزار کنند و مسؤل برگزاری این نوع ازدواج مذهبی از لحاظ قانونی هم همان حقوق ازدواج قانونی را برایشان در نظر می گیرد.

در مورد ازدواج مذهبی با توجه به فرقه و منطقه ای که در آن زندگی می کنید  متفاوت است. ازدواج مذهبی تحت عنوان قانون اسپانیایی به رسمیت شناخته شده است اما برای اینکه گواهینامه رسمی ازدواج را دریافت کنید باید این نوع ازدواج را از لحاظ قانونی با مقامات مسؤل محلی هماهنگی کرده و به ثبت برسانید. بنابراین لازم است مدارک موجود ازدواج مذهبی را به دفاتر مربوطه برای این کار ارائه دهید تا گواهینامه رسمی برای شما صادر گردد.

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق الحاق خانوادگی یا ازدواج

 اگر شما می خواهید به خانواده خود یا شریک زندگی خود در اسپانیا بپیوندید باید از ویزای الحاق خانوادگی استفاده کنید. اگر شما در اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس زندگی می کنید شما بدون اینکه از ویزای الحاق خانوادگی استفاده کنید می توانید به کشور اسپانیا وارد شوید و می توانید شماره (NIE) خود را طی مراحل اداری دریافت کنید.

در صورتی که شما در منطقه ای خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنید شما برای ورود به خاک کشور اسپانیا لازم است که تقاضای ویزا بدهید شما باید تقاضای خود را به دفتر سفارت کشوری که در آن زندگی می کنید ارائه دهید.

شما احتیاج دارید با مدارکی که ارائه می دهید مانند گذرنامه / شناسنامه وجود این رابطه خانوادگی را اثبات کنید و با انجام این امور سرانجام شما می توانید به اعضای خانواده خود ملحق شوید و همچنین  به کار در کشور اسپانیا بپردازید.

حال اگر این ارتباط خانوادگی با شهروند اسپانیایی درصورت طلاق یا مرگ از بین برود شما می توانید یک درخواست مجدد به خاطر شرایط به وجود آمده، برای یک اقامت شش ماهه بدهید.

کدام یک از اعضای خانواده تان می توانند به شما در کشور اسپانیا ملحق شوند؟

کسانی (افراد خانواده) که می توانند به کشور اسپانیا بیایند:

همسر و نامزدی که از لحاظ قانونی با هم ارتباط مشترکی داشته باشید.

فرزندانی که سن آنها زیر هجده سال می باشد که می توانند فرزندان خودتان یا شخص متقاضی باشند.

یا فرزندانی که وابسته هستند و کسانی که شما سرپرست قانونی آنها هستید و سن آنها بیشتر از هجده سال می باشد که دارای معلولیت هستند و پدر و مادری که به شما وابسته هستند (سن بالای ۶۵ سال)، که شامل فرزندان و پدر و مادر همسرتان هم می شود.

 

برای انجام این درخواست چه کارهایی باید انجام دهید؟

 اگر شما هنوز در کشور محل زندگی خود هستید می توانید از همان کشور به سفارت اسپانیا درخواست خود را برای دریافت مجوز اقامت ارائه دهید.

و در صورتی که شما در کشور اسپانیا هستید باید به یک دفتر محلی خارجی مراجعه کرده و مدارک زیر را ارائه دهید:

  • اصل و کپی گذرنامه خودتان و کپی از گذرنامه های تمای اعضاء خانواده تان؛
  • کپی از مجوز اقامت خود ؛
  • اثبات وجود رابطه خویشاوندی، به عنوان مثال گواهی تولد و ازدواج؛
  • برای اینکه همسر یا شریک زندگی شما بتواند با شما زندگی کند لازم است شما به بیان سوگندی مبنی بر اینکه شما در کشور اسپانیا با شخص دیگری زندگی نمی کنید، بپردازید.
  • باید مدارکی مبنی بر اینکه شما مشغول به کار هستید و توانایی مالی برای حمایت از خانواده خود را در کشور اسپانیا دارید، ارائه دهید.
  • مدارکی که بیان می کند شما دارای بیمه درمانی و بهداشتی هستید.
  • مدارکی که نشان دهد شما ملکی برای زندگی خود و همه خانواده تان دارید مثلا یک قرداد اجاره ارائه دهید.

 

در صورتی که تقاضای خود را ارائه کردید تمام افراد خانواده شما تنها دو ماه زمان دارند تا درخواست ویزای خود را به کنسولگری یا سفارت کشور اسپانیا در کشوری که در آن زندگی می کنند ارائه دهند.

ممکن است در مواردی نیاز به مصاحبه وجود داشته باشد،

و همچنین مدارک زیر را نیز باید ارائه دهید:

گذرنامه ای که دارای اعتبار باشد؛

اثبات رابطه خانوادگی مانند ازدواج یا شناسنامه یا مدارک معتبر دیگر؛

گواهی مبنی بر نداشتن سابقه کیفری، به خصوص در پنج سال گذشته؛

گواهی که نشان دهد اشخاص متقاضی، بیماری که بهداشت عمومی را به خطر بیاندازد را ندارند.

و هنگامی که ویزا برای افراد صادر شد و باید برای مدتی که در ویزا مشخص شده (در حدود سه ماه نه بیشتر از آن) به کشور اسپانیا بیایند.

هنگامی که اعضای خانواده به کشور اسپانیا رسیدند، آنها باید به دفتر خارجی محل اقامت خود برای دریافت شماره خارجی خود (NIE)، کارت شناسایی خارجی (TIE) اقدام کند و به عنوان یک مقیم در مرکز محلی شهر خود ثبت نام کنند.

مجوز اقامت موقت به زمانی که نسبت خانوادگی وجود دارد در کشور اسپانیا معتبر است همسر و فرزندانی که بالای شانزده سال سن دارند می توانند بدون درخواست ویزای کاری، مشغول به کار شوند.

اعضای خانواده می توانند به صورت جداگانه درخواست اقامت بدهند در صورتی که شرایط آن را داشته باشند به عنوان مثال قرارداد کاری داشته باشند (ویزای کاری).

 

اعضای خانواده وقتی در کشور اسپانیا به مدت پنج سال متوالی زندگی کردند، می توانند مجوز اقامت دائم را دریافت کنند.

 

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات شما را قدم به قدم تا اخذ اقامت از طریق ازدواج در اسپانیا یاری می کند و مشاور معتمد شما متقاضی عزیز خواهد بود.

اقامت ارمنستان

اقامت ارمنستان

آیا در ارتباط با شرایط اقامت کشور ارمنستان از اطلاعات لازم برخوردار هستید ؟آیا با روش های اخذ اقامت کشور ارمنستان آشنایی دارید ؟پس با ما همراه باشید تا در این مقاله در امر اقامت ارمنستان و راه های مهاجرت به ارمنستان و شرایط ۲۰۱۸ اقامت ارمنستان ، اطلاعات لازم و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

کشور ارمنستان:

کشور ارمنستان کشوریست ، با قدمت چند هزار ساله و با فرهنگ و تمدن بسیار کهن ، مردمان خونگرم و مهربان کشور ارمنستان بسیار مهمان دوست و از توریست ها و گردشگران کشور خود با دست دلبازی بسیار مهمان نوازی می کنند.

حکومت جاری در ارمنستان ، جمهوری و مذهب این مردم ، ارمنی و مسیحی می باشد و زبان رسمی جمهوری ارمنستان ، ارمنی ست .

مها جرت به کشور ارمنستان:

اگر قصد سفر و مها جرت به کشور ارمنستان را دارید باید به شما گفته شود ، که این کشور یکی دیگر از کشور های مقرون به صرفه و مناسب برای مهاجرت و پل ارتباطی برای مهاجرت به کشور های اروپایی می باشد و یکی از گزینش های به جا و مناسب جهت مهاجرت و اخذ اقامت کشور ارمنستان برای مهاجرین ایرانی به حساب می آید .

قبل از مهاجرت به کشور ارمنستان باید از قوانین و شرایط این کشور آگاهی داشته باشید ، زیرا این کشور قوانین وضع شده خاصی را برای مهاجرت دارا می باشد . مهاجرت و اخذ اقامت کشور ارمنستان با انجام روش های مختلفی میسر است .

از جمله این روش ها می توان به مها جرت و اخذ اقامت تحصیلی ، مها جرت و اخذ اقامت سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، مهاجرت و اخذ اقامت تولد فرزند ، مهاجرت کاری ارمنستان و اخذ اقامت ازدواج را اشاره نمود .

روش های ذکر شده بهترین توصیه و بهترین روش برای مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت ارمنستان می باشد.

کشور ارمنستان در بین کشور های خاورمیانه یکی از امن ترین و بی طرف ترین کشور ها شناخته شده است که شاید باورش برایتان سخت باشد اما میانگین جرم کیفری در کشور ارمنستان می تواند به ۰ درصد در سال هم برسد .

حال می پردازیم به توصیف روش های توصیه شده و امکان پذیر برای مهاجرت و اخذ اقامت کشور ارمنستان .

اخذ اقامت از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در ارمنستان به این صورت است که اگر یکی از والدین فرزند تابعیت کشور ارمنستان را دارا باشد و همسر ممکن است دارای تبعه ی کشوری دیگر باشد ، می تواند برای اخذ اقامت خود و خانواده خود برای کشور ارمنستان اقدام نماید .

*البته ذکر این نکته لازم است که اگر پدر و مادر تابعیت کشور ارمنستان را دارا باشند اما فرزند آن ها در کشوری دیگر به غیر از ارمنستان متولد شود ، فرزند متولد شده ، قطعا تابعیت ارمنستانی به خود می گیرد .

اگر فردی به فرزند خواندگی پدر یا مادر ارمنستانی پذیرفته شود ، پدر و مادر می توانند برای اخذ تابعیت و اخذ اقامت ارمنستان برای فرزند خوانده ی خود اقدام نمایند  .

اخذ اقامت از طریق خرید املاک و سر مایه گذاری

اگر فردی جهت خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ارمنستان اقدام نماید ، بنا بر کیفیت و مکان سرمایه گذاری ، فرد می تواند اقدام به اخذ اقامت کشور ارمنستان را نماید .

*البته سرمایه گذاری و ثبت شرکت  یکی از بهترین و سود آور ترین  و تحصیل در کشور ارمنستان یکی از کم هزینه ترین روش ها جهت اخذ اقامت ارمنستان در حال حاضر می باشد .

اخذ اقامت از طریق تحصیل

مهاجرت و اخذ اقامت از طریق تحصیل در ارمنستان برای مهاجران ایرانی ، امکان پذیر می باشد . برای این امر ابتدا باید مدرک  تحصیلی همراه با ریز نمرات قبولی را برای این کشور ارسال نمایید و بعد از در خواست اقامت تحصیلی ارمنستان ، باید به مدت سه ماه منتظر پاسخ از سوی دولت این کشور باشید

رشته های مهندسی و حقوق و زبان و علوم انسانی در ارمنستان کاربرد بسیاری دارد و موسسه حقوقی و بین المللی آوات به شما پیشنهاد می کند که برای تحصیل در ارمنستان در این رشته ها که در دانشگاه های برتر و معتبر ارمنستان تدریس می شوند ، تحصیل نمایید .

اقامت در ارمنستان مانند دیگر کشور های جهان به دو صورت امکان پذیر می باشد :

اقامت دائم و اقامت موقت که هر کدام بنا بر شرایط فردی شما و میزان مدت ماندگاری شما در کشور ارمنستان اعتبار  می خورد  .

برای اقامت دائم ارمنستان ، شما باید پروسه تقریبا کوتاهی را بگذرانید . برای این امر شما باید تمام رزومه ها و اسناد شخصی خود را در اختیار پلیس مهاجرت قرار دهید و بعد از گذراندن مدت یک ماه ، به شما اجازه اخذ اقامت یا عدم اجازه اقامت داده می شود .

اقامت موقت به مدت یک سال می باشد اما بنا بر تصمیم و قانون وضع شده در این کشور این مدت زمان ، تمدید خواهد شد .

شما می توانید اقامت خود را به مدت ۵ سال تمدید کنید و بعد از گذراندن ۵ سال در خواست پاسپورت ارمنی و تابعیت ارمنستان را بدهید و مانند هر شهروند ارمنی در کشور ارمنستان از مزایا ی این کشور بر خوردار شوید .

مدارک و اسناد لازم جهت اخذ اقامت موقت ارمنستان به شرح زیر می باشد .

  • پاسپورت
  • عکس
  • گواهی سلامت بیمه ای فرد متقاضی
  • رسید پرداخت
  • اسناد و مدارک شناسایی
  • عدم سوء پیشینه
  • تمامی مدارک ذکر شده باید به زبان ارمنی ترجمه شده باشد .
  • هزینه های دریافتی اخذ اقامت ارمنستان

*لازم به ذکر است که هزینه های دریافتی برای اخذ اقامت موقت کشور ارمنستان برای هر فرد ، نهصد دلار بنا به ارزش نرخ دلار ، می باشد .

لازم به ذکر می باشد که کشور ارمنستان مانند پل رابطی میان کشور های آسیایی و کشور های اروپایی عمل می نماید.

و اگر شخصی قصد مها جرت به کشور های ارو پایی را داشته باشد ، کشور ارمنستان راهی مناسب برای مهاجرت به کشور های اروپا محسوب می شود .

امیدوارم در این مقاله جهت اخذ اقامت ارمنستان و راه های اخذ اقامت ارمنستان ، از اطلاعات لازم بهره برده باشید.

آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا

آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا

کشور کانادا مکانی مناسب برای تحصیل شما عزیزان متقاضی مهاجرت به کانادا میباشد. در این مقاله قصد داریم در خصوص آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا برایتان اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم . اقامت کانادا و مهاجرت به کانادا هموراه متقاضیان خاص خود را دارد حال راه های زیادی برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد  که یکی از این راه های اقامت کانادا از طریق تحصیل میباشد.

علاقه مندان به رشته های هوانوردی برای ادامه تحصیل خود میتوانند با انتخاب کشور کانادا جهت تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید.

در مورد آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا

 کشور کانادا یک مکان عالی برای آموزش دوره خلبانی است و علاقه مندان به این رشته می توانند چگونگی پرواز را در کشور کانادا بیاموزند!

کشور کانادا دارای صنعت هواپیمایی بزرگ و پویایی است.

کانادا کشوری بزرگ و دارای جمعیت متنوعی است که برای ارتباط بین شهرها به منظور جابجایی مسافران و حمل و نقل غذا به این صنعت نیاز مبرم دارد به عنوان مثال برای یک پرواز داخلی از ونکوور به هالیفاکس زمانی در حدود شش ساعت طول خواهد کشید و به این دلیل صنعت هوایی تبدیل به یک صنعت اصلی در کشور کانادا شده است.

کشور کانادا دارای سابقه خوبی در حمل و نقل هوایی است DeHavilland Beaver ، Otter Floatplanes ، جت جنگنده و به تازگی جت بمب افکن CRJ را توسعه و گسترش داده است که به وسیله خطوط هوایی جهانی و منطقه ای استفاده می شوند.

حال چرا آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا:

مدارس آموزشی: در کشور کانادا مدارس آموزشی عالی با امکانات بالا وجود دارند.

گواهینامه خلبانی کشور کانادا در سراسر جهان دارای ارزش و اعتبار گواهینامه خلبانی ایکائو (ICAO) می باشد. برای خلبانان کشور کانادا پروازهای حرفه ای برای خطوط هوایی وجود دارد امور نظامی، امداد سازمان ملل متحد، قرارداد هلیکوپتر و ... به عنوان نمونه پرواز امداد سازمان ملل در کشور آفریقا، خطوط هوایی Cathay Pacific و خط Dragon از کشور هنگ کونگ، خطوط هوایی کشور قطر، خط هوایی امارات متحده عربی – دبی، خطوط هوایی سنگاپور، سیستم های هوایی کشور ژاپن و ... .

به دلیل شرایط آب و هوایی کشور کانادا و تنوع آب و هوایی کانادا امکان آموزش در روزهای آفتابی با دید خوب در روز، روزهای بارانی (IFR: Including Flights in Rain) و ابری و تجربه عملی آن و همچنین در بارش برف و شرایط دیگر وجود دارد.

آموزش در کشور کانادا مقرون به صرفه است هزینه آموزش در این کشور در حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد کمتر از کشورهای واقع در غرب اروپا است و این کاهش هزینه می تواند یک برتری کشور کانادا باشد.

آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا:

آموزش پرواز

حداقل باید ۲۵ ساعت دوره آموزش پرواز را گذراند.

در طی این دوره آموزشی شما تجربه عملی هوانوردی، حرکت دست برای نشستن هواپیما بر روی زمین، پیام رادیویی فرستادن، بازرسی قبل از پرواز و تمرین های حرکات مختلف دست برای نشستن هواپیما را خواهید داشت.

یک معاینه پزشکی در دسته بندی IV یا بالاتر که توسط پزشک خانوادگی می توانید کامل کنید و ارائه دهید.

حداقل سن برای دریافت این مجوز ۱۶ سال است.

آشنایی با گواهینامه های هوانوردی

گواهینامه خلبانی شخصی (PPL: Private Pilot License)

اولین مرحله ای که برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود باید پشت سر بگذرانید و در واقع مرحله اصلی و پایه و مقدماتی دوره خلبانی است البته دارنده این مدرک فقط برای تفریح در محدوده های مشخصی می تواند پرواز کند و این پروازهایی که انجام می دهد درآمدی برایش ندارد! یعنی امکان حمل بار و سرنشین را ندارد.

تا قبل از پرواز مستقل سردوشی با یک خط دریافت می کند و پس از آن سردوشی با دو خط بر دوش خواهد داشت.

آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا:

گواهینامه خلبانی بازرگانی (CPL: Commercial Pilot License)

این قسمت در واقع مهمترین قسمت برای خلبان شدن هست.

کسی که این مدرک را دریافت کند می تواند در مسیرهای مشخص شده بین شهرها پرواز کند و یا اینکه به عنوان کمک خلبان شروع به فعالیت کند و دارنده این مدرک می تواند از پروازهایی که انجام می دهد درآمد کسب کند البته برای دریافت این مدرک باید ابتدا مدرک PPL را دریافت کند و در این دوره سردوشی با سه خط بر دوش خواهد داشت.

گواهینامه خلبانی مسافربری (ATPL: Air Transport Passenger License)
این مدرک بالاترین مدرک خلبانی است و کسی که این مدرک را دریافت کرده باشد می تواند در شرکت های هوایی و در خطوط هوایی مختلف به فعالیت بپردازد. به دارنده  این مدرک سردوشی با چهارخط داده می شود.

به غیر از گواهینامه هایی که بیان شد مدارک دیگری نیز وجود دارد که به دارنده آن مجوزهای خاضی را ارائه می دهد!

 

خلبانی فوق سبک (Ultra Light)

خلبانی فوق سبک که دارنده این مدرک می تواند با هواپیماهای فوق سبک اقدام به پروازهای تفریحی و محلی بکند.

مدرک پرواز با دستگاه (آلات دقیق) (IR: Instrument Rating)

دارنده این مدرک می تواند بدون دیدن محیط خارج کاکپیت به هدایت هواپیما بپردازد و هواپیما را هدایت کند. به دارنده این مدرک سردوشی با سه خط می دهند.با این وجود باید قبل از مدرک خلبانی مسافربری مدرک پرواز با دستگاه را دریافت کرده باشید کمک خلبان هم دارای سردوشی با سه خط می باشد. این دوره گواهینامه ندارد بلکه یک رده و درجه همراه با گواهینامه CPL است.

مدرک هواپیمای چند موتوره (MER: Multi Engine Rating)

کسی که این مدرک را دارد می تواند با هواپیماهای با بیش از یک موتور هم پرواز کند. در برخی از کشورها داشتن این مدرک به همراه سایر مدارک برای دوره مسافربری به صورت پیش نیاز الزامی می باشد.

مدرک کرو پرواز (MCC: Multi Crew Cooperation)
در واقع کسی که این مدرک را دارا است در محیط واقعی پرواز با چندین خدمه پرواز را آموزش خواهد دید و در همه جا این مدرک برای استخدام در خطوط هوایی شرکت ها جزء ملزومات می باشد.
مدرک تایپ (Type Rating)

برای پرواز با یک نوع خاصی از هواپیما باید مدرک هواپیمای مورد نظر را داشته باشید. این مدرک هم جزء مدارک مهم برای خطوط هوایی است.

دوره های مختلفی در کشور کانادا تدریس می شود دوره خلبانی تجاری (COMMERCIAL PILOT COURSE)، پرواز در شب (Night Rating)، هواپیمایی دریایی (COMMERCIAL PILOT COURSE) و ... .::

شرایط دانشجویان بین المللی  متقاضی آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا:

غیر سیاسی بودن دانشجویان

اثبات مهارت در زبان انگلیسی

زمان مورد نیاز برای آموزش دوره خلبانی

سرعت آموزش دوره خلبانی و هزینه آموزش دوره خلبانی

هزینه عملکرد

ورود به کشور کانادا

کار در کشور کانادا

بیمه پزشکی اجباری

 

 

اثبات مهارت در زبان انگلیسی در آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا:

با توجه به مقررات سازمان هواپیمایی جهانی، همه خلبانان باید در صحبت کردن و گوش دادن به زبان انگلیسی از مهارت ویژه ای برخوردار باشند.

دانشجویان بین المللی برای شروع آموزش در سیستم حمل و نقل هوایی کشور کانادا باید در آزمون ALPT  (Aviation-Language Proficiency Test) شرکت کنند دانشجویان باید تلاش خود را برای اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی نشان بدهند تا بتوانند در دوره های مربوط به صنعت هوانوردی شرکت کنند.

زمان مورد نیاز برای آموزش خلبانی در  دوره آموزش رشته های هوانوردی در کشور کانادا:

به طور معمول برای دریافت مدرک خلبانی خصوصی ۴ هفته تا ۶ هفته زمان نیاز است و برای خلبان تجاری زمان لازم ۶ تا ۸ ماه بیشتر خواهد بود و بسته به سرعت آموزش دانشجویان زمان متغیر تا یک سال یا بیشتر خواهد شد.

سرعت آموزش خلبانی

دانشجویان باید دوره مطالعات تئوری (زمینی) (Ground School) خود را که در حدود صد ساعت آموزشی است، بگذرانند.
هزینه آموزش

همانطور که می دانید عملکرد دانشجویان بسیار متفاوت است و با توجه به عملکرد دانشجویان می توان هزینه آموزشی آنها را برآورد کرد. به دانشجویان توصیه می شود هزینه اضافی نیز برای ساعاتی که ممکن است برای آموزش مهارت در این دوره لازم می باشد، برای خود در نظر بگیرند به ویژه برای دوره خلبانی خصوصی. این فرآیند برای رعایت کردن استانداردهای مهارت و دریافت دانش مورد نیاز حمل و نقل هوایی در کشور کانادا است که مورد تأیید ایکائو نیز می باشد در واقع راهی که در پیش است، راه ساده ای نیست.

همچنین دانشجویان باید به هزینه های مسکن و غذا در طول دوره آموزشی نیز توجه بکنند.

ورود به کانادا

شما برای دریافت ویزای دانشجویی باید توسط اداره مهاجرت کشور کانادا تأیید شوید. برای تحصیل در این کشور شما باید شرایط زیر را داشته باشید:

شما باید توسط یک مدرسه، دانشکده، دانشگاه و یا دیگر مؤسسه آموزشی در کانادا پذیرفته شده باشید.

نام خانوادگی خود را (دقیقاٌ همانطور که در گذرنامه درج شده است عنوان کنید.)
نام (دقیقاٌ همانطور که در گذرنامه درج شده است عنوان کنید.)
تاریخ تولد
آدرس پستی کامل خود را (از جمله کد پستی)
شماره تلفن تماس.
تاریخ شروع پیشنهاد.
برنامه شما برای گرفتن مدرک کدام دوره است؟ (به عنوان مثال PPL، CPL، IFR، MER)

اثبات داشتن تمکن مالی مناسب. (پرداخت شهریه، مسکن، غذا و ...)
و همچنین هزینه های خود و هر یک از اعضای خانواده را که با آمدن به کانادا با شما زندگی می کنند.

شما باید یک شهروند مطیع قانون با هیچ سابقه کیفری باشید و خطری برای امنیت کشور کانادا نداشته باشید و ممکن است از شما گواهی اداره پلیس بخواهند.

شما باید در سلامت کامل باشید و اگر لازم شد معاینه پزشکی شوید.

افسر مهاجرت کشور کانادا شرایط شما را بررسی خواهد کرد و پس از پایان دوره باید کشور کانادا را ترک کنید.

و فقط در صورت کار در کشور کانادا می توانید در این کشور زندگی کنید.

کار در کشورکانادا در دوره تحصیل

دارندگان مجوز تحصیل در کشور کانادا  می توانند با تجربه کاری که دارا می باشند می توانند به بیست ساعت کار خارج از محیط دانشکده بپردازند.

بیمه پزشکی اجباری

کشور کانادا دارای یک طرح بهداشتی دولتی است که تمام خدمات پزشکی توسط دولت به کانادایی ها ارائه می شود. بنابراین دانشجویان خارجی نیز بعد از ورود به کشور کانادا برای تحصیل باید بیمه خصوصی خود را قبل از ورود به کشور کانادا انجام دهند