موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

اقامت کارمندی گرجستان


 
5 (100%) 1 vote
 

چگونه اقامت کارمندی گرجستان را اخذ کنیم؟

اقامت کارمندی در گرجستان که بعضی از آن به عنوان اقامت کاری نیز یاد می­کنند به این معنی است که متقاضی می­تواند بدون نیاز به ثبت شرکت یا راه­ اندازی کسب و کار قانونی و مناسب، اقدام به دریافت اقامت یک ساله  در گرجستان نماید. این نوع اقامت مناسب آن دسته از متقاضیانی است که قصد ندارند در این کشور تجارت و کسب و کاری را راه اندازی کنند و هدف آن­ها فقط دریافت کارت اقامت گرجستان است.

گرجستان  کشوری است  که از  نظر تجاری در منطقه­ای کاملا استراتژیک قرار گرفته است. در  واقع این کشور رابط میان اروپا، آسیا و خاومیانه به شمار می­رود. به همین دلیل گرجستان در سال­های اخیر  توجه سرمایه­ گذاران  بسیار و همچنین اتحادیه اروپا را به خود جلب کرده است.

زندگی در گرجستان به دلیل کم بودن هزینه­های زندگی و مالیات کم و امکان سرمایه­گذاری بالا، مطلوب افراد بسیاری است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. از سویی توجه اتحادیه اروپا به این کشور نیز هر ساله بر اهمیت  گرجستان به لحاظ سیاسی و تجاری می­افزاید.

با توجه به این شرایط در حال حاضر افراد بسیاری قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در گذشته اخذ اقامت گرجستان چندان دشوار نبود و اقدام از طریق ثبت شرکت، راه حل مناسبی برای اقامت در این کشور به شمار می­رفت. اما در حال حاضر قوانین مهاجرتی و دریافت اقامت در این کشور سختگیرانه تر از گذشته اعمال می­گردد.

راه­های مختلفی برای دریافت اقامت گرجستان و مهاجرت به این کشور وجود دارد.  روش­هایی مانند سرمایه گذاری، ثبت شرکت، ادامه تحصیل و ازدواج که هر یک روند و شرایط مختص خود را دارد.

 

چرا اقامت کارمندی گرجستان؟

دریافت اقامت کارمندی در گرجستان در حال حاضر بهترین راه برای افرادی است که قصد سرمایه­گذاری بالا و خرید ملک در این کشور را ندارند و یا از توان کافی برای سرمایه­گذاری بر خوردار نیستند. دریافت اقامت کارمندی گرجستان در حال حاضر به دلیل سرعت در زمان و کم بودن هزینه بهترین پیشنهاد برای مهاجرت به این کشور است.

معمولا هدف  افرادی که این روش را برای مهاجرت به گرجستان انتخاب می­کنند،  مبنی بر این است که در صورت پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، از مزایای آن برخوردار شوند و یا در صورتی که تردد در ایران و گرجستان منوط به اخذ ویزا شد، برای رفت و آمد در این کشور مشکلی نداشته باشند. البته باید یادآور شد که به دلیل پایین بودن میزان حقوق و مزایا در گرجستان، تعداد کمی به طور واقعی متقاضی کار در یک  شرکت گرجی و دریافت اقامت کارمندی هستند. در حقیقت اشتغال در گرجستان صرفه اقتصادی بالایی برای اتباع ایرانی ندارد.

اما گروهی از  متقاضیان که قصد سرمایه­گذاری در این کشور را دارند با دریافت اقامت کارمندی گرجستان می ­توانند در فرصت مناسب به بررسی شرایط زندگی و راه­اندازی کسب و کار در این کشور بپردازند. در حقیقت دریافت اقامت کارمندی گرجستان فرصتی است تا با شرایط کار و تجارت در گرجستان بیشتر آشنا شوند.

 

نحوه دریافت اقامت کارمندی گرجستان

برای دریافت اقامت کارمندی در گرجستان باید از سمت یک شرکت معتبر پذیرش شده باشید. بهتر است شرکتی که قصد اشتغال در آن را دارید دارای سوابق خوبی باشد. اعتبار شرکت در روند تمدید اقامت کارمندی شما موثر است. چرا که اشتغال در یک شرکت با مشکلات عدیده مالیاتی در گرجستان می­تواند حتی روند تمدید اقامت کارمندی شما را دچار مشکل سازد.

اقامت کارمندی در  حقیقت دریافت کارت اقامت بر اساس اشتغال در یک شرکت در گرجستان است روش دریافت اقامت کارمندی به این صورت است که ابتدا شرکت گرجی با شما قراردادی مبنی بر همکاری امضاء می­کند و شما را به عنوان کارمند خود به دولت گرجستان معرفی می­کند. اگر برای اشتغال در گرجستان شرکت خاصی در زمینه تجارت و کسب و کار مورد علاقه­تان سرغ دارید، می­توانید برای استخدام در آن و دریافت ویزای کاری از  طریق آن اقدام نمایید.

در غیر این صورت می توانید از طریق مراجعه به دفاتر مهاجرت که مجاز به فعالیت هستند اقدام کرده و در یکی از شرکت های گرجی طرف قرارداد آن ها استخدام شوید.

پیشنهاد می­شود نسبت به تضمین دریافت اقامت کارمندی گرجستان به هیچ شرکت یا شخص حقیقی نیز اعتماد نکنید چرا که تضمینی برای موافقت با اقامت کارمندی شما وجود ندارد.

 

اقامت کارمندی گرجستان تا چه مدت معتبر است؟

دریافت اقامت کارمندی در گرجستان معمولا به صورت یکساله است بعد از آن می­توانید اقامت خود را به مدت سه یا پنج سال تمدید کنید. البته بهتر است  برای رسیدن به نتیجه مورد نظر از یک وکیل کمک بخواهید.

در صورتی که بتوانید اقامت کارمندی خود را به مدت شش سال تمدید کنید، می­توانید برای دریافت پاسپورت و شهروندی گرجستان نیز اقدام کنید. در صورت تمدید اقامت کارمندی گرجستان نهایتا بعد از این مدت موفق به دریافت اقامت دائم خواهید شد.

 

مزایای دریافت اقامت کارمندی گرجستان

مزیت دریافت اقامت کارمندی در گرجستان در این است که نیاز به خرید و یا اجاره دفتر کار ندارید. پس از اخذ اقامت کاری این کشور نیز می­توانید از طریق گواهی نسبت برای همسر و اعضا خانواده خود (فرزندان، والدین) برای آن­ها اقامت گرجستان را اخذ کنید.

مشکلات دریافت اقامت کارمندی در گرجستان

دریافت اقامت کارمندی در گرجستان به این سادگی ها هم نیست. دولت گرجستان به تازگی سختگیری­های بیشتری را برای متقاضیان کار در گرجستان اعمال کرده است و در صورت عدم حضور شما به عنوان کارمند در محل کار خود، تمدید  اقامت کارمندی شما دچار مشکل خواهد شد. بنابراین  افرادی که تنها به دنبال دریافت کارت اقامت گرجستان هستند باید متوجه این موضوع باشند.

به علاوه بهتر است برای دریافت این نوع اقامت،  از شرکت­های گرجی معتبر تقاضای کار داشته باشید چرا که عدم صلاحیت و اعتبار شرکت گرجی طرف قرارداد شما می­تواند بر عدم تمدید اقامت کارمندی در گرجستان موثر باشد.

لازم است بدانید قرارداد کار با شرکت­های ایرانی که در گرجستان به ثبت رسیده­اند نیز می­تواند برای شما مشکلاتی به وجود آورد. پس حتما شرکت معتبری را برای  اشتغال انتخاب کنید.

هزینه ثبت شرکت در گرجستان


 
5 (100%) 2 votes
 

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان به انواع مختلفی صورت می­گیرد. متداول­ ترین نوع ثبت شرکت در گرجستان، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که به اختصار به آن LLC می­گویند. هزینه ثبت شرکت در گرجستان هم در قالب های مجاز متفاوت است. شرکت­های با مسئولیت محدود طیف گسترده­ای از راه اندازی یک کسب و کار تجاری تا مشاغل مختلف را پوشش می­دهند. وقتی شرکتی را در گرجستان به ثبت می­رسانید، پروانه­ای از نوع جنرال تریدینگ (General Trading) برای فعالیت­های شرکت صادر می­شود که با داشتن آن می­ توان همه مشاغل را راه­ اندازی کرد.

این پروانه فقط مشاغلی چون تولید، توزیع و پخش دارو را شامل نمی­شود آن هم به این دلیل که نیازمند دریافت مجوز از وزارت بهداشت گرجستان است. البته اخذ مجوز دارو هم کار چندان مشکلی نیست اما به طور کلی با پروانه جنرال تریدینگ می­توان مشاغلی چون کافی­شاپ، رستوران و … را راه اندازی کرد. بزرگترین حسن راه اندازی شرکت در گرجستان با پروانه جنرال تریدینگ در این است که هر کسب و کاری را بدون تمدید یا اخذ مجوز جدید می­توان در این کشور راه اندازی کرد.

Registration fee in Georgia

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در گرجستان

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود  و پروانه جنرال تریدینگ در گرجستان باید یک آدرس دائمی و معتبر همراه با سند ملک آن را ارائه دهید.  همچنین ارائه قرارداد معتبر برای ثبت شرکت همراه با تعهدات طرفین الزامی است. طراحی و ثبت لوگوی شرکت نیز باید انجام شده باشد. تهیه مهر و اوراق اداری با سربرگ شرکت نیز الزامی است. همچنین باید یک حساب بانکی شرکتی نیز برای شرکت افتتاح شود. دریافت کد مالیاتی شرکت و تنظیم اساسنامه محضری آن هم از مدارک مهم ثبت شرکت در گرجستان است. این اساسنامه که باید توسط یک وکیل رسمی تنظیم شده باشد، حتما بایستی به دو زبان گرجی و انگلیسی تنظیم شده باشد و همه توضیحات مربوط به نوع کسب و کار و قوانین اساسی شرکت در آن قید شده باشد.

 

نکات مهم  ثبت شرکت در گرجستان

در صورتی که قصد دارید از طریق ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار اقامت گرجستان را دریافت کنید، حتما بر درستی تمام مراحل ثبت شرکت نظارت کامل داشته باشید. به ویژه در خصوص آدرس معتبر و تنظیم اساسنامه دو زبانه  دقت بالایی داشته باشید تا با اتلاف هزینه و زمان مواجه نشوید. توجه داشته باشید که اگر شرکت ثبت شده، پرداخت مالیات سالانه خود را به شکل منظم داشته باشد اما به خاطر نداشتن آدرس معتبر، تعطیل شود تمام سوابق مالیاتی شما از بین خواهد رفت و بایستی همه مراحل ثبت شرکت را دوباره انجام دهید. همچنین عدم تنظیم اساسنامه دو زبانه شما را در زمینه شروع و یا توسعه کسب و کار جدید و اضافه و یا کم کردن تعداد شرکاء دچار مشکلات حقوقی خواهد کرد.

 

چرا هزینه ثبت شرکت در گرجستان در شرکتهای مختلف متفاوت است؟

ارائه خدمات و شیوه­های آن در شرکتهایی که مجری ثبت شرکت و اقامت در گرجستان هستند تفاوتهایی دارد. در حقیقت سیاست قیمت­گذاری خدمات این شرکت­ها بر عهده کارشناسان آن­ها است. نمی­توان به صرف اینکه هزینه ثبت شرکت در گرجستان توسط یک شرکت بیشتر از شرکتهای مشابه است، نسبت به درستی فعالیت­های آن دچار تردید شد. بهتر است برای اقدام به ثبت شرکت در گرجستان به اندازه کافی تحقیق و بررسی نموده و از طریق انتخاب کارشناسان خبره نسبت به ثبت شرکت خود اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که مشاوره و راهنمایی اصولی برای ثبت شرکت در این کشور بسیار ضروری است چرا که هر اقدام اشتباهی می­تواند منجر به اتلاف سرمایه، وقت و انرژی شما شود. بنابراین در انتخاب شرکتی که می­خواهید کار خود را به آن واگذار کنید، بی گدار به آب نزنید و در این باره کاملا تحقیق کنید.

 

هزینه ثبت شرکت در گرجستان به چه صورت است؟

ثبت یک شرکت از نوع مسئولیت محدود و با پروانه جنرال تریدینگ در گرجستان شامل هزینه­های زیر می­شود:

۱- پاسپورت متقاضی ثبت شرکت بایستی به زبان گرجی ترجمه و به تایید یک محضر رسمی رسیده باشد که بسته به دستمزد مترجم بین ۱۰ تا ۲۰ لاری بایستی برای آن هزینه کرد.

۲- ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود و با پروانه جنرال تریدینگ مستلزم پرداخت ۱۱۱ لاری هزینه دولتی است که بایستی مبلغی برای ترجمه آن نیز به زبان انگلیسی اختصاص داد.

۳- برای خرید یک آدرس قانونی  جهت ثبت شرکت نیز باید مبلغی معادل ۲۰ تا ۱۰۰ لاری به مالکی که قصد دارد آدرس ملکش روی شرکت شما ثبت شود، پرداخت کنید. این آدرس باید آزاد باشد و برای هیچ شرکتی به ثبت نرسیده باشد.

توجه داشته باشید شخصی که فروشنده آدرس برای شرکت شما است باید فردی قابل اعتماد باشد چرا که اگر آدرس شرکت شما در آینده توسط مالک بسته شود، فقط تا یک ماه از تاریخ بسته شدن آدرس خود می­توانید آدرس جدیدی برای شرکت خود اعلام کنید و در غیر این صورت مجوز شرکت شما لغو خواهد شد. در صورت بسته شدن آدرس شرکت معمولا مراتب آن از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید. بنابراین بهتر است حتما با زبان گرجی آشنایی داشته باشید و یا مسئولیت چک کردن ایمیل­ها را بر عهده کارمندی بگذارید که به زبان گرجی مسلط است. البته هزینه ثبت شرکت در گرجستان در کارگزاری­های مختلف متفاوت است اما به طور کلی شامل موارد فوق می­شود.

 

دستگاه آپارات مالیاتی چه کاربردی دارد؟

کسب و کارهایی که از مشتری خود پول نقد دریافت می­کنند حتما بایستی دستگاه آپارات مالیاتی داشته باشند. این دستگاه رسید وجه نقد مشتری را به او می­دهد و مالیات بر درآمد را نیز ثبت می­کند. توجه داشته باشید  که به منظور قانونی بودن کار شما در زمینه ثبت شرکت در گرجستان حتما بعد از پرداخت پول نقد به کارگزارهای مستقر در گرجستان، رسید دستگاه آپارات مالیاتی همراه با invoice را دریافت کنید تا در صورتی که روند انجام کار ثبت شرکت شما دچار مشکل شد بتوانید خسارت خود را دریافت کنید.

Invoice  شرح عملکردی است که با توجه به میزان وجه دریافتی از مشتری باید ثبت و بایگانی شود. البته در صورتی که مبلغ رسیدهای صادر شده از دستگاه مالیاتی زیر ۵۰ لاری باشد، نیاز به دریافت invoice  نیست. در نظر داشته باشید شرکتها و کارگزاری­هایی که این دستگاه را در اختیار ندارند و از مشتری خود پول نقد دریافت می­کنند  با جرائم سنگینی از سوی مقامات قضایی گرجستان مواجه خواهند شد.

ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی


5 (100%) 3 votes

ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی

کانادا یکی از کشور های مورد علاقه ایرانیان برای زندگی و تحصیل می باشد. یکی از راه هایی که افراد می توانند بسنجند که آیا می توانند در کانادا زندگی کنند یا خیر، این است که با اخذ ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی آن هم از جانب یک موسسه معتبر، به کانادا سفر کرده، تا شرایط زندگی را از نزدیک دیده و آگاهانه تصمیم به مهاجرت بگیرند. برای اخذ ویزای توریستی کانادا می توان از طریق ایمیل و یا رفتن حضوری به سفارت کانادا اقدام کرد. اما این روش همیشه منجر به اخذ ویزا نمی گردد.

بنابراین اگر شخصی واقعا قصد رفتن به کانادا را از طریق ویزای توریستی دارد، می تواند این ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی را از جانب وکیلی زبده و یا موسسه مهاجرتی معتبر کسب کند. به این روش، نه تنها شخص در زمان خود صرفه جویی می کند بلکه احتمال عدم دریافت ویزای توریستی کانادا بسیار کمتر می شود. علاوه بر این موارد اخذ ویزا نیازمند مراحل ادارای سخت و زمان بر است که در صورت نداشتن وقت و نیاز مبرم به ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی بهتر است از شخص دیگری استفاده نمایید.

 Canadian Tourist Visa Guaranteed

اخذ ویزای توریستی کانادا

ورود به هر کشوری و به هر عنوانی، چه برای تحصیل، چه سرمایه گذاری، توریستی و… نیاز به داشتن شرایط و ویژگی های است، که به اختصار برخی موارد آن را برای اخذ ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی، بیان می کنیم:

  • داشتن پاسپورت
  • بهرمندی از وضعیت جسمانی مناسب برای سفر
  • عدم سو پیشینه در مورد ورود غیر قانونی به کشور های دیگر و یا هر جرمی که مربوط به مهاجرت شود.
  • در زمان مصاحبه اینکه بتوانید افسر مربوطه را قانع کنید که بعد از سفر به وطن خود باز خواهید گشت، امتیازی مثبت است، که در دریافت ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی می تواند لحاظ شود. عواملی که با آن می توان افسر را قانع کرد، شامل داشتن شغل، روابط خانوادگی و یا داشتن دارایی هایی که شما را مجبور به بازگشت به ایران می کند.
  • نشان دادن مدارکی دال بر داشتن توانایی مالی مناسب برای اقامت توریستی شما در کانادا.
  • در صورت دیدار خانواده، داشتن دعوت نامه الزامی است.

 

چگونگی اخذ ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا فقط و فقط به منظور گردشگری و دیدن کانادا صادر می شود و هر شخصی می تواند با این ویزا به مدت ۶ ماه در خاک کانادا مانده و اجازه اقامت موقت در خاک این کشور را دارد.

 

انواع ویزای توریستی

  1. ویزای سینگل ( یا ویزای یکبار ورود در سال )
  2. ویزای مالتیپل ( یا ویزای چند بار ورود )

 

  • اخذ ویزای سینگل

اخذ این نوع از ویزا برای گردشگری به این منظور است، که افراد فقط یک بار در سال می توانند وارد خاک کانادا شوند و اگر از این کشور خارج شوند، برای ورود مجدد باید از سفارت کانادا ویزای مجدد بگیرند. این قانون تنها یک استثنا دارد و آن زمانی است که گردشگران، کانادا را به مقصد آمریکا، سنت پیر و با میکلون ترک کنند. جا به جا شدن  در میان مناطق و بازگشت به خاک کانادا نیاز به ویزای مجدد ندارد.

 

  • اخذ ویزای مالتیپل

این نوع از ویزا ۵ ساله صادر می شود. بعد از اخذ اولین ویزا، شخص می تواند به مدت ۶ ماه در خاک کانادا اقامت داشته و بعد خارج شود. شخص می تواند همین کار را در سال بعد و به مدت پنج سال بدون اخذ ویزای جدید انجام دهد. ویزای مالتیپل یک نوع ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی محسوب می شود.

 

نحوه درخواست ویزای توریستی کانادا بصورت تضمینی

قبل از هر گونه اقدام برای دریافت ویزای کانادا مطمئن شوید که دارای شرایط ذکر شده هستید سپس روند زیر را طی نمایید تا بتوانید ویزای توریستی کانادا را به صورت تضمینی دریافت نماید.

 

  • مرحله اول: نحوه درخواست ارائه ویزا

این مرحله دو روش مختلف دارد. اول اینکه می توانید از طریق سایت سفارت کانادا اقدام کرده و فرم های درخواست مصاحبه و ویزا را از این طریق پر نمایید. لازم به ذکر است که گفته شود، برای این روش نیاز به یک کارت اعتباری معتبر و اسکن تمامی مدارک لازم را دارید.

 

  • مرحله دوم: پر کردن ویزای توریستی کانادا

در هنگام پر کردن فرم بسیار دقت کنید. زیرا که ارسال مدارک ناقص باعث رد شدن درخواست شما از جانب سفارت می شود. در این صورت تمام هزینه هایی که کرده اید قابل بازگشت نیستند. پس حتما قبل از پر کردن فرم ویزای توریستی راهنمای آن را مطالعه کنید و به بارکد صفحه توجه نمایید.

 

  • مرحله سوم: پرداخت کامل هزینه ویزای توریستی

پرداخت هزینه ویزا به سه طریق صورت می گیرد. یا از طریق کارت های اعتباری، یا پرداخت نقدی و یا معاملات بانکی. باید گفته شود پرداخت هزینه ویزا از طریق معاملات بانکی در ایران امکان پذیر نمی باشد.

 

  • مرحله چهارم: مراجعه برای درخواست ویزا به صورت حضوری

در هنگام مراجعه برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید اصل پاسپورت به همراه اصل عکسی که به پاسپورت الحاق شده است، فرم در خواست ویزا و تمامی مدارکی که لیست آن ها در سایت سفارت است و همچنین داشتن قبض پرداخت هزینه ویزا و یا به همراه داشتن پول نقد، لازم و ضروری است.

  • مرحله پنجم: ارسال فرم کامل شده درخواست ویزای توریستی کانادا

پس از گذراندن مراحل بالا و ارسال فرم درخواست ویزای توریستی، سفارت به شما یک کد پیگیری خواهد داد. این کد پیگیری یکتا می باشد و در حفظ آن باید دقت لازم را به عمل بیاورید. زیرا که برای پیگیری پرونده نیاز به این کد دارید.

 

عواملی که به اخذ ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی کمک می کند

در هر درخواستی برای صدور ویزا یکسری باید ها و نباید ها وجود دارد، که احتمال اخذ ویزا را بیشتر و یا کمتر می کند. بر آنیم که با بیان آنها اخذ ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی را برای شما مهیا نماییم.

 

  • انجام عوامل زیر باعث بهبود روند اخذ ویزا می شود
  • برای دریافت ویزا باید چند هفته قبل از سفر درخواست ویزا دهید تا اطمینان حاصل نمایید، پروسه اخذ ویزا به درستی طی خواهد شد.
  • داشتن نهاین دقت هنگام پر کردن فرم اخذ ویزا.
  • انجام عوامل زیر درخواست ویزای کانادا را به خطر می اندازد
  • استفاده از مدارک جعلی و یا اشتباه در ارسال مدارک
  • پنهان کاری در مورد مواردی که سفارت آن ها را تاکید کرده است.

اقامت آلمان

اقامت آلمان

آلمانی یک از بهترین و مهاجرپذیرترین کشور های اروپایی است .آلمان قدرتمند ترین و ثروتمندترین کشور اروپایی بوده که نقش اساسی در ارزش یورو دارد. در سال ۲۰۰۵ قانونی مبنی براقامت آلمان تصویب شد که به موجب آن تمامی اشخاصی که دارای مهارت خاصی و یا به عنوان سرمایه گذار هستند، می توانند در این کشور اقامت دائم و یا موقت بگیرند. آلمان خود دارای جمعیتی بیش از ۸۵ میلیون بوده که اگر مهارت خاصی برای عرضه به این کشور نداشته باشید، گرفتن اقامت آلمان بسیار دشوار خواهد شد. مهم ترین موضوعاتی که در این مقاله شرح داده می شود: راه های دریافت اقامت آلمان –مشکلات بر سر راه اخذ اقامت آلمان

 

راه های دریافت اقامت آلمان

در کل چه از راه های قانونی و چه غیر قانونی شخص پس از طی کردن مراحلی می تواند اقامت آلمان را دریافت کند. راه های غیر قانونی بسیار زمان بر و سخت می باشند که معمولا تنها جنگ زدگان و کسانی که مشکلات سیاسی دارند آن را انجام می دهند. راه های قانونی به چند روش خود تقسیم می شوند.

  • ویزای توریستی
  • ویزای کار
  • ویزای تحصیلی
  • اقامت آلمان از طریق ازدواج
  • اقامت آلمان از طریق پناهندگی

 

اقامت آلمان از طریق ویزای توریستی

اکثر ایرانیان برای رفتن به آلمان از طریق ویزای توریستی اقدام می کنند. در این نوع ویزا سفارت آلمان در ایران به شخص ویزای ۳۰ روزه حداکثر ۹۰ روزه داده و بعد از این مدت، اقامت آلمان برای شخص غیر قانونی است. در این مدت چون آلمان جزء کشور های شینگن است، شخص می تواند به تمام کشور های عضو شینگن نیز سفر کند.

باید این نکته را خاطر نشان کرد که از هر کشوری که ویزای شینگن گرفته می شود، باید ورود به اروپا از طریق همان کشور نیز صورت پذیرد.

 

اقامت آلمان از طریق ویزای کار

این نوع ویزا برای نیروی متخصص کار است که دارای مهارتی خاص در رشته خود هستند. آلمان یکی از کشور های صنعتی دنیاست که هر روزه با پذیرفتن نیروی کار متخصص بر قدرت صنایع خود می افزاید. اگر شما از جمله کسانی هستید که در کاری مهارت ندارید و به عنوان کارگر می خواهید درخواست ویزا کنید، باید گفت که شرایط برای شما کمی سخت خواهد بود و به احتمال زیاد دولت آلمان به شما ویزا نمی دهد. زیرا که خود به اندازه کافی نیروی کار غیر ماهر دارد.

 

اقامت آلمان از طریق ویزای تحصیلی

یکی از راه های آسان و البته زمان بر برای اقامت در آلمان در گرو گرفتن ویزای تحصیلی می باشد. این ویزا از طریق مکاتبه با دانشگاه مقصد و گرفتن بورس تحصیلی انجام می شود. گرفتن این نوع ویزا دارای مراحل زیادی است که حتما با راهنمایی آژانس های بین المللی و یا کمک گرفتن از کسانی که این مسیر را طی کرده اند امکان پذیر خواهد بود. هر چند که در اکثر دانشگاه های این کشود به زبان انگلیسی تدریس می شود اما داشتن مدرک زبان آلمانی و مدارک بین المللی زبان انگلیسی لازم و ضروری است.

 

اقامت آلمان از طریق ویزای سرمایه گذاری

این ویزا مختص کسانی است که دارای سرمایه مالی بسیار هستند و قصد شروع کسب و کاری را در آلمان دارند. مطابق با قوانین جمهوری فدرال آلمان، امکان گرفتن اقامت برای تمامی کسانی که قصد مهاجرت و تاسیس شرکت را دارند امکان پذیر است به شرط اینکه انجام کار مد نظر شخص در آن مکانی که می خواهد شرکت و یا … را تاسیس کند، خود نیاز اقتصادی و یا منطقه ای داشته باشد. دوما این فعالیت اقتصادی بتواند تاثیرمثبت بر اقتصاد آلمان بگذارد و همچنین تمام تامین مالی پروژه از طریق سرمایه شخصی و یا گرفتن اعتبار فراهم گردد.

 

اقامت آلمان از طریق ازدواج

ازدواج با یک شخص آلمانی، یکی از راحترین راه های گرفتن اقامت آلمان می باشد، به شرط آن که فرد آلمانی که متقاضی ازدواج با وی هستید، باید ثابت کند که خود می تواند از پس تامین مخارج بر آمده و نیاز به کمک دولت ندارد. همچنین زن و یا مرد ایرانی باید دارای حداقل مدرک زبان A1 باشد. بعد از ازدواج شخص مدارک را به سفارت آلمان در کشور خود برده و با ارائه آنها درخواست ویزا می کند. این شخص پس از ورود به خاک آلمان می تواند به عنوان یک شهروند آلمانی از تمامی حقوق آنها مانند کار کردن، ادامه تحصیل به صورت رایگان و.. بهرمند باشد. این شخص خود پس از سه سال می تواند اقامت دائم آلمانرا دریافت نماید.

 

اقامت آلمان از طریق پناهندگی

مهاجرت از این طریق کاملا با چهار مرحله ذکر شده متفاوت است. کسی که درخواست پناهندگی در کشور آلمان را دارد بعد از ورود به خاک آن کشور درخواست پناهندگی را ثبت کرده و بعد از درخواست دو مرحله برای وی رخ می دهد.

مرحله یک: ورود پناه جو به اقامت گاه های موقت پناه جویان و بررسی مدارک و علت در خواست پناهندگی آن کشور.

مرحله دوم: اعزام این پناه جویان به ایالت هایی که جمعیت کمتری دارند. در این حالت اگر شخص دارای سن کمتر از سن قانونی باشد، می تواند درخواست اقامت در مکانی که خانواده اش حضور دارند را کند. همچنین شخصی که همسر وی نیز در ایالتی دیگر ساکن شده است می تواند نسبت به داشتن اقامت در آن ایالت اقدام نماید. در هر دو صورت به این دو درخواست جواب مثبت داده خواهد شد.

 

مشکلات بر سر راه اقامت آلمان

این مطلب که آلمان بهترین مکان برای مهاجران و همانند بهشت رویایی آن ها است، اغراق نیست. اما باید در نظر گرفت که اقامت آلمان بدون داشتن شرایطی خاص غیر ممکن است. از جمله شرایط صدور ویزا برای اقامت دائم و یا موقت آلمان به شرح زیر است:

 

اثبات داشتن شرایط مالی مناسب

گرفتن هر نوع ویزا یک اندازه بخصوصی ازسرمایه را لازم دارد، که بدون آن سفارت آلمان ویزا را صادر نمی کند. این مبلغ برای دانش جویان به میزان ۸۶۴۰ یورو و برای انوع دیگر ویزا مقدار متفاوتی است. این مبلغ بر اساس میزان متوسط هزینه یک فرد در آلمان برای یک سال در نظر گرفته شده است. داشتن این مبلغ در حساب بانکی خود، در زمان گرفتن ویزا لازم و اجباری است. همچنین برای گرفتن ویزای توریستیمیزان مبلغ مورد نیاز بسیار کمتر از این مقدار بوده اما داشتن سند مالکیتی که بتوان آن را گرو گذاشت لازم و ضروری است.

 

گرفتن بیمه سلامت

یکی از شروط لازم و مهم برای گرفتن اقامت آلمان آن هم به صورت قانونی داشتن برگه بیمه سلامت از یک شرکت بیمه ایرانی و یا آلمانی است. که بهتر است این بیمه را نزد یک شرکت آلمانی انجام دهید. زیرا که برخی از مراکز خدمات درمانی آلمان با شرکت های بیمه ایرانی قرار داد ندارند. بدون داشتن بیمه سلامت سفارت آلمان هیچ گونه ویزایی صادر نمی نماید.

 

داشتن مدارک زبان آلمانی

به هر روشی که بخواهید اقامت آلمان را بدست آورید داشتن یکی از سطوح زبان آلمانی لازم و ضروری است. این کار یا با گرفتن اقامت موقت در آلمان و یادگیری زبان آلمانی در آن کشور صورت می گیرد یا از طریق یاد گرفتن در آموزشگاه های داخل کشور که مورد تایید سفارت آلمان هستند.

سطوح زبان آلمانی به شرح زیر است:

A1 و A2 – داشتن یکی از این مدارک نشان دهنده آشنایی حداقلی و پایه برای زبان آلمانی است.

B1 و B2– این مدرک نشان دهنده مهارت بالا در زبان آلمانی می باشد.

C1 و C2– این سطح از زبان آلمانی مشخص می کند که شخص دارای مهارت های پیشرفته و مسلط بر زبان آلمانی است.

راهکارهای اخذ اقامت و تابعیت سنت لوسیا

قانون تابعیت از راه سرمایه گذاری سنت لوسیا، مصوب ۲۰۱۵، اجازه می دهد که افراد واجد شرایط و خانواده هایشان، به روش های زیر برای تابعیت درخواست بدهند.

راهکارهای اخذ اقامت و تابعیت سنت لوسیا

اول) خرید ملک حداقل به ارزش ۳۰۰,۰۰۰ یورو          

هزینه های دولتی(برای ملک تایید شده)

  1. درخواست کننده اصلی ۵۰,۰۰۰ یورو
  2. وابستگی واجد شرایط زیر ۱۸ سال ۲۵,۰۰۰ یورو

 

دوم )اهدای نقدی به صندوق اقتصاد ملی

  1. یک متقاضی ۱۰۰,۰۰۰ یورو
  2. متقاضی اصلی و همسر ۱۶۵,۰۰۰ یورو
  3. متقاضی اصلی و ۲ وابسته ۱۹۰,۰۰۰ یورو
  4. هر وابسته اضافی ۲۵,۰۰۰ یورو

 

  • دیگر هزینه ها

بررسی پیشینه و سوء سابقه:

  1. متقاضی اصلی ۷,۵۰۰ یورو
  2. متقاضی اصلی و دو وابسته ۵,۰۰۰

 

  • هزینه های غیر قابل استرداد
  1. متقاضی اصلی ۲,۰۰۰ یورو
  2. به اعضای وابستگان واجد شزایط ۱,۰۰۰ یورو

هزینه های کارشناسی موسسه حقوقی آوات، فرم های تقاضا نامه رسمی، گواهینامه تابعیت و گذرنامه، پیک و سایر مبالغ پرداختی تنها هزینه های مرتبط دیگر است. امکان استعلام دقیق با جزئیات کامل، بدون دریافت هیچگونه هزینه پنهانی هم وجود دارد.

 

روند کار

  1. وکیل مهاجرت موسسه حقوقی آوات کپی گذرنامه تان را برای تایید اولیه دولت بررسی خواهد کرد تا از رسیدگی سریع به در خواست شما مطمئن شوند.
  2. پیش پرداخت هزینه های کارشناسی برای آغاز و به جریان انداختن تقاضانامه دریافت می شود.
  3. موسسه حقوقی مهاجرتی آوات با استفاده از وکلای مهاجرت متخصص، ضمن ارائه مشاوره، شما را در گرد آوری اسناد لازمی که در چک لیست آمده است یاری خواهد کرد.
  4. هنگام ارسال تقاضانامه، باید هزینه های بررسی سوء پیشینه پرداخت شود.
  5. گزارش سوء پیشینه صادر و برای تایید به دولت تسلیم می شود. سپس دولت درباره تقاضای تابعیت شما تصمیم خواهد گرفت. پس از پذیرفته شدن درخواست، از شما دعوت خواهد شد که مبالغ تعیین شده برای سرمایه گذاری را پرداخت کنید.
  6. گواهینامه اعطای تابعیت به نام شما صادر می شود. گذرنامه یک هفته بعد از آن صادر خواهد شد.
  • لطفا، توجه کنید که برنامه بالا تقریبی است و به ازای هر تقاضانامه، در موارد مختلف، متفاوت خواهد بود.

 

* سفر بدون نیاز به ویزا به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا که کشورهای حوزه شنگن و انگلیس را هم شامل می شوند.