موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

تحصیل دکتری در استرالیا

تحصیل دکتری در استرالیا

تحصیل دکتری در استرالیا از گزینه های پیش رو متقاضیان مهاجرت به استرالیا  و اقامت استرالیا می باشند.پایه دکتری آخرین مقطع تحصیلی و حائز اهمیت ترین پایه دانشگاهی می باشد در همین راستا دانشجویان قصد دارند تا این مدرک را از بهترین دانشگاه های دنیا اخذ نمایند. دانشگاه های استرالیا بهترین سابقه ها را داشته و با بکارگیری اساتید زبده به یکی از کشور هایی بدل گشته که دانشگاه هایش رتبه خوبی به خود اختصاص داده اند. دوره دکتری در استرالیا 3الی5 سال زمان می برد که بستگی به نوع رشته انتخابی و توانایی های دانشجو خواهد داشت.

تحصیل دکتری در استرالیا 3 ساله بوده و دانشجو موظف است واحد های عملی و تئوری را با نمره قبولی طی کرده و در نهایت طی یک سال پروپوزال خود را ارائه کند.

ارائه مدرک فارق التحصیلی به دانشجویان به دو حالت صورت خواهد پذیرفت که یکیPhDو دیگری Dphil می باشد. داشتن شرایط مهم ترین مورد جهت تحصیل دکتری در استرالیا خواهد بود که حتما باید به آن توجه شود. بالا بودن هزینه تحصیل در استرالیا سبب شده که بسیاری به فکر گرفتن بورسیه دانشگاه ها باشند که گرفتن بورسیه از دانشگاه های استرالیا به دو صورت انجام خواهد پذیرفت.

مهم ترین مورد در بورسیه دانشجو دانشگاه و معدلی خواهد بود که در دوره کارشناسی اخذ کرده است. برخی دیگر از دانشگاه های استرالیا جهت بورسیه تحصیلی اقدام به دریافت آزمون از دانشجویان واجد شرایط می نمایند که قبولی در آزمون بورسیه شما را تضمین خواهد نمود که پس از اخذ بورسیه می توانید از طریق استاد یاری و یا کمک در امور اداری دانشگاه حقوق نیز دریافت نمائید.

شرایط تحصیل دکتری در استرالیا

هر یک از دانشگاه های استرالیا شرایط خاص خود را جهت تحصیل دکتری در استرالیا در نظر گرفته اند که باید به آنها توجه نمود.
- مهم ترین شرایط لازم جهت پذیرش دانشجو داشتن مدرک تحصیلی معتبر دوره کارشناسی ارشد می باشد که معدل آن نیز ملاک انتخاب خواهد بود.

- داشتن مجوز عبور از کشور و ضمانت اقامت در استرالیا می باشد که باید حتما عملی شود
- داشتن معدل کافی جهت پذیرش مورد اساسی خواهد بود که باید حداقل معدل12 فوق لیسانس را اخذ کرده باشید که باید همراه با مدارک اثبات به مراکز مربوطه ارائه دهید.
- داشتن مدرک زبان امری ضروری خواهد بود که فرد متقاضی باید مدارک زیر را داشته باشد:
.در هر چهار مهارت آیلتس حداقل نمره 6 گرفته باشید
.در تافل حداقل 12 امتیاز گوش کردن، 13 امتیاز خواندن، 21 امتیاز نوشتن و18 امتیاز صحبت کردن را گرفته باشد.
اما برخی از دانشگاه ها اقدام به اخذ آزمون زبان می نمایند که در صورت داشتن سایر شرایط مورد نیاز امکان شرکت در این آزمون وجود خواهد داشت.
- از مهمترین موارد پذیرش دانشجو اثبات بضاعت مالی وی خواهد بود که باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که تحصیل در استرالیا هزینه های بالایی در بر خواهد داشت.

مدارک تحصیل دکتری در استرالیا

شرایط هر دانشگاه و درخواست مدارک آن با یکدیگر متفاوت خواهد بود و جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز هر یک از دانشگاه های استرالیا بایستی به وب سایت دانشگاه مراجعه کرده و اطلاعات کاملی از آن بدست بیاورید. در ادامه به برخی از مدارک مورد نیاز اشاره کرده ایم:
- داشتن مدرکی که بتوانید آن را اثبات نمائید الزامی خواهد بود که باید از دانشگاهی معتبر اخذ شده باشد.

- داشتن نمره قبولی مهمترین شرط خواهد بود و بدون داشتن آن امکان درخواست وجود نخواهد داشت و حتی سیستم ثبت نام اجازه دسترسی به بخش های دیگر ثبت نام را نخواهد داد.
- داشتن پروژه یا مقاله ای علمی از موارد حائز اهمیت خواهد بود که دانشگاه های استرالیا جهت اثبات این امر و سنجش دانشجو از وی پروپوزالی درخواست می نمایند که باید آن را پس از تکمیل ارائه دهد.
- ارائه یک طرح جدید و به روز نیز در سرعت بخشیدن به پذیرش دانشجو کمک خواهد کرد چرا که خلاقیت دانشجو را نشان خواهد داد.
- چنانچه چند مقاله در سابقه علمی خود داشته باشید به راحتی می توانید ثبت نام کرده و تا حد زیادی از پذیرش خود مطمئن باشید.
- مدارک دیگری از قبیل نداشتن سابقه کاری و یا در صورت داشتن پایان خدمت از شما درخواست خواهد شد.

راه های ثبت نام تحصیل دکتری در استرالیا

جهت اطلاع از راه های ثبت نام و ثبت نام می توانید به وب سایت های دانشگاه استرالیا مراجعه نمائید که می توانید تمامی اطلاعات را در آن مشاهده نمائید و بهترین راه برای ثبت نام در دانشگاه به حساب می آید چرا که می توانید پس از اطمینان از تمامی اطلاعات اقدام به ثبت نام نمائید. در فیلد اول رشته از شما درخواست خواهد شد و سپس باید نوع مدرک خود را وارد نمائید.

سپس تمامی مدارک خواسته شده را به صورت اسکن شده و با کیفیت بالا ارائه دهید همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد در بخش بعدی باید موضوع پروپوزال را متناسب با نوع دانشگاه مورد نظر وارد نمائید انتخاب استاد راهنما از این بخش امکان پذیر خواهد بود که همواره کمک و راهنمای شما در امور علمی خواهد بود همچنین باید با کمک استاد راهنما پروپوزال خود را تکمیل نمائید که انتخاب استاد راهنما نیز حائز اهمیت خواهد بود چرا که کیفیت پروپوزال تاثیر بسیاری در قبولی شما خواهد داشت.

هزینه های تحصیل دکتری در استرالیا

داشتن بضاعت مالی جهت تحصیل در استرالیا مهمترین موردی خواهد بود که باید در نظر داشته باشید چرا که استرالیا را می توان یکی از کشور های گران دانست و به دلیل کم تر بودن بورسیه دانشگاه ها باید به هزینه ها توجه ویژه شود.

هزینه های تحصیل دوره دکتری در استرالیا مبلغی بین14000تا37000 دلار سالانه خواهد بود که هزینه اقامت در استرالیا نیز مبلغی حدود 20000دلار خواهد بود که این امر بضاعت مالی فرد متقاضی را می طلبد و امروزه به علت افزایش قیمت دلار تحصیل در استرالیا با سختی امکان پذیر خواهد بود.

البته می توان با روش هایی هزینه های مالی دانشگاه را به حداقل رساند که یکی از این روش ها کار کردن در بخش هایی از دانشگاه می باشد. همچنین می توانید در خارج از دانشگاه نیز به کار کردن بپردازید البته این امر محدود خواهد بود و دانشجو امکان کار کردن نامحدود نخواهد داشت اما این امر می تواند کمک بسیاری در تامین هزینه ها نماید.

منبع:سفارت استرالیا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.