موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

شرایط اقامت در استرالیا

شرایط اقامت در استرالیا

در این مقاله به بررسی شرایط اقامت در استرالیا می پردازیم.اقامت در استرالیا به وسیله ساب کلاس های متفاوت امکان پذیر خواهد بود که هر کدام شرایط خاص خود را خواهند داشت. ساب کلاس هایی نظیر 189،190،489و... اقامت در استرالیا را امکان پذیر می نمایند که در صورت داشتن شرایط امکان دریافت این ویزا وجود خواهد داشت.

همچنین دولت استرالیا نیز جهت اقامت شرایطی را در نظر گرفته است که باید شخص متقاضی تمامی شرایط را بدون کم و کاست داشته باشد. مهم ترین راه جهت اقامت در استرالیا اخذ ویزای مهارت کاری و تخصص می باشد که اغلب مردم اقدام به اخذ این ویزا می نمایند.

با اخذ این ویزا هم در حرفه خود مشغول به کار شده و حقوق دریافت خواهید نمود و هم اجازه اقامت در استرالیا را خواهید داشت.

راه های اقامت در استرالیا

از جمله راه های دریافت اقامت در استرالیا اقامت دانشجویی می باشد که پس از دریافت این ویزا می توانید به تحصیل مشغول شده و همچنین اجازه اقامت در استرالیا را داشته باشید. همچنین همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد نوع دیگر ویزای کاری استرالیا می باشد.

همچنین برخی ویزا ها جهت پیوست به قوم یا فامیل می باشد که والدین و فرزندان و همچنین زن و شوهر می توانند از این ویزا جهت اقامت استفاده نمایند.

اما هر یک از ویزا های ذکر شده شرایط خاصی را خواهد داشت که باید حتما رعایت گردد. اقامت به دو بخش تقسیم می شود که یکی اقامت دائم و دیگری اقامت موقت استرالیا می باشد که اقامت موقت نیز ممکن است زمان بندی متفاوتی داشته باشد و می تواند تا سقف 5 سال متغییر باشد. توانایی های مالی جهت برطرف کردن نیاز ها و زندگی در استرالیا از اهمیت به ویژه ای برخوردار خواهد بود و پس از اطمینان از شرایط مالی خود اقدام به دریافت اقامت استرالیا نمائید.

شرایط اقامت استرالیا

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد هر کدام از ویزا های اقامتی شرایط خاص خود را خواهد داشت که در ادامه به بررسی تک تک آنها پرداخته ایم:

شرایط اقامت از طریق ویزای 189 استرالیا

ویزای 189 استرالیا به منظور اقامت دائم در استرالیا می باشد که تخصص کاری عامل دریافت آن می باشد برخی از شرایط آن از قبیل زیر است:

-سن متقاضی باید کمتر از 50 سال باشد

-در آیلتس حداقل نمره 6 را کسب کرده باشد و یا در تافل حداقل 12 امتیاز گوش کردن، 13 امتیاز خواندن، 21 امتیاز نوشتن و18 امتیاز صحبت کردن را گرفته باشد..

-همچنین حرفه شخص تاثیر بسزایی در اخذ ویزای 189 خواهد داشت و در صورت همسان بودن حرفه متقاضی با موارد نیاز استرالیا دریافت این ویزا بسیار آسان تر خواهد بود.

پس از داشتن شرایط ذکر شده فرد می تواند اقامت استرالیا را از طریق مهارت کاری دریافت نماید.

شرایط اخذ اقامت به وسیله ویزا 190 استرالیا

-متقاضی باید حداکثر 45 سال در موقع ارسال مدارک داشته باشد.

-داشتن مدرک تحصیل زبان مهمترین معیار پذیرش خواهد بود و در صورت نبود مدرک زبان امکان پذیرش وجود نخواهد داشت که مهارت ها برای این ویزا با ویزای 189 برابر می باشد.

-حداکثر تا سه سال قبل از تاریخ مهاجرت در امتحان CEA شرکت کرده و حداقل امتیاز 169 را کسب کرده باشد.

-داشتن اسپانسر از ضروریات دریافت این ویزا می باشد که باید حتما اسپانسر شیپ و یا کار فرمایی داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای 489 نیز همانند ویزای 190 استرالیا می باشد با این تفاوت که در ویزای 489 یکی از اقوام و یا خویشاوندان در یکی از ایالت های استرالیا اسپانسر شما می شوند.

شرایط اقامت در استرالیا

خود دولت استرالیا نیز شرایطی را برای متقاضیان در نظر گرفته است که شخص متقاضی پیش از هر عملی باید تمامی این شرایط را داشته باشد تا بتواند اقدام به اخذ ویزا نماید. از جمله شرایط اقامت در استرالیا که دولت در نظر گرفته است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-جهت دریافت ویزای حرفه و مهارت باید مدرکی جهت اثبات تخصص خود ارائه نمائید که می توانید سابقه کاری خود و یا فیش های حقوقی خود را به مراکز مربوطه تحویل دهید داشتن 900 ساعت تعلیم در هنرستان ها و یا مراکز فنی حرفه ای نیاز خواهد بود که باید مدارک و شواهد را جهت تصدیق این امر ارائه دهید.

-از جمله قوانین اخذ اقامت کاری استرالیا نیز داشتن سابقه کاری بین 1الی 8 ماه می باشد که شخص متقاضی باید مدارکی جهت تصدیق این امر از قبیل فیش حقوقی، مدت زمان خدمت، پرداخت ها و... ارائه نمائید. که متناسب با مدرک تحصیلی خود باید در حرفه ای مشغول به کار شده باشید.

-از دیگر شرایط اقامت در استرالیا می توان به داشتن مدرک زبان اشاره کرد که در صورت عدم وجود آن امکان اخذ اقامت استرالیا را نخواهید داشت چرا که مدرک زبان لازمه اقامت شما در استرالیا خواهد بود. مدرک زبان باید در قالب آیلتس و یا تافل باشد که در بخش های قبل مدارک لازم جهت پذیرش آن را اعلام نموده ایم.

-داشتن سابقه سفر استرالیا در زندگی خود به اقامت شما کمک بسزایی خواهد نمود اما باید نوع اقامت خود را مشخص نموده و نسبت به دریافت اقامت در حرفه، تحصیل، کاری یا پناهندگی اقدام نمائید.

-همچنین داشتن بضاعت مالی از اهمیت به ویژه ای برخوردار است چرا که جهت اثبات این امر دولت استرالیا بنا بر این داشته که فرد متقاضی باید مبلغی را جهت تصدیق بضاعت مالی خود به حسابش واریز نماید و این پول باید تا مدتی در حساب وی بماند همچنین گردش مالی فرد متقاضی نیز حائز اهمیت خواهد بود چرا که کشور استرالیا یکی از کشور های گران دنیا به شمار می رود و داشتن بضاعت مالی جهت زندگی در این کشور مهم خواهد بود.

-فرد متقاضی باید هیچگونه سو پیشینه ای نداشته باشد و از سلامت بدنی برخوردار باشد که قبل از اخذ اقامت باید تمامی مدارک جهت اثبات این اوامر ارائه گردد.

-همراه داشتن خانواده کمک بسزایی برای اخذ اقامت استرالیا خواهد نمود که می توانید در کمترین زمان اقامت استرالیا را دریافت نمائید.

-جهت اخذ اقامت هر یک از اعضای خانواده از شما مبلغی دریافت خواهد شد که پس از واریز مبلغ ذکر شده و تحویل فیش به مراکز مربوطه اقامت شما صادر خواهد شد.

 

منابع:سفارت استرالیا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.