موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

اخذ وقت سفارت ایتالیا

اخذ وقت سفارت ایتالیا

برای سفر به ایتالیا گرفتن وقت سفارت ایتالیا و ویزای ایتالیا ضروری می باشد . امروزه جهانی شدن، کشورها را به یکدیگر نزدیک کرده است و با پیشرفت امکانات، حمل و نقل پیشرفته؛ رفت آمد بین کشور ها بسیار زیاد شده است. زمان به کلی دگرگون شده است بطوریکه در یک روز قادرید صبحانه خود را در استانبول صرف کنید بلافاصه به پاریس رفته و خرید خود را انجام دهید و ناهار را میزبان غذای لذیذ ایتالیا باشید. این دگرگونی در شیوه های مسافرت،  در مراودات تجارت بین المللی نیز شهود پیدا کرده است.ایتالیا نیز یکی از مقصد های تجاری، تفریحی جهان محسوب می شود و ایرانی ها نیز از جمله توریست هایی هستند که سالانه ماجراجویی خود را به مقصد ایتالیا با گرفتن وقت سفارت ایتالیا شروع می کنند. رابطه ی بین ایران و ایتالیا به زمان روم باستان و امپراتوری پارس برمی گردد. علیرغم تغییر مداوم امورات داخلی، این دو کشور که در زمان های قدیم مرکز سیاسی آسیا و اروپا بودند، پیمان طولانی مدتی بر روابط این دو کشور حاکم است. در این مدت هر دو کشور غیر از ارتش و سیاست درعرصه ی فرهنگ و اقتصاد نیز با هم رقابت دارند. سه دلیل عمده که رابطه این دو کشور را تحت شعاع قرار داده است مذهب، اقتصاد و سیاست است. از آنجایی که  ایران در مسیر هند و سرزمین های دورتر از آن قرارداشت و اقشاری از ایتالیایی ها هم بودند که وقتی از جاده ابریشمی عبور می کردند به دلیل کنجکاوی از ایران بازدید می کردند.

 

مارکوپلو و رد پایش

مارکوپلو مشهورترین سیاح جاده ابریشمی و جهانگرد معروف ونیزی با گذر از کوه های پامیر از سرزمین پارس دیدن کرد و حتی صحرای تکله ‌مکان را نیز پیمود. او، پدر و عمویش؛ ونیز را در سال ۱۲۷۰ ترک کردند و سفرشان را به طرف خاور شروع کردند. او به سیواس، ترکیه، سفر کرد از بین موسل و بغداد به هرمز رسید در آن زمان آنجا مرکز داد و ستد خلیج فارس بود. مارکوپلو تنها کسی بود که تمام جاده ابریشمی را پیمود.

 

نگاهی گذرا به روابط ایران و ایتالیا

در سال۲۰۰۵ ایران سومین شریک تجاری ایتالیا بود و میزان ۷/۵ درصد به ایران صادرات داشت. در اوایل۲۰۰۶ نیز ایتالیا اولین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا بود. ایتالیا حتی در زمانی که اتحادیه اروپا با ایران کدورت داشت رابطه ی دیپلماتیک خود با ایران را تداوم داد. علیرغم تحریم های شدید بین المللی ایران، که چشمنداز تجارت ایران را از دید شرکای تجاری منفی ساخته بود؛ مقامات ایتالیایی مسائل سیاسی و روابط خود را با ایران حفظ کردند.

در سال ۲۰۱۳ زمانیکه توافق هسته ای موقت اتفاق افتاد؛ امابونیو وزیر امور خارجه ایتالیا اولین وزیر خارجه اروپایی بود که بعد از تصدی خاتمی به ایران سفر کرده بود. در سال ۲۰۱۵ بنا به مصاحبه با RAI، روحانی  رییس جمهور ایران اظهار داشت: "ایتالیا اولین کشور در اتحادیه اروپا بود که چند سال قبل از تحریم ها با ایران روابط بازرگانی و تجاری داشت و الان ایران کشور ایتالیا را به عنوان شریک تجاری نگاه می کند."

بنابرین عوامل ذکر شده نشان می دهد ایران و ایتالیا روابط ناگسستنی دارند اما قوانین بین المللی و قوانین حاکم بر هر کشور در بحث مسافرت نیز آشکار می شود. متقاضیان سفر به کشور ایتالیا باید ویزا دریافت کنند. ویزایی که سفارت ایتالیا در تهران صادر می کند متنوع و با توجه به هدف مسافر به چند نوع تقسیم می شود.

ویزای تحصیلی ؛ افراد متقاضی به ادامه تحصیل در کشور ایتالیا این نوع ویزا را درخواست می کنند در این نوع ویزا معمولا زمانی که افراد در خارج از کشور سپری می کنند تا چهار سال می رسد.

ویزای تفریحی و گردشگری ؛ بیشتر مسافران ایتالیا را گردشگران تشکیل می دهند بنابرین ویزای پرمخاطب این کشور ویزای گردشگری و تفریحی است.

برای سفر به ایتالیا باید ویزای شنگن داشته باشید. شنگن معاهده ای است که طبق آن ساکنان ۲۶ کشور می توانند بدون ویزا به یکدیگر سفر کنند. که ایران جزء این ۲۶ کشور نیست بنابراین در ایران فرد یا خانواده ای  که قصد سفر به ایتالیا را دارند باید ویزای شینگن تهیه نمایند.

انواع ویزای شینگن

  • A ویزای ترانزیت
  • B ویزای عبور
  • C ویزای توریستی
  • D ویزای تاجران و بازرگانان

همانطور که اشاره کردیم ایرانیان بیشتر به سفر های گردشگری و توریستی در ایتالیا علاقه زیادی دارند و ویزای نوع C انتخاب این گروه است. اگر شما نیز یکی از این توریست ها هستید ودر انتخاب ویزای مناسب سوالات زیادی به ذهنتان خطور می کند از موسسه حقوقی آوات مشاوره بگیرید. اخذ ویزا مراحل زیادی دارد. باید گام به گام مراحل گرفتن ویزا را طی کنید.

 

گام اول گرفتن وقت سفارت است. منظور از وقت سفارت به زمان ملاقاتی اطلاق می شود که متقاضی اخذ ویزا، از سفارت مربوطه وقت مصاحبه می خواهد. در اینجا منظور ما سفارت ایتالیا است.. ایتالیا نیز مثل سایر سفارت های خارجی قبل از صدور ویزا با متقاضی مصاحبه می کند. اما چون افرادی که به سفارت مراجعه می کنند نسبتا زیاد است برای افراد مراجعه کننده زمان های مصاحبه تعیین می کنند. نکته اینجاست که برای اخذ وقت سفارت باید مراحل زیادی را طی کنید.

 

مراحل اخذ وقت سفارت ایتالیا

  1. در مرحله ی اول باید فرم های مربوطه را پر کنید و به مسئول مرتبط تحویل دهید.
  2. در مرحله ی دوم باید برای مصاحبه زمان هماهنگ کنید.
  3. در مرحله ی سوم هزینه مصاحبه را به شماره حساب کنسولگری سفارت مربوطه پرداخت کنید.
  4. در مرحله چهارم مدارک خواسته شده به همراه فرم های پر کردنی به مسئول مربوطه تحویل داده می شود.

 

در این مرحله از اخذ سفارت یعنی تعیین وقت سفارت، حساسیت های زیادی وجود دارد. تعیین درست نوع ویزای درخواستی، تکمیل صحیح فرم های خواسته شده، تعیین زمان مصاحبه، که همه عوامل ذکر شده در موفقیت به اخذ وقت سفارت مهم هستند. در بسیاری از موارد به علت بی دقتی مراجعان زمان های درستی تعیین نمی کنند ویا در فرایند پر کردن فرم ها به علت ناقص بودن فرم ها از مراجعه کننده ها برای مصاحبه دعوت نمی شود. موسسه حقوقی آوات با در نظر گرفتن این  بی نظمی ها تصیم گرفته است کار اخذ وقت سفارت هم وطنان ایرانی را انجام دهد.

 

"وقت طلاست" شاید شما هم این عبارت را بارها و بارها شنیده اید، اگر جزو افرادی هستید که کار می کنید. مسلما دوست ندارید وقت ارزشمندتان در ترافیک ها و مترو ها سپری شود. اگر دانشجو و یا استاد هستید و مراحل اخذ وقت سفارت را کاملا بلدید! باز هم صرفه جویی در وقت برایتان ارزشمند است و به احتمال زیاد دوست ندارید برای پر کردن فرم ها و رفت و آمد به سفارت وقت ارزشمند خود را هدر دهید. تاجر ها نیز تکلیفشان روشن است یا کارشان را وکیلشان انجام می دهد یا فرد معتمدی دارند که به امور بین المللی آگاه است وبه آن ها رسیدگی می کند.

 

حالا سوال اینجاست شما در این چالش چه تدبیری می اندیشید؟ آیا برای پرداخت هزینه ناچیز مصاحبه، دوست ندارید ساعت ها در بانک انتظار بکشید!؟ آیا حوصله تهیه و تحویل مدارک مورد نیاز سفارت را ندارید!؟ آیا از رفت وآمد زیاد برای پیگیری کار هایتان بیزارید؟ اگر پاسختان به این سوالات مثبت است. راه حل شما خدمات اخذ وقت سفارت است. آوات برای تمامی کنسولگری های موجود در ایران خدمات گرفتن وقت سفارت را محیا ساخته است تنها با شماره گیری یا ثبت درخواست در سایت آوات همه ی کار های اخذ ویزا یا وقت سفارت را به مجموعه ی تخصصی آوات بسپارید.

 

در ادامه ی مقاله به کشور زیبای ایتالیا می پردازیم. ایتالیا یکی از بهشت های گم شده اروپاست. ایتالیا میزبان تعداد بزرگی از مسافران است. و بخشی از درآمد خود را از توریسم بدست می آورد بنابرین در زمینه توریسم سرمایه گذاری منطقی و بجایی داشته است. هر چقدر از زیبایی های این شهر بگوییم کم است و شما علاقه مند عزیز می توانید با یک سرچ ساده انبوهی از عکس ها، فیلم ها و مقالات مرتبط با گردشگری و تفریح ایتالیا بدست آورید. اگر سفرکردن و ماجراجویی را دوست دارید همین الان بلیط هواپیما به مقصد ایتالیا را رزرو کنید. نگران ویزا گرفتن نباشید چراکه ما برای انجام امور بین المللی شما آماده ارائه خدمات هستیم. همین الان تماس بگیرید و امور مربوط به اخذ ویزای ایتالیا را به ما بسپارید.

در زیر دلایلی آوردیم که ایتالیا به یک قطب گردشگری تبدیل شده است.  گردشگران زیادی به خاطر این پنج دلیل به ایتالیا مسافرت می کنند. اما روی سخنم با شما مسافران بلقوه است با شمایی که هنوز به زیبایی ایتالیا شک دارید. امروز می خواهم شما را متقاعد کنم که سفر کردن روحیه انسان را شاد می کند اما هر جایی برای سفر کردن منطقی نیست! لطفا ادامه ی مطلب را بخوانید و با کشور توریستی ایتالیا آشنا شوید.

 

ایتالیا تنها برای مسافرانی نیست که بخاطر بهترین پیتزا، پاستا و نوشیدنی سفر می کنند؛ وجود شهر های تاریخی، کوه های پوشیده از برف، کرانه های ساحلی ناب و موزه های زیاد به شما مسافر عزیز می گوید:"یکبار سفر به ایتالیا کافی نیست" و واقعا همینطور است این ۵ مورد از زیبایی ها، شهر ها، جا های دیدنی فقط برگی از زیبایی های این درخت زیباست. مطمئنا وقتی از سفر خود بر می گردید دلایل بیشتری به این لیست خواهید افزود.

 

دلایل عمده برای سفر به کشور کهن و زیبای ایتالیا

۱-عاشق شدن به شهر ونیز

برای اینکه شیفته فضای رومانتک ونیز شوید نیازی نیست که در ماه عسل باشید یا عاشق فیلم های درامبوده باشید. تماشا و عکاسی از کانال های رنگارنگ بین شهر،  حافظه دوربین عکاسی شما را پر می کند. علاوه بر این در کانال معروف گرند، با ملوان های در جریان؛ مسافران از غذا های تازه ی دریایی می توانند لذت ببرند موزه ها را بگردند و سوغات ایتالیایی خریداری کنند.

 

۲-موج سواری در شهر زیبای سینکوتره

نام دیگر اینجا پنج ارض "Five Lands" است سینکوتره اخیرا جای پر مخاطبی شده است بطوری که بیشتر گردشگران این شهر را مقصد تفریحی و گردشگری خود بر می گزینند. البته که برای این انتخابشان دلایل بسیار منطقی دارند. شهر های رنگارنگ مثل این است که از صخره های بلند و پرشیب تاب می خورند. در کنار میراث جهانی یونسکو محل سینکوتره یک منظره ی بی نظیر در سراسر اروپا به نمایش گذاشته است.

 

۳- آفتاب گرفتن  در جزایر صحرایی 

وقتی "جزیره صحرایی" به گوشتان می رسد ایتالیا اولین جایی نیست که این جزایر را دارد اما سواحل موجود درجزایر سیسیلی رنگ فیروزه ای(آبی مایل به سبز) دارد. گردشگران ساحل دوست عاشق این گونه ساحل ها هستند. ساحل های شنی سفید رنگ و شهر های ماهیگیری واقعا کمیاب و بی نظیرند.

 

۴- مخروبه های فروریخته روم

"خرابه ها" برای یک شهر کلامی حاکی از محبت نیست اما وقتی مقصود شما امپراطوری روم باستان باشد استفاده می کنیداین کلمات حاکی از عشق مردم به دوران باستان است. مسافران از محل استراحت لوکس و آسایش بخش قرن ۲۱ استفاده می کنند رستوران های دارای مقام جهانی و موزه های باستانی گردشگران را متحیر می کند.

 

۵- قدم زدن در شهر فلورانس

شاید بیشتر توریست ها شهر فلورانس را به شهر های ونیز و روم ترجیح دهند و فلورانس مورد علاقه ی آن ها باشد حالت فشرده ی شهر امکان گردش ایده آل با پای پیاده را ممکن کرده است. فلورانس به عنوان شهری که خودش به اندازه ی یک کشور جاهای دیدنی دارد معروف است.

 

آوات حرفه ای گری را نیک می پندارد. در کار خود دقیق است و به اخلاق حرفه ای اهمیت زیادی قائل است. تجربه و تخصص و توسعه را چشمنداز خود قرار داده است و روز به روز به سمت این سه فاکتور موفقیت، گام برمی دارد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنید. نظرات مشتری ها باعث دلگرمی موسسه و از همه مهم تر سازندگی در نظام کاری موسسه را به دوش می کشد.

تحصیل و اعزام دانشجو به کشور ایتالیا

تحصیل و اعزام دانشجو به کشور ایتالیا

تحصیل در یک کشور توسعه یافته اروپایی با صرف کمترین هزینه ممکن و آن هم در یک دانشگاه معتبر بین المللی شاید رویایی بیش به نظر نرسد اما اگر از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا باخبر شوید متوجه خواهید شد که این رویا خیلی هم دست نیافتنی نیست. در واقع دولت ایتالیا با اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشورهای آسیایی و جهان سوم، زمینه تحصیل این افراد در دانشگاه های معتبر را فراهم می کند. اگر مایلید که اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در اروپا کسب کنید ادامه مطلب را بخوانید. در ادامه ابتدا با شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا آشنا می شویم؛ سپس با بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا آشنا خواهیم شد.

شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا

ایتالیا یکی از مقاصد اصلی دانشجویان دنیا بشمار می رود. به جرات می توان گفت که اکثر دانشجویان رشته های معماری، هنر، تاریخ و باستان شناسی برای تحصیل در خارج از کشور، تحصیل در ایتالیا را در بین اولویت های اول خود قرار می دهند. علاوه بر دانشجویان رشته های مذکور، خیل عظیمی از علاقه مندان به رشته های مهندسی، علوم پزشکی و اقتصاد نیز نگاه ویژه ای به دانشگاه های بزرگ ایتالیا مانند دانشگاه بولونیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان و دانشگاه ساپینزا رم دارند.

 به دلیل انبوه جمعیت متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا فقط عده ای موفق به دریافت پذیرش می شوند که تمام شرایط مدنظر دانشگاه های ایتالیایی را داشته باشند. در واقع دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شرایط معینی را تعریف کرده اند که صلاحیت متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا طبق این شرایط معین تایید یا رد می شود. در ادامه به معرفی شرایط لازم برای تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می پردازیم.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی

دانشگاه های ایتالیا سالی یک مرتبه اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی می کنند. ثبت نام از متقاضیان تحصیل مقطع کارشناسی در فاصله زمانی بین ماه های سپتامبر تا ژوئن انجام می شود.

از آنجایی که در اکثر دانشگاه های ایتالیا، زبان تدریس در مقطع کارشناسی، زبان ایتالیایی است؛ متقاضیان این دوره حتماً باید با زبان ایتالیایی آشنا باشند. خوشبختانه سفارت ایتالیا در تهران اقدام به برگزاری دوره های سه ماهه آموزش زبان ایتالیایی می کند. اگر افراد در این دوره ها شرکت کنند و در پایان دوره نمره قابل قبولی بیاورند؛ می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا اقدام کنند. ضمناً داشتن مدرک دیپلم نیز لازمه ورود به مقطع کارشناسی در ایتالیا است.

لازم به ذکر است که دانشجویان دوره کارشناسی در ایتالیا اجازه دارند که هفته ای ۱۰ ساعت به امور پاره وقت بپردازند.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه های ایتالیا سالی یک یا دو مرتبه در مقطع دکتری دانشجو می پذیرند. از متقاضیان دوره کارشناسی ارشد ترم پاییز در محدوده زمانی سپتامبر تا ژوئن و از متقاضیان ترم بهار در محدوده زمانی ژوییه تا نوامبر ثبت نام به عمل می آید.

زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در بعضی از دانشگاه های ایتالیا، زبان ایتالیایی و در بعضی دیگر زبان انگلیسی است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان از ارائه مدرک زبان معاف هستند اما متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیایی زبان باید دوره های آموزش زبان ایتالیایی را بگذرانند. ضمناً ارائه مدرک کارشناسی، توصیه نامه و انگیزه نامه نیز برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد الزامی است.

شایان ذکر است که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا اجازه دارند که هفته ای ۲۰ ساعت کار کنند.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع دکتری

دانشگاه های ایتالیا سالی یک مرتبه اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می کنند. بعضی از دانشگاه های ایتالیا در محدوده زمانی مارس تا دسامبر و بعضی دیگر در محدوده زمانی نوامبر تا فوریه از متقاضیان تحصیل در دوره دکتری ثبت نام می کنند.

دوره دکتری در ایتالیا مانند دوره کارشناسی ارشد در این کشور با زبان های انگلیسی و ایتالیایی برگزار می شود. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان به مدرک زبان نیاز ندارند و تنها کافی است که اثبات کنند تا حدی با زبان انگلیسی آشنا هستند اما متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیایی زبان حتماً باید با زبان ایتالیایی آشنا باشند و دوره های آموزش زبان ایتالیایی را بگذرانند. ضمناً متقاضیان تحصیل در دوره دکتری باید مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد، رزومه تحصیلی، توصیه نامه، انگیزه نامه و پروپوزال نیز ارائه دهند.

لازم به ذکر است که دانشجویان دکتری در ایتالیا اجازه دارند که هفته ای تا ۲۵ ساعت کار کنند.

افرادی که واجدشرایط فوق الذکر هستند می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا اقدام کنند و اگر موفق به اخذ پذیرش شوند می توانند وارد دانشگاه موردنظر شوند و ضمناً از انواع بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا هم بهره ببرند. در ادامه مطلب توضیحاتی در مورد بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا ارائه می دهیم.

انواع بورسیه های تحصیلی ایتالیا

همانطور که گفتیم دانشگاه های ایتالیا به اتباع کشورهای جهان سوم نوعی بورسیه تحصیلی می دهند که بورس استانی نامیده می شود. دانشجویانی که متقاضی دریافت بورس استانی هستند می توانند با ارائه مدارکی که وضعیت اقتصادی خانواده آنها را اثبات می کند؛ بورس استانی را دریافت نمایند. در حقیقت اعطای بورس استانی به افراد فقط به شرایط اقتصادی خانواده آنها بستگی دارد و هیچ ارتباطی به معدل یا وضعیت تحصیلی آنها ندارد. مبلغ بورسیه استانی بین ۳۶۰۰ تا ۵۲۰۰ یورو در یک سال است.

علاوه بر بورسیه تحصیلی، دانشجویان ممتاز یا دارندگان مدرک زبان آیلتس، مقالات معتبر بین المللی، مدرک GRE و رزومه تحصیلی قوی می توانند اقدام به اخذ بورسیه دیگری به مبلغ ۱۱هزار تا ۱۴هزار یورو کنند.

در پایان لازم به ذکر است که متقاضیان ورود به رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا حتماً باید در آزمون ورودی این رشته ها تحت عنوان آزمون IMAT شرکت کنند و نمره قبولی بیاورند. اما قبولی در این آزمون بسیار دشوار است و شاید بهتر باشد که متقاضیان رشته های مذکور به تحصیل در ایتالیا فکر نکنند.

از بین کشورهای اروپایی کشور ایتالیا شرایط قابل توجهی را برای دانشجوهای خارجی بخصوص دانشجوهایی که از کشورهای جهان سوم و آسیایی به ایتالیا سفر میکنند جهت تحصیل در ایتالیا در نظر دارد.در ادامه به گزیدهای از این شرایط اشاره میشود:
هزینه کم با کیفیت آموزشی بالا
یکی از قوانین خوب در خصوص تحصیل در ایتالیا این است که بر اساس قانون این کشور، تحصیل، باید برای همه اقشار امکان پذیر باشد. در همین راستا ، در تمامی دانشگاه های دولتی در ایتالیا ، شهریه تحصیلی بر اساس میزان درآمد سالیانۀ خانوادۀ دانشجو در کشور مبدا تعیین می شود.
اگر بخواهیم از جنبه هزینه های زندگی کشور ایتالیا را با کشورهای همسایه ایران مقایسه کنیم میتوان گفت هزینه تحصیل در ایتالیا با دانشگاههای ترکیه و ارمنستان و سایر کشورهای همسایه تقریبا برابر است با این تفاوت که سطح کیفیت دانشگاه در ایتالیا با کشوری مثل ترکیه و ارمنستان اصلا قابل قیاس نیست هم چنین اگر در نهایت شخص دانشجو قصد گرفتن اقامت دائم آن کشور راداشته باشد، قطعا کشورهای اروپایی و عضو شنگن را نمیتوان با کشورهایی مانند کشورهای همسایه ایران مقایسه کرد.

بورسیه های ۲۵۰۰ و ۵۰۰۰ یورویی برای متقاضیان ایرانی، فارغ از شرط معدل

یک ویژگی خاص تحصیل در ایتالیا، وجود کمک هزینه های ۲۵۰۰ و ۵۰۰۰ یورویی در سال برای متقاضیان ایرانی است که فارغ از معدل و شرایط فارغ التحصیلی شان می توانند از استان محل تحصیلشان در ایتالیا دریافت نمایند. این بورسیه ها از انواع بورسیه های دانشجویان ممتاز مجزا است و احتمال دریافت آن برای متقاضیان ایرانی بسیار بالاست.اکثر دانشجویان ایرانی که در ایتالیا مشغول به تحصیل اند از این بورسیه ها استفاده میکنند و مقدار زیادی از هزینه های زندگی شان را در دوران تحصیل پوشش میدهند.
دوره های مشترک تحصیلی در ایتالیا با دانشگاه های ممتاز اروپا ، کانادا و آمریکا

به دلیل اعتبار و قدمت بالای دانشگاه های ایتالیا، همواره تحصیل در بسیاری از دانشگاههای ایتالیا به صورت مشترک با دانشگاه های برتر دنیا برگزار شده و می شود. تحصیل در این دوره ها به طور همزمان علاوه بر تجربه زندگی و تحصیل در دو کشور، موجب می شود که دانشجو از دو دانشگاه یا حتی بیشتر، مدارک پایان دوره دریافت نماید که به منزله تحصیل در آن مراکز بوده است. از نمونه های بسیار آن می توان به دوره مشترک کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران میان دانشگاه بولونیا ایتالیا و دانشگاه کولومبیا در ایالات متحده با رتبه جهانی ۹ اشاره کرد.
شهرت جهانی در رشته هایی چون معماری، هنر، مهندسی، باستان شناسی، تاریخ و علوم اجتماعی
گفتنی است که دانشجویان ایرانی که در رشته های فوق فارغ التحصیل شده اند یا قصد ادامه تحصیل در این رشته ها را دارند دانشگاههای ایتالیا با توجه به رتبه ای که در این رشته ها در دنیا دارند همچنین با توجه به هزینه های تحصیلشان گزینه ای مناسب برای ادامه تحصیل میباشد.
کیفیت و شاخص های بالای زندگی
کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوششهای بیمه ای و سایر موارد می باشد.

جهت اخذ ویزای کاری ، ویزای تحصیلی ، وقت سفارت و کلیه خدمات حقوقی با ما تماس بگیرید.

 

کار در کشور ایتالیا

کار در کشور ایتالیا

کار در اروپا از دیرباز تا به اکنون یکی از رویاهای افرادی است که از کشورهای جهان سوم قصد مهاجرت کاری به اروپا را دارند چرا که کیفیت زندگی افراد در اروپا و همچنین شرایط مناسب زندگی، این افراد را به طمع انداخته که به فکر مهاجرت کاری به اروپا باشند. کشور ایتالیا که یکی از قدیمی ترین فرهنگ های اروپا را داشته است با توجه به فرهنگ نزدیکی که به ایرانیان دارد و از طرفی در اروپای غربی قرار دارد یکی از گزینه هایی است که معمولا مد نظر مهاجران بوده است که قصد کار در اروپا را دارند.

کار در ایتالیا و اروپا

کار در اروپا، رویای دیرینه مردم کشورهای جهان سوم است؛ مردمی که به قصد بهره مندی از استانداردهای بالای زندگی تصمیم به مهاجرت کاری می گیرند. یکی از مقاصد اصلی این دسته از افراد، کشور ایتالیا است. در واقع از نظر مردم کشورهای کمتر توسعه یافته، کار در ایتالیا و مهاجرت کاری به ایتالیا، راهی برای ورود به کشورهای پیشرفته دنیا بشمار می رود. اما متاسفانه طی سال های اخیر، بحران اقتصادی اروپا گریبانگیر اقتصاد و بازار کار ایتالیا نیز شده است؛ به گونه ای که خود ایتالیایی ها نیز برای پیدا کردن شغل مناسب به دردسر افتاده اند؛ چه برسد به افراد خارجی که وارد این کشور می شوند. اما به هر حال باز هم از نظر خیلی از افراد، کار در ایتالیا، فرصتی برای برخورداری از یک زندگی مطلوب به حساب می رود. در هر صورت کار در ایتالیا و مهاجرت کاری به این کشور نیز قاعده و قانون مشخصی دارد که بدون رعایت این قوانین، کار در ایتالیا، رویایی بیش نخواهد بود. بنابراین اگر شما هم به بحث کار در ایتالیا علاقه دارید؛ لازم است که اطلاعاتی در رابطه با قوانین کار در ایتالیا کسب کنید.

شما به عنوان متقاضی کار در ایتالیا به ویزای کاری ایتالیا نیاز دارید؛ یعنی مهاجرت کاری شما به ایتالیا منوط به اخذ ویزای کاری این کشور است. پس قبل از هر اقدامی باید ببینید که برای کار در ایتالیا و مهاجرت کاری به این کشور به چه نحوی می توانید ویزای کاری ایتالیا را دریافت کنید.دولت ایتالیا در امر صدور ویزای کاری برای متقاضیان کار در ایتالیا تابع قوانین اتحادیه اروپا است زیرا ایتالیا در اتحادیه اروپا عضویت دارد و همانطور که می دانید قوانین کاری حاکم بر کشورهای اتحادیه اروپا یکسان است.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، شما برای کار در ایتالیا و دریافت ویزای کاری این کشور می بایست از طرف یک کارفرمای ایتالیایی استخدام شوید. البته قوانین اتحادیه اروپا به راحتی به کارفرمای ایتالیایی اجازه نخواهد داد که شما را استخدام کند. در واقع کارفرمای موردنظر برای یافتن کارگر یا کارمند موردنیاز خود موظف است که به مدت سه ماه در سرتاسر کشور ایتالیا آگهی استخدام بدهد. در این مدت اگر یک فرد مقیم ایتالیا به عنوان متقاضی شغل موردنظر پیدا شد که تمام شرایط مندرج در آگهی را داشت؛ کارفرمای ایتالیایی موظف به استخدام وی هست؛ در غیر این صورت کارفرما باید این بار آگهی استخدام را به مدت سه ماه در سرتاسر اتحادیه اروپا منتشر کند. در این مرحله نیز اگر یک متقاضی واجدشرایط و البته مقیم اتحادیه اروپا پیدا شد؛ کارفرما راهی غیر از استخدام این شهروند اتحادیه اروپا ندارد اما اگر هیچ فرد دارای صلاحیتی یافت نشد؛ کارفرما می تواند اقدام به ارسال پیشنهاد کاری برای شما و استخدام شما کند. شما در صورت دریافت پیشنهاد کاری باید برای دریافت ویزای کاری ایتالیا به سفارت این کشور مراجعه کنید تا با اخذ ویزا بتوانید به کار در ایتالیا بپردازید.

پس با توجه به آنچه گفته شد شما برای کار در ایتالیا و اخذ پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایان ایتالیایی، راهی طولانی و البته نسبتاً محال پیش رو دارید زیرا بعد از شش ماه انتشار آگهی استخدام در ایتالیا و اتحادیه اروپا به احتمال زیاد یک متقاضی واجدشرایط پیدا خواهد شد؛ مگر اینکه کارفرما شرایط مندرج در آگهی را درست مطابق با شرایط شما عنوان کرده باشد که این امر هم بسته به ارتباط و آشنایی قبلی شما و کارفرمای موردنظر است. به همین دلیل خیلی از افراد برای کار در ایتالیا به جای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می کنند. در واقع این دسته از افراد سعی می کنند تا با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، شرایط برقراری رابطه با کارفرمایان ایتالیایی را فراهم کنند تا پس از فارغ التحصیلی از کارفرمای موردنظر بخواهند برای استخدام آنها آگهی دهد و بدین ترتیب موفق به دریافت ویزای کاری ایتالیا و کار در ایتالیا بشوند.

گروه دیگری از افراد که به دنبال کار در ایتالیا هستند؛ ابتدا سعی می کنند که ویزای جست و جوی کار در ایتالیا را دریافت کنند و سپس با استفاده از این ویزا وارد ایتالیا شده و به دنبال پیدا کردن شغلی مناسب بگردند. در واقع دارندگان ویزای جست و جوی کار در ایتالیا اجازه دارند به مدت شش ماه در این کشور اقامت داشته باشند تا کاری مرتبط با تخصص خود پیدا کنند؛ در نهایت اگر موفق به پیدا کردن کار شوند؛ دولت ایتالیا به آنها ویزای کاری می دهد و بدین ترتیب اجازه کار در ایتالیا را کسب می کنند؛ در غیر این صورت ملزم به ترک خاک ایتالیا هستند.

در هر حال شما به هر روشی که موفق به اخذ ویزای کاری ایتالیا و اجازه کار در ایتالیا بشوید؛ اگر بتوانید پنج سال در این کشور زندگی کنید و مالیات هایی که شامل حال شما می شود را به موقع بپردازید؛ بعد از پنج سال می توانید برای گرفتن اقامت دائم ایتالیا اقدام نمایید. بنابراین کار در ایتالیا، راهی برای گرفتن اقامت دائم این کشور پرجمعیت اروپایی است.

اخذ ویزای کاری همیشه یکی از محبوب ترین طرق مهاجرت در بین خارجیان بوده است چرا که فرد با ورود به کشور مقصد مشغول به کار شده و میتواند از شرایط خوب شهروندی اروپا بهره مند گردد.از طرفی هزینه های بسیار کمی نیز در خود جای میدهد ، اما این سوال مطرح میشود که آیا زمانی که ما میگوییم مهاجرت به اروپا از طریق کار بهترین راه مهاجرت است آیا تمام اروپا مد نظر است یا اینکه صرفا کشورهای خاصی این شرایط را دارا هستند در این جاست که عملیات غربالگری آغاز میشود و خیلی از کشورهای اروپایی از دایره ی انتخاب خارج گردیده و عملا انتخاب ها محدود و محدود تر میگردد به عنوان مثال کشوری مانند ایتالیا شاید یکی از قدیمی ترین فرهنگ ها را دارد اما در حال حاضر به دلیل بحران های اقتصادی که گریبان گیر ایتالیا است شاید شرایط کاری خوبی حتی برای خود ایتالیایی ها هم محیا نباشد چه رسد به یک مهاجر بدون تخصص که از کشور توسعه نیافته به سوی ایتالیا مهاجرت کرده است.

حال اینجا این سوال مطرح میگردد که بهترین راه برای ورود به ایتالیا و به تبع آن یافتن شغل و اخذ ویزای کاری چیست؟
پر واضح است که با توجه به شرایط و اعتبار دانشگاههای ایتالیا و همچنین شرایط خوب اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا در حال حاضر و با توجه به وضع موجود بهترین راه برای اخذ ویزای ایتالیا و همچنین برای اینکه شانس پیدا کردن شغل بالاتر رود اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاههای ایتالیا میباشد چرا که در اروپا هر فردی که در اروپا تحصیل کرده باشد شانس بسیار بیشتری برای پیدا کردن کار به نسبت هم نوعان خود دارد
پس ما نیز به شما اکیدا توصیه میکنیم که اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید و قصد دارید اقامت دائم ایتالیا را اخذ کنید بهترین راه برای شما اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و صرفا ورود به ایتالیا میباشد تا پس از آن جهت یافتن کار مناسب بتوانید اقدام کنید.

گفتنی است ،افرادی که موفق به اخذ ویزای کار کشور ایتالیا می شوند، پس از حدودا چهار سال کار در ایتالیا و پرداخت مالیات به دولت ایتالیا،می توانند موفق به اخذ اقامت دائم ایتالیا شوند.از طرفی راههای دیگری برای مهاجرت وجود دارد که میتوان به متقاضیان پیشنهاد داد بعنوان مثال میتوان کشورهای دیگری را پیشنهاد داد مثلا در حال حاضر کشور آلمان یکی از بهترین شرایط برای مهاجرت کاری  دارد  زیرا هم از لحاظ کاری نسبت به سایر کشورهای اروپایی تقاضای بیشتری در زمینه کاری دارد و هم اینکه اقتصاد محکم تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی را دارد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از لحاظ کاری تقریبا شرایط یکسانی دارند اما بعضی مواقع شرایط خاصی برای بعضی از کشورها برای مهاجرت کاری بوجود میاید به عنوان مثال در حال حاضر برای افرادی که شرایط خوبی از لحاظ سطح علمی و از لحاظ سوابق کاری امکانات بسیار خوبی برای ویزای کار وجود دارد به این روال که در ابتدا یک ویزای شش ماهه جست و جوی کار اعطا میگردد و در صورتی که فرد متقاضی بتواند کاری در این مدت بیابد ویزای خود را به ویزای یکساله کاری تبدیل میشود و پس از گذشت پنج سال اقامت دائم اخذ مینماید.

در حال حاضر کمپانی های بسیار معتبری در آلمان پذیرای نیروهای متخصص کاری هستند به عنوان مثال: کمپانی های بنز ، بی ام دبلو ، و زیمنس و .... از این قبیل اند.

جهت اخذ ویزای کاری ، ویزای تحصیلی ، وقت سفارت و کلیه خدمات حقوقی با ما تماس بگیرید.

ویزای کاری ایتالیا

ویزای کاری ایتالیا

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزای کاری ایتالیا را دارید با ما همراه شوید زیرا قرار است امروز به سوالات شما در مورد ویزای کاری ایتالیا، نحوه اخذ ویزای کاری ایتالیا و زمان لازم برای تبدیل ویزای کاری ایتالیا به اقامت دائم این کشور پاسخ دهیم اما قبل از پرداختن به این موارد بد نیست که اطلاعات مختصری در مورد کشور ایتالیا و فضای کسب و کار این کشور ارائه دهیم.

ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته اروپاست که در جنوب این قاره جای گرفته است. در واقع به مجموع شبه جزیره ایتالیا، جزیره سیسیل و جزیره ساردنی، کشور ایتالیا گفته میشود. نقشه کشور ایتالیا شبیه به یک چکمه دیده میشود اما جالب است که در دل این چکمه دو کشور مستقل از ایتالیا، یعنی واتیکان و سان مارینو، قرار دارند و جالبتر اینکه قسمتی از خود ایتالیا در دل سوئیس واقع است.

ایتالیا با بسیاری از کشورهای اروپایی هم پیمان است زیرا هم عضو اتحادیه اروپا و هم عضو معاهده شنگن هست. بنابراین قوانین حاکم بر فضای کسب و کار ایتالیا، همان قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است. پس اگر با نحوه اخذ ویزای کاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا آشنا هستید؛ میتوان گفت که با نحوه دریافت ویزای کاری ایتالیا هم آشنا میباشید.

افرادی که خواهان اخذ ویزای کاری ایتالیا هستند؛ احتمالاً دوست دارند در مورد صنایع پررونق این کشور اطلاعاتی کسب کنند. برای این دسته از عزیزان باید بگوییم که پتروشیمی، تولید مواد شیمیایی، کشتی سازی، وسایل نقلیه، هواپیماسازی، فلز کاری، ماشین آلات، نیروگاه های اتمی، نساجی، تولید پوشاک، تولید لوازم الکترونیکی و تولید ابزار نظامی، صنایع پررونق و بزرگ ایتالیا بشمار میروند. در بخشهای کشاورزی و دامپروی نیز ایتالیایی ها بیشتر به کشت گندم، جو، ذرت، چغندر، سیب زمینی، سیب و انگور و پرورش ماهی، خوک و گاو می پردازند. بنابراین افرادی که در حوزه های مذکور تخصص دارند؛ میتوانند برای دریافت ویزای کاری ایتالیا روی تخصص خود حساب کنند.

علاوه بر اینها، صنعت توریسم نیز در ایتالیا جایگاه ویژه ای دارد زیرا ایتالیا یکی از باقدمت ترین کشورهای دنیاست که تمدن و تاریخی غنی دارد. تاریخ و تمدنی که در موزه ها و آثار باستانی این کشور هویدا است و هرساله افراد زیادی را از سرتاسر دنیا به این کشور می کشاند. پس اگر قصد مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزای کاری ایتالیا را دارید؛ میتوانید به فعالیت در بخش گردشگری نیز فکر کنید.

حالا که کمی در مورد موقعیت ایتالیا صحبت کردیم اجازه دهید به بحث اصلی مقاله یعنی نحوه اخذ ویزای کاری ایتالیا برگردیم. در حقیقت ویزای کاری ایتالیا، راهی برای مهاجرت به این کشور و بالطبع دریافت اقامت دائم ایتالیا است. همانطور که قبلاً هم گفتیم ایتالیا عضو اتحادیه اروپاست، بنابراین روند اخذ ویزای کاری ایتالیا شبیه به پروسه اخذ ویزای کاری سایر کشورهای اتحادیه اروپا است که در ادامه به توضیح آن میپردازیم.

 

نحوه اخذ ویزای کاری ایتالیا

ویزای کاری ایتالیا در سه نوع ویزای کاری با پیشنهاد کار یا همان job offer، ویزای کار تعطیلات و ویزای جست و جوی کار صادر میشود. اخذ هریک از انواع ویزای کاری ایتالیا، روال خاص خود را دارد.

 

ویزای کاری با پیشنهاد کار

نوعی از ویزای کاری ایتالیا تحت عنوان ویزای کاری با پیشنهاد کار یا job offer ارائه میشود. شرط لازم برای اخذ این نوع ویزای کاری ایتالیا این است که یک فرد ساکن در ایتالیا به عنوان کارفرما برای شما دعوتنامه کاری بفرستد و شما را استخدام کند. البته کارفرمای ایتالیایی نمیتواند به راحتی شما را به عنوان تبعه کشوری خارج از اتحادیه اروپا استخدام کند؛ بلکه ملزم به طی روال معینی است. کارفرما باید در درجه اول ثابت کند که توانایی استخدام کارگر و پرداخت حقوق و حق بیمه وی را دارد؛ سپس باید آگهی استخدام کارگر موردنظر خود را به مدت سه ماه در کل کشور ایتالیا منتشر کند؛ در این مدت اگر یک فرد ایتالیایی، پناهنده به ایتالیا یا در حال تحصیل در ایتالیا به عنوان متقاضی دریافت شغل موردنظر پیدا شد و واجد شرایط بود؛ کارفرما ملزم به استخدامش هست اما اگر چنین اتفاقی نیفتاد؛ کارفرما باید آگهی استخدام را اینبار در کل اتحادیه اروپا و به مدت باز هم سه ماه منتشر کند؛ در این دوره نیز اگر یک متقاضی واجد شرایط مقیم اتحادیه اروپا پیدا شد که کارفرما موظف به استخدام وی است؛ در غیر این صورت میتواند برای شما دعوتنامه کاری ارسال کند. پس از دریافت دعوتنامه و انعقاد قرارداد کاری میتوانید برای دریافت ویزای کاری ایتالیا اقدام کنید. مرجع صادرکننده ویزای کاری ایتالیا، سفارت این کشور است. دقت داشته باشید که بستن قرارداد قبل از اقدام به اخذ ویزای کاری ایتالیا، الزامی است. پس از دریافت ویزای کاری ایتالیا اگر به مدت چهار سال در این کشور کار کنید؛ مالیات خود را پرداخت نمایید و از سابقه بیمه برخوردار باشید میتوانید ویزای کاری ایتالیا را به اقامت دائم ایتالیا تبدیل کنید.

با توجه به بحران اقتصادی کشورهای اروپای جنوبی و رشد نرخ بیکاری در این کشورها به نظر میرسد که اخذ ویزای کاری ایتالیا از طریق دعوتنامه و آگهی کار خیلی سخت و شاید محال باشد چون به احتمال فراوان طی شش ماه انتشار آگهی، فردی مقیم اتحادیه اروپا متقاضی دریافت شغل موردنظر میشود و نوبت به شما نمی رسد مگر اینکه کارفرما با شما آشنا باشد و شرایط مندرج در آگهی استخدام را درست منطبق بر شرایط و خصوصیات شما بیان کند به گونه ای که با هیچ فرد دیگری جور درنیایند؛ در غیر این صورت میتوان گفت که امکان ندارد از طریق دعوتنامه موفق به اخذ ویزای کاری ایتالیا بشوید. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم که به جای ویزای کاری ایتالیا برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید چون با توجه به بورسیه های تحصیلی که هر سال دولت ایتالیا اعطا میکند؛ دریافت ویزای تحصیلی این کشور کار چندان سختی نیست. پس از دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و ورود به این کشور میتوانید با کارفرمایان ایتالیایی ارتباط برقرار کنید و پس از فارغ التحصیلی از کارفرمای مدنظر خود تقاضا کنید که شما را استخدام نماید. پس از استخدام میتوانید ویزای تحصیلی را به ویزای کاری ایتالیا تبدیل کنید.

ویزای کار تعطیلات

این نوع ویزای کاری ایتالیا به ایرانیها تعلق نمیگیرد و فقط مختص شهروندان کشورهای کانادا، استرالیا، کره جنوبی و نیوزلند است؛ البته آن هم مشروط به اینکه سن این افراد بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشد. این نوع ویزای کاری ایتالیا برای شهروندان کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند به صورت یک ساله و برای کانادایی ها به صورت دو ساله صادر میشود. متقاضیان این ویزای کاری ایتالیا حتماً باید تمکن مالی خود را به سفارت این کشور اثبات کنند.

ویزای جست و جوی کار

نوع دیگری از ویزای کاری ایتالیا تحت عنوان ویزای جست و جوی کار صادر میشود که حداکثر اعتبار آن شش ماه است. فردی که موفق به دریافت ویزای جست و جوی کار ایتالیا میشود میتواند به مدت شش ماه در ایتالیا اقامت داشته باشد و دنبال کار بگردد. اگر در این مدت توانست شغلی بیابد و توسط یک کارفرمای ایتالیایی استخدام شود؛ ویزای جست و جوی کار وی به ویزای کاری ایتالیا تبدیل میشود؛ در غیر این صورت ملزم به ترک خاک ایتالیا است.

جهت اخذ ویزای کاری ، ویزای تحصیلی ، وقت سفارت و کلیه خدمات حقوقی با ما تماس بگیرید.

 

نحوه ثبت شرکت در ایتالیا

نحوه ثبت شرکت در ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از محبوب ترین کشورها برای افرادی میباشد که قصد مهاجرت و تشکیل زندگی جدیدی را دارند , راه های متعددی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که از میان آنها ویزای تحصیلی ایتالیا و ویزای کاری ایتالیا جزء رایج ترین نوع مهاجرت به این کشور میباشد اما درمیان این افراد سرمایه گذارانی نیز وجود دارند که میخواند در این کشور سرمایه گذاری کنند و کسب و کار جدیدی را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا را ه اندزی کنند , ثبت شرکت در ایتالیا دارای مراحلی میباشد که ما در این مقاله به صورت کلی برای شما عزیزانی که قصد ثبت شرکت در ایتالیا را دارید توضیح می دهیم تا با مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ایتالیا , مزایای ثبت شرکت در ایتالیا و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا اطلاعاتی کسب نمایید .

عزیزان میتوانند در صورت هر گونه سوال در خصوص ثبت شرکت در ایتالیا و مراحل انجام ثبت شرکت در ایتالیا با موسسه تماس گرفته و با کارشناسان مربوطه به صورت جزئی اطلاعاتی کسب نمایند .

اصولا ثبت شرکت در ایتالیا دارای پیچیدگی هایی میباشد که بهتر است قبل از اقدام برای انجام آن با یک متخصص و فردی که دانش کافی در این زمینه دارد مشورت نمایید و مسسیر صحیح را جویا شوید , چرا که شما باید قبل از هر اقدامی از شرایط اقتصادی و کسب و کار ایتالیا و نوعزندگ مدم در این کشور و همچنین نوع خدماتی که قرار است با ثبت شرکت در ایتالیا به مردم این کشور ارائه دهید اطلاعات کاملی کسب کنید چرا که باید بدانید آیا مردم ایتالیا بهایی بابت خدمات شما خواهند پرداخت و یا خیر .

به همین خاطر بهتر است با یک موسسه معتبر مهاجرتی و بین المللی قراردادی منعقد نمایید تا به صورت قانونی و با تجربه ای که دارند شرایط را برای شما هموار سازند , موسسه ما با سالها تجربه در زمینه ثبت شرکت ها در برترین کشورهای اروپایی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشد .

توصیه ما به سرمایه گذارانی که قصد دارند سرمایه گذاری را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا انجام دهند این میباشد که اگر میتوانند و شرایط سفر به این کشور را دارند , از طریق یک ویزای توریستی سفری کوتاه مدت به این کشور داشته باشند .

در این سفر شما میتوانید از نزدیک با شرایط کسب و کار و شرایط اقتصادی این کشور آشنا شوید و با توجه به اطلاعاتی که کسب میکنید میتوانید برنامه ریزی در راستای اهداف خود انجام دهید , فقط توجه داشته باشید که بدون اطلاعات لازم اقدامی برای ثبت شرکت در ایتالیا انجام ندهید چرا که هر گونه نقص و کوتاهی در انجام مراحل سبب شکست در این مسیری که گام خواهید برداشت میشود .

اقتصاد کشور ایتالیا به دو قسمت تقسیم بندی گردید ه است , قسمت شمالی و قسمت جنوبی , که در قسمت شمالی این کشور اقتصاد رو به رشد تر شاهد هستیم و بی شک میتوان گفت بیشترین شرکت های خصوصی در این قسمت وجود دارند , اما در قسمت جنوبی ایتالیا اقتصاد بر مبنای کشاورزی میباشد .

انواع ثبت شرکت در ایتالیا

  • ثبت شرکت در ایتالیا با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت سهامی
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت مشارکت محدود
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت تعاونی
  • ثبت شرکت در ایتالیا با مالکیت یگانه
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت عمومی

که رایج ترین نوع ثبت شرکت در ایتالیا به صورت مسئولیت محدود میباشد , این نوع ساختار برای کسب و کارها وشرکت های کوچک مناسب میباشد , این نوع ساختار شرکتی به دلیل سهولت در تاسیس در میان سرمایه گذاران خارجی دارای محبوبیت خاصی میباشد .

در این نوع ساختار شرکتی حداقل تعداد سهامداران دو نفر میباشد و میتواند تا حداکثر۵۰نفر نیز سهامدار در این نوع ساختار وجود داشته باشد در این نهاد هر چهمیزان سهام سهامداران بیشتر باشد میزان تعهدات آنان نیز افزایش پیدا میکند , حداقل سرمایه برای تاسیس و ثبت این نوع شرکت ها مبلع ۱۰۰۰۰یورو میباشد .

در برخی مواقع سرمایه گذارانی که در کشور خود و یا دیگر کشورها دارای شرکت میباشند و دو سال از تاریخ ثبت شرکت آنها گذشته باشد میتوانند شعبه ای را در خاک ایتالیا تاسیس نمایند البه باید خاطر نشان کنیم که این شعبه نمیتواند به عنوان یک واحد حقوقی مجزا به ثبت برسد چرا که تمام مسئولیت ها بر عهده شرکت مادر و اصلی میباشد .

توجه داشته باشید که زمانی که بخواهید شعبه ای از شرکت خود را در کشور ایتالیا تاسیس کنید و اگر بخواهید نیروی کار استخدام نمایید باید این شعبه در اداره کار کشور ایتالیا به ثبت برسد , باید خاطر نشان کنیم که تفائتی که بین شرکت محلی و شرکت شعبه خارجی و جود دارد این است که , شرکت شعبه خارجی موظف میباشد که طبق قوانین حساب مالی شرکت اصلی را تهیه و ارائه دهد البته باید گزارش حسابرسی از حساب های شرکت مادر را نیز تهیه و به اداره کار ایتالیا تحویل دهد .

افرادی که قصد سرمایه گذاری را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا دارند میتوانند یک روش دیگر را که خیلی سریع آنها را به اهدافشان میرساند انتخاب نمایند , میتوانند از طریق خرید یک شرکت آماده به سرعت فعالیت تجاری را در این کشور آغاز نمایند .

خرید یکشرکت آماده به کار برای افرادی که میخواند به سرعت فعالیت خود را آغاز نمایند بسیار مناسب میباشد و میتوان گفت که در بین سرمایه گذاران خارجی این گزینه پر طرفدار میباشد اما نکته ای که باید خاطر نشان کنیم این است که باید دقت کنید سابقه کاری این شرکت مثبت بوده باشد تا آینده کاری شما را تحد تاثیر قرار ندهد .

افرادی که علاقمند به ثبت شرکت درایتالیا به صورت سهامی میباشند باید بدانند که این نوع ساختارها مناسب برای کسب و کار ها و شرکت های بزرگ میباشد , و حداقل سرمایه که برای ثبت ششرکت در این نوع نهاد لازم میباشد ۱۲۰هزار یورو نیز است . دراین نوع ساختار به حداقل یک سرپرست نیاز میباشد , و باید بدانید که هیچ گونه محدودیتی برای سهامداران خارجی وجود نخواهد داشت .

مراحل ثبت شرکت در ایتالیا

برای انجام ثبت شرکت در ایتالیا باید مراحلی را انجام دهید تا بتوانید به راحتی ثبت شرکت در ایتالیا را انجام دهید , در ابتدا شما باید نوع ساختار شرکتی خود را انتخاب نمایید و بعد از آن باید یک طرح توجیهی اقتصادی برای دولت ایتالیا فراهم کنید که در آن فعالیت تجار ی را معرفی کرده و اهداف این طرح را بیان نمایید و انتظاراتی که از این طرح میرود را نیز مشخص کنید در واقع شما یک برنامه کاری برای دولت ایتالیا تهیه خواهید نمود که با وجه به آن برای شما مجوز کار صادر میشود .

بعد از آن باید نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب نمایید که این نام نباید از برند خاصی گرفته شده باشد و در واقع نباید این نام قبلا ثبت شده باشد , بعد از انتخاب نام شما باید محلی را برای شروع فعالیت تجاری خود در ایتالیا مشخص نمایید و با تهیه اساسنامه شرکت تمام مشخصات شرکت اعم از نام شرکت , تعداد سهامداران , میزان سهام هریک از سهامداران و مبلغ سرمایه اولیه و آدرس دقیق شرکت و... ذکر گردد .

توجه داشته باشید که اساسنامه شرگت باید در دفاتر رسمی به ثبت برسد , بعد از آن شما باید کد شناسایی از اداره مالیات ایتالیا دریافت کنید , توجه داشته باشید که این کد به عنوان سند هویتی شما خواهد بود و عدم دریافت آن نشانگر ناموفق بودن در ثبت شرکت در ایتالیا نیز میباشد .

بعد از گذراندن مراحل بالا شما میتوانید در یکی از شعب بانک های این کشور افتتاح حساب انجام دهید که این حساب هم میتواند به نام شرکت و هم میتواند به نام خود شما افتتاح گردد .

بعد از انجام مراحل بالا شما باید برای مالیات بر ارزش افزوده در اداره مالیات کشورایتالیا ثبت نام انجام دهید , همانطور که میدانید طبق قوانین همه کشورها  , تمامی شرکت ها موظف به پرداخت مالیات میباشند و نرخ مالیات پرداختی با توجه به کشور , شهر , نوع فعالیت تجاری و بزرگی شرکت مشخص میگردد .

بعد از انجام مراحل بالا شما با تنظم وقت سفارت در تاریخ  مشخص شده باید به سفارت ایتالیا بروید , در آن زمان شما باید تمامی مدارکیکه برای دریافت ویزا از شما میخواهند به همراه ببرید , تا با بررسی مدارک شما طی دو هفته و با تایید آن یک ویزای یک ساله برای شما و همراهانتان (همسر و فرزندان زیر ۱۸سال)  صادر میگردد .

باید توجه داشته باشید که این ویزا به معنای دریافت اقامت دائم نخواهد بود بلکه به شما اجازه یک ساله داده شده است تا در این یک سال شما فعالیت تجاری خود را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا آغاز نمایید و شما برای تمدید این ویزا باید در این یک سال گزارش مثبتی از عملکرد شرکت تهیه و به اداره مهاجرت ایتالیا تحویل دهید تا با بررسی و اثبات آن مدت ویزا برای شما تمدید گردد .

شما میتوانید بعد از گذشت سه سال از ثبت شرکت در ایتالیا , زمانی که گزارش مثبتی از عملکرد شرکت تهیه نمودید و با اثبات اینکه مالیات های خود را به موقع پرداخت نمودید میتوانید اقامت دائم این کشور را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا اخذ نمایید فقط باید توجه داشته باشید که تنهادر صورتی اقامت دائم به شما داده خواهد شد که شما در طول این چند سال هیچ گونه جرم و تخلف مالی نداشته باشید .

مزایای ثبت شرکت در ایتالیا

  • شما میتوانید به صورت صد در صد مالکیت را بر عهده داشته باشید و نیازی به شریک محلی نخواهید داشت .
  • با ثبت شرکت در ایتالیا شما میتوانید به راحتی به تمامی نقاط اروپایی رفت و آمد و در برخی مواقع میتوانید اقامت طولانی مدت داشته باشید .
  • شما زمانی که در این کشور ثبت شرکت انجام میدهید میتوانید به راحتی به تجارت با کشورهای اروپایی بپردازید.
  • دسترسی به بازارهای اروپایی
  • بعد از گذشت سه سال میتوانید اقامت دائم ایتالیا را کسب کنید .
  • بعد از گذشت ۵  سال میتوانید برای دریافت پاسپورت دوم خود نیز اقدام کنید .
  • از مشکلی به نام تحریم برای همیشه راحت خواهید شد و میتوانید به راحتی به فعالیت تجاری بپردازید .
  • میتوانید در بانک های این کشور افتتاح حساب انجام دهید .
  • شما در واقع میتوانید یک برند اروپایی داشته باشید .
  • بهره مندی از امکانات رفاهی و خدمات درمانی در این کشور و اتحادیه اروپا
  • هزینه های زندگی در این کشور پایین میباشد .
  • فرزندان شما میتوانند در دانشگاه ها و مدارس این کشور به تحصیل بپردازند .

همانطور که قبلتر هم خدمت شما عرض کردیم ثبت شرکت در ایتالیا دارای پیچیدگی هایی میباشد که شما قادر به تشخیص آن نخواهید بود مگر آنکه دانش و تجربه آن را داشته باشید برای همین بهتر اس که از وکلای مجرب و موسسات معتبر کمک بخواهید , موسسه ما با سالها سابقه درخشان در امر مهاجرت و امور بین المللی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشد .

شما عزیزانی که قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ایتالیا را دارید میتوانید با شماره های موسسه در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعات ۹ صبح الی ۱۷عصر تماس گرفته و با کارشناسان مجرب ما مشورت نمایید , و  در صورت تمایل به مشاوره حضوری میتوانید با تعیین وقت قبلی از نزدیک با کادر مجرب و حرفه ای موسسه دیدار داشته باشید .

کارشناسان ما صادقانه به سوالات شما پاسخ خواهند داد و بهترین و مناسبترین راه ها را باتوجه به شرایط شما پیشنهاد خواهند کرد , اگر شما شرایط لازم برای کشور انتخابب را نداشته باشید در صورت تمایل به شما کشورهایی را پیشنهاد خواهند کرد که شرایط شمابا آنها همخوانی دارد .

ما در این مقاله تمام تلاش خود را در جهت اطلاع شماعزیزان از مراحل کلی ثبت شرکت در ایتالیا انجام داده ایم و در صورت هرگونه سوال در این زمینه شما میتوانید با موسسه تماس گرفته و جویا شوید .

خدمات دیگر موسسه شامل اخذ ویزای کاری , اخذ ویزای تحصیلی , اخذ ویزای توریستی , اخذ ویزای سرمایه گذاری , اخذ ویزای شینگن , وقت سفارت , خرید ملک در برترین کشورها ی دنیا میباشد .

برای مشاوره در خصوص ویزای شینگن و یا مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی می توانید با ما تماس بگیرید.