موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

کارت اقامت گرجستان


5 (100%) 2 votes

کارت اقامت گرجستان

سیستم دولتی گرجستان، دو  نوع اقامت برای متقاضیان مهاجرت به این کشور صادر می­کند:  اقامت دائم و اقامت موقت که برای هر کدام از اینها نیز کارت جداگانه ای صادر می­شود.کارت اقامت گرجستان در  واقع همان اجازه­ی اقامت در این کشور است که به صورت شش ماهه­، یکساله­، سه ساله­، پنج ساله و دائم (کارت اقامت دائم گرجستان)  صادر می­گردد.

 

روش های دریافت کارت اقامت گرجستان

 

اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت

روش­های مختلفی برای دریافت کارت اقامت گرجستان وجود دارد. یکی از راه­های دریافت کارت اقامت گرجستان راه اندازی و ثبت شرکت در این کشور است. برای دریافت کارت اقامت گرجستان بهترین روش این است که ابتدا شرکت خود را راه­اندازی کنید. در غیر این صورت اداره مهاجرت گرجستان درخواست شما مبنی بر صدور کارت اقامت را رد می­کند. بدیهی است که از طریق ثبت شرکت در گرجستان می­توان در این کشور سرمایه­گذاری کرد و  وام­های کلان با  بهره کم دریافت نمود.

 

اقامت گرجستان از طریق استخدام در یک شرکت گرجستانی

از طریق استخدام در یک شرکت گرجستانی نیز می­توان برای دریافت کارت اقامت این کشور اقدام کرد. طبق آخرین دستورالعمل های اداره مهاجرت گرجستان فقط افرادی مجاز به دریافت کارت اقامت این کشور هستند که به شکل کاملا ً قانونی در این کشور اشتغال داشته باشند در غیر اینصورت حتی اگر در گذشته در این شاغل بوده باشند، در صورت نداشتن اشتغال کارت اقامت آن­ها باطل و از این کشور اخراج خواهند شد. برای این منظور باید  یک نامه کاری از طرف شرکت معتبری در گرجستان مبنی بر استخدام و اشتغال در آن شرکت دریافت و  از این طریق برای دریافت کارت اقامت گرجستان اقدام کنید.

 

اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

خرید ملک درگرجستان نیز از روش­های موثر برای دریافت کارت اقامت این کشور است؛ ثبت نام در دانشگاه­ها یا موسسات آموزش عالی گرجستان راه­حل مناسب دیگری است؛ سرمایه گذاری و ازدواج نیز از روش­های معمول برای دریافت کارت اقامت گرجستان است.

 

نحوه اعطای کارت اقامت گرجستان

کارت اقامت گرجستان با ویزای این کشور تفاوت­ دارد. افرادی که قصد مهاجرت و اقامت دائم در این کشور را دارند باید بعد از مدت پنج سال کارت اقامت این کشور را دریافت کرده باشند.

معمولا افرادی که از طریق ثبت شرکت در گرجستان برای دریافت  کارت اقامت این کشور اقدام می­کنند باید در یک مصاحبه­ی حضوری نیز شرکت کنند،  اگر تجارت فرد متقاضی تا آن زمان راه اندازی شود،  کارت اقامت یکساله گرجستان برای متقاضی صادر می­شود. در غیر اینصورت در ابتدای درخواست یک کارت اقامت شش ماهه موقت برای متقاضی صادر و  بعد از راه­اندازی کسب و کار قانونی و مناسب،  کارت اقامت برای یک سال تمدید  خواهد شد.

در صورت  استخدام در یک شرکت گرجی، اگر  مدت زمان قرارداد متقاضی با آن شرکت  به مدت یک سال باشد، برای او کارت اقامت یکساله صادر خواهد شد. روش دیگری برای دریافت کارت اقامت گرجستان وجود دارد که آن هم  پاسپورت هم میهنی گرجی­های ایران است که  به فرد متقاضی بدون ارائه هیچ مدرکی وتنها با ارائه  همان پاسپورت هم میهنی، کارت اقامت یکساله گرجستان اعطا می­گردد.

خرید ملک در گرجستان نیز اعم از خانه، آپارتمان و مغازه باید با پرداخت حداقل مبلغ  ۳۵ هزار دلار آمریکا و به صورت نقدی باشد. در صورت خرید ملک به متقاضی اقامت یکساله گرجستان تعلق می­گیرد.

مزایای دریافت کارت اقامت گرجستان

از مزایای داشتن کارت اقامت گرجستان  می­توان  این موارد را نام برد:

  • در صورت خرید اتومبیل اگر کارت اقامت گرجستان را داشته باشید می­توانید با اتومبیل خود به ایران سفر کنید، خرید اتومبیل در گرجستان نیاز به اقامت شهروندی شما دارد و به این ترتیب اجازه ورود اتومبیل شما به کشور  ایران نیز امکان پذیر است.
  • افرادی که کارت اقامت  را دریافت می­کنند می توانند از وام­های کلان و بلند مدت با بهره پایین و بدون ضامن بانکی بهره ببرند. دریافت وام با این شرایط، زمینه خرید ملک، خانه و آپارتمان را برای شما فراهم می­کند.
  • در صورت داشتن کارت اقامت گرجستان به  هنگام خروج از این کشور، می توان  با ارائه کارت اقامت گرجستان از پرداخت عوارض خروجی نیز معاف شد.

 

چگونه کارت اقامت خود را تمدید کنیم؟

برای تمدید کارت اقامت گرجستان باید تمامی مالیات های مربوط به یکسال گذشته خود را به اداره مالیات این کشور پرداخت کرده باشید. با  سرمایه گذاری در گرجستان  نیز می­توان با پرداخت حداقل  سیصد هزار لاری گرجستان از ابتدا  برای دریافت کارت اقامت پنج ساله گرجستان اقدام کرد. با ثبت نام در یکی از  دانشگاه­های گرجستان  نیز می­توان برای دریافت کارت اقامت یکساله اقدام نمود.

تمدید کارت اقامت معمولا  در مقایسه با اخذ آن مراحل پیچیده­تری دارد. چرا که برای این منظور نیاز به بررسی تمام پرونده­های گذشته  متقاضی است. در صورتی­که  در پیشینه شما نکته منفی وجود داشته باشد، احتمال رد درخواست تمدید وجود دارد.

 

چگونه کارت اقامت دائم دریافت کنیم؟

بعد از تمدید کارت اقامت موقت، اقامت دائم و کارت اقامت دائم گرجستان صادر می­شود. برای دریافت اقامت دائم این کشور باید کارت اقامت خود را به طور متوالی تمدید کنید. البته کارت اقامت دائم نیز به مدت ۵ سال صادر می­شود و نیاز به تمدید دارد. طبق قوانین جاری کشور گرجستان در صورتی که شخصی به مدت پنج سال کارت اقامت گرجستان را داشته باشد  می­تواند با احراز شرایط اقدام به  دریافت اقامت دائم و یا شهروندی گرجستان کند. غالب کارت­های اقامت دائم این کشور بعد از پنج سال تمدید و منجر به دریافت شهروندی گرجستان خواهد شد.

دریافت کارت  اقامت دائم گرجستان به معنی برخورداری از تمام حقوق شهروندی  در این کشور است. البته این حقوق شامل حق رای نمی شود. متقاضی مهاجرت به این کشور،  بعد از ۲ سال از تاریخ دریافت اقامت دائم می­تواند برای دریافت پاسپورت کشور گرجستان نیز اقدام کرد.

 

مدارک مورد نیاز برای کارت اقامت گرجستان

برای دریافت کارت اقامت موقت باید ترجمه پاسپورت به زبان گرجی،  statement بانکی با حداقل  میزان ۳۸۰۰ لاری و در صورت تقاضا از طریق  ثبت شرکت: اجاره­نامه های محضری محل کسب و محل  سکونت و مدارک ثبت شرکت را به اداره مهاجرت این کشور ارائه کرد.

برای دریافت اقامت دائم گرجستان اگر از  طریق سرمایه گذاری اقدام کرده  باشید، بایستی  مدارکی مبنی بر سرمایه گذاری مستقیم به میزان حداقل ۳۰۰ هزار لاری ارائه کنید. در صورتی که دریافت اقامت دائم از طریق ازدواج با یک تبعه گرجی باشد بایستی  اسناد ازدواج خود را به اداره مهاجرت و پلیس امنیت این کشور ارائه کنید.

خرید ملک در گرجستان


 
5 (100%) 1 vote
 

راهنمای خرید ملک در گرجستان

خرید ملک در گرجستان و زندگی در این کشور  آن هم به خاطر آب و هوای مطلوب و ساخت و سازهای زیبا چند سالی است که مورد توجه ایرانی­ها قرار گرفته است.  خانواده ­های بسیاری در ایران این روزها این کشور را  به خاطر آرامش و زیبایی آن برای اقامت انتخاب می­کنند. البته هدف اصلی بسیاری از آن­ها سرمایه گذاری در این کشور و دریافت اقامت دائم است.

قانون فعلی گرجستان به هر فرد خارجی که ملکی را اعم از آپارتمان، ویلا و یا مغازه به ارزش حداقل ۳۵ هزار دلار خریداری کند، امتیاز سرمایه­گذاری اعطا می­کند. یعنی دولت گرجستان با این امتیاز اقامت موقت یکساله به خریدار ملک اعطا می­کند.

 

نکاتی که باید در مورد خرید ملک در گرجستان بدانید

این نوع اقامت تا زمانی که شما مالک باشید قابل تمدید است و در حال حاضر محدودیتی برای آن وجود ندارد. البته برای خرید ملک بایستی از مراکز مشاوره معتبر استعلام و مشاوره بگیرید و نسبت به سوء استفاده اشخاص سودجو آگاه باشید. انتخاب محل اقامت یک انتخاب بسیار مهم در زندگی هر فردی است که اگر به درستی صورت نگیرد، می­تواند مشکلات بسیاری را برای شما به وجود آورد. برای خرید ملک در این کشور مراجعه به شرکت­های معتبر و تحقیق درباره آن­ها الزامی است. برخی بنگاه­های معاملاتی هستند که صرفا با راه­اندازی یک وب سایت و داشتن یک خط در گرجستان اقدام به  فروش املاک در این کشور با  چند برابر نرخ واقعی آن می­کنند. لذا برای خرید ملک گرجستان  از طریق شرکت­هایی اقدام کنید که دارای مجوزات لازم بوده و اعتبار لازم در زمینه مهاجرت افراد نیز داشته باشد.

خرید ملک در گرجستان اگر به صورت مسکونی باشد شامل پرداخت مالیات نخواهد شد، اما خرید املاک تجاری در صورتی که قرار باشد به اجاره داده شود، شامل پرداخت مالیات می­شود که معمولا پرداخت مالیات بر عهده مستاجر خواهد بود. البته باز هم به نوع قرارداد طرفین  بستگی دارد.

 

املاک در گرجستان به سه طریق معامله می شوند:

خرید ملک در گرجستان در حالتی که اسکلت آن به شکل کامل و مطابق نقشه ساخته شده باشد، دیوارکشی­ها انجام شده باشد اما سفت کاری پروژه انجام نشده باشد. در این حالت به آن “ملک سیاه”  می­گویند. در حالت دوم، گچ کاری­ها و لوله کشی ساختمان به طور کامل انجام شده است و انشعاب برق، گاز و آب ساختمان نیز وصل شده است که به آن “ملک سفید” می­گویند. در حالت سوم که به آن “سبز” گفته می­شود، ساخت پروژه به اتمام رسیده و خانه با تمام وسایل و امکانات داخل آن قابل واگذاری است.

توصیه می­شود برای خرید ملک در گرجستان  از نوع سوم که به صورت “سبز” است اقدام کنید. چرا که به این روش در پرداخت هزینه­های اضافی صرفه جویی خواهد شد. شاید در ابتدای ورود به گرجستان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از هزینه وسایل خانه،  نتوانید وسایل مورد نظر را با قیمت واقعی آن خریداری کنید.

 

مزایای خرید ملک  در گرجستان

در این قسمت قصد داریم مزایای خرید ملک در گرجستان را شرح دهیم. طبق قانونی که در سال ۲۰۱۵ در پارلمان گرجستان به تصویب رسیده است اتباع خارجی می­توانند از طریق خرید خانه یا خرید آپارتمان در گرجستان کارت اقامت گرجستان را دریافت کنند و در حقیقت نسبت به اجازه اقامت در این کشور اقدام کنند. برای خرید آپارتمان در گرجستان حداقل باید با پرداخت ۳۵ هزار دلار آمریکا اقدام کرد.  اقامت گرجستان با خرید ملک پس از شش سال تبدیل به اقامت دائم این کشور می­شود و این از مزایای خرید ملک در این کشور است.

نکته مهم­تر اینکه در صورت پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا قیمت ملک در این کشور چند برابر خواهد شد  و خرید ملک قبل از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا به صرفه تر است. پس اگر قصد اقامت در این کشور را دارید هرچه زودتر برای خرید ملک و دریافت کارت اقامت آن اقدام کنید.

از دیگر مزایای خرید ملک در گرجستان  این است که گرجستان اگرچه کشور توریستی است اما به نسبت سایر کشورهای توریستی که در نزدیکی ایران قرار دارند، خرید خانه ارزان­تر است. به ویژه در شهرهایی به جز تفلیس که می­توان با نصف قیمتی که بابت خرید ملک باید در تفلیس هزینه کرد، اقدام به خرید ملک نمود. البته در صورتی که بخواهید اقدام به خرید ملک چند سال ساخت و نه نوساز نمایید، هزینه کمتری برای آن پرداخت خواهید کرد. حتی در شهر توریستی آن مانند تفلیس.

 

مراحل دریافت اقامت از طریق خرید ملک در گرجستان

مراحل اخذ اقامت از طریق خرید ملک  در گرجستان به این صورت است که با مراجعه به شرکت های معتبر و دارای مجوزات لازم  و با استفاده از  وکلای گرجی اقدام به خرید خانه یا آپارتمان می کنید. برخی از این شرکت­ها،  خدمات مشاوره رایگان به صورت تلفنی و حضوری نیز ارائه می دهند. امکان بازدید از ملک نیز وجود دارد. بعد از بازدید و تصمیم گیری نهایی برای خرید ملک، می­توانید اقدام به خرید آن نمایید و با مراجعه به ساختمان دادگستری این کشور به همراه وکیل خود می­توانید کارهای مربوط به ثبت سند خانه و ملک خود را انجام داده و سند شش دانگ ملک را به نام خود دریافت کنید.

توجه داشته باشید که برای  انجام کارهای خرید خانه و اقامت خود از طریق خرید ملک حتما از مشاوان و وکلای خبره بهره ببرید. بعد از  انتقال سند وکیل شما نسبت به اخذ اقامت شما و اعضای خانواده نیز  اقدام خواهد کرد. برای تمدید اقامت و اخذ اقامت دائم و دریافت پاسپورت این کشور نیز می توانید از طریق همان وکیل قانونی خود اقدام کنید.

روند خریید خانه در گرجستان بسیار ساده می­باشد. زمانی که  ملک مورد خود را انتخاب کردید، سند آن ملک مورد بررسی کارشناسان اداره عدالت گرجستان قرار می­گیرد و در صورت وجود هرگونه مشکل گزارشات آن به اطلاع شما خواهید رسید. بعد از حل مشکلات احتمالی و توسیه حساب­های ملک مورد نظر، سند آن به نام شما انتقال خواهد یافت و معمولا تا یک ماه بعد کارت اقامت گرجستان برای خریدار صادر خواهد شد.

خرید ملک در باتومی گرجستان


 
5 (100%) 2 votes
 

خرید ملک در باتومی گرجستان

امکانات کامل و زیرساختهای شهری در باتومی که شهرهای اروپا را در ذهن تداعی می­کند و مجاورت آن با دریای سیاه و رشته کوه قفقاز و برخورداری از آب و هوای بسیار مطبوع، عده بسیاری از اتباع ایرانی را بر آن داشته تا با خرید ملک در باتومی گرجستان را برای مهاجرت و زندگی انتخاب کنند. بدین ترتیب هم از امکانات یک شهر مدرن در کشوری که در آستانه پیوستن به اتحادیه اروپا است برخوردار شوند و هم در عین حال زندگی خود و فرزندان خود را در شهری خوش آب و هوا و با مناظر زیبا سپری کنند.

یکی از مهمترین دلایل انتخاب این شهر برای مهاجرت و دریافت  اقامت کشور گرجستان، پیشرفت سریع و رشد قابل توجهی است که در سالهای اخیر در زمینه معماری شهری داشته است. به گونه­ای که در طی سالهای گذشته چهره این شهر به دلیل ساخت و ساز بسیار زیاد به کلی تغییر کرده است. البته این تغییرات تنها در نتیجه ساخت و سازهای مدرن  و توسعه شهرسازی در باتومی نبوده  بلکه مرمت­های بسیاری نیز در بخشهای فرسوده  این شهر صورت گرفته است.

 

خرید ملک در باتومی گرجستان تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

قیمت خرید ملک در باتومی گرجستان با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است. همانطور که چهره این شهر به سرعت تغییر می­کند، هزینه خرید ملک نیز دستخوش همین تغییرات شده و  به طور مداوم رو به افزایش است.

خرید ملک در باتومی گرجستان بیشتر در زمان ساخت و پیش از اتمام کار انجام می­شود. در حقیقت خرید ملک در این شهر بیشتر به شکل پیش فروش انجام می­شود و به همین دلیل معاملات املاک در این شهر در حال رونق گرفتن است.

خرید ملک در باتومی تحت تاثیر سه عامل قرار دارد: نزدیکی به ساحل، قرار گرفتن در مرکز شهر و محله­های پر تردد و قرار  داشتن در کوهپایه­ها و فضای خارج از شهر. البته نوساز بودن یا قدیمی بودن بنا هم در قیمت آن تاثیر دارد.

 

خرید خانه در باتومی گرجستان

قوانین جاری  در باتومی گرجستان در حال حاضر به این صورت است که هر تبعه خارجی می­تواند با خرید ملک به ارزش ۳۵ هزار دلار آمریکا، بدون نیاز به ثبت شرکت در این کشور و پرداخت مالیات موفق به دریافت کارت اقامت یکساله این کشور شود و مادامی که آن ملک را در مالکیت خود داشته باشد، اقامت سالانه خود را تمدید کند و در نتیجه تمدید اقامت موقت خود سرانجام از اقامت دائم و اخذ شهروندی گرجستان برخوردار شود.

شهر باتومی بعد از تفلیس بیشترین تقاضا را برای خرید ملک در گرجستان دارد.  قیمت خانه در باتومی بسته به موقعیت قرار گیری آن از ۳۵۰ دلار آمریکا در محله­های پایین شهر و در حال ساخت (به صورت پیش فروش) شروع می­شود و تا متر مربعی به ارزش ۲۰۰۰ دلار در محله­های اعیان نشین این شهر و به شکل آماده­ی تحویل و مبله، تغییر می­کند.

 

  فروش آپارتمان در باتومی به سه شکل انجام می شود:

۱- به صورت بلک فریم (Black Frame) که هنوز نیمه ساخته است.

۲- به صورت وایت فریم (White Frame) که سفید کاری شده و آماده تحویل است.

۳- به شکل قدیمی که بازسازی نشده است و اصطلاحا به آن (Old) می­گویند.

۴- به شکل بازسازی و مرمت شده و مبله.

البته لازم است بدانید که تنها شرایط فیزیکی ملک بر قیمت آن موثر نبوده و موقعیت قرارگیری آن بسته به این که در محله­های ساحلی باشد یا در مرکز شهر و یا در خارج از شهر، بر قیمت آن تاثیر مشخصی می­گذارد. علاوه بر آن در باتومی ویلاهای بسیار زیبایی برای واگذاری به اتباع خارجی وجود دارد که قیمت آن بستگی به موقعیت قرارگیری آن دارد. در باتومی نیز مانند دیگر شهرهای گرجستان خرید هر گونه ملک و مستقلات توسط اتباع خارجی مجاز است و فقط امکان خرید و واگذاری زمین­های کشاورزی وجود ندارد.

 

نکات مهم درباره خرید ملک در باتومی گرجستان

تمام هزینه­های مربوط به خرید و فروش خانه یا آپارتمان و یا املاک تجاری، از جمله هزینه تنظیم سند و کمیسیون بر عهده فروشنده است. لازم است بدانید که خرید ملک در گرجستان شامل پرداخت هیچ  گونه مالیاتی نمی­شود.

نکته دیگر این که  املاک درشهرهای گرجستان از جمله باتومی در پنج دسته تقسیم بندی می­شوند: آپارتمان مسکونی و اداری، ویلا، مغازه، زمین مسکونی و زمین کشاورزی که از این بین به جز زمین کشاورزی الباقی املاک قابلیت فروش به اتباع خارجی را دارد.

بهتر است برای خرید ملک در باتومی گرجستان از طریق مشاورین خبره و شرکت­های معتبراقدام کنید تا هم مجبور به گران خریدن نشوید و هم تمام مراحل حقوقی خرید و تنظیم سند ملک به درستی و به شکل قانونی انجام شود.

نکته دیگر این که اکثر آپارتمان­های نوساز درباتومی و دیگر شهرهای گرجستان و به طور کل منطقه اروپای شرقی به صورت “وایت فریم” مبادله می شود. در این نوع آپارتمان لوله کشی، برق کاری و دیوار کشی به شکل کامل انجام شده و کف و دیوارها آماده نقاشی و نصب کاغذ دیواری است. انجام پارکت و نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری و کابینت­ها بر عهده خریدار است که پس از خرید با پرداخت هزینه مجزا و مطابق با سلیقه خودش انجام می­شود.

در برخی موارد ممکن است خرید ملک شما به صورت “بلک فریم” انجام شود که در این نوع خرید حتی دیوارکشی داخل خانه یا آپارتمان هم انجام نشده است. توجه داشته باشید که در خانه­ها و آپارتمان نوساز قابل فروش به صورت وایت فریم و بلک فریم در باتومی، راهروها، آسانسور، نمای خانه و لابی به شکل کامل ساخته شده است و فقط فضای داخلی آپارتمان­ها  بعد از خرید تکمیل و تجهیز می­گردد.

 

آینده ملک در باتومی گرجستان

پیوستن گرجستان به عنوان عضو ناظر در اتحادیه اروپا و پیان ناتو  از سال ۲۰۱۴ و احتمال عضویت دائم این کشور در اتحادیه اروپا و عضویت دائم در پیمان شینگن، شرایط زندگی در این کشور را برای شهروندان گرجستان به شکل موثری تغییر خواهد داد.

شهروندان گرجی پس از عضویت دائم این کشور در اتحادیه اروپا می­توانند با داشتن پاسپورت این  کشور به کشورهای عضو شینگن بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنند.

خرید ملک در باتومی یکی از راه­های دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور است. از سوی دیگر بعد از پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا قیمت ملک در این کشور به سه برابر قیمت فعلی خواهد رسید. بنابراین خرید  ملک در باتومی گرجستان در حقیقت نوعی سرمایه­ گذاری نیز به شمار می­رود.

اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

روش­های بسیاری برای مهاجرت به گرجستان وجود دارد. اقامت تحصیلی، دریافت اقامت از طریق راه­اندازی کسب و کار، اقامت از طریق سرمایه­گذاری در گرجستان، ازدواج با تبعه این کشور و بسیاری روش­های دیگر. اقدام به اقامت گرجستان از طریق خرید ملک نیز یکی از روش­های متداول و آسان برای ایرانی­ها است. گرجستان امروزه به یکی از مهمترین قطبهای مهاجرت برای ایرانی­ها تبدیل شده است. در سال­های اخیر بسیاری از ایرانی­ها اقدام به خرید ملک در گرجستان به منظور دریافت کارت اقامت گرجستان کرده­اند.

طبق قوانین گرجستان هر شخصی که تبعه این کشور نباشد می­تواند با خرید ملک با حداقل ارزش سی و پنج هزار دلار آمریکا، بدون اینکه نیاز به ثبت شرکت  و پرداخت مالیات باشد، کارت اقامت گرجستان را دریافت کند. در چنین شرایطی اقامت گرجستان برای مدت زمان یکسال صادر می­شود و تا زمانی که ملک خریداری شده در مالکیت آن شخص باشد، اقامت یکساله شخص قابل تمدید خواهد بود.

اقامت گرجستان از طریق خرید ملک مدت زمان زیادی  نیست که به تصویب پارلمان این کشور رسیده است اما  فرصت مناسبی را در اختیار افرادی قرار داده  که از طریق خرید ملک اقدام به اقامت در این کشور کنند. لازم به ذکر است که پس از دریافت کارت اقامت گرجستان که از طریق خرید ملک در این کشور به مدت یک سال صادر می­گردد، می­توان اقامت یک ساله را تمدید کرد و در صورت پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا می­توان از طریق خرید ملک در گرجستان نسبت به اقامت دائم در این کشور امیدوار بود.

 

شرایط خرید ملک در گرجستان

قیمت خرید ملک در گرجستان در مقایسه با ایران بسیار پایین­تر است. تمامی معاملات ملکی در این کشور با دلار و یا لاری (واحد پول گرجستان) انجام می­شود.  یعنی رشد قیمت دلار تاثیر بسیار زیادی بر رشد قیمت ملک در این کشور دارد. به همین دلیل سرمایه­گذاری در این کشور از طریق خرید ملک گزینه بسیار مناسبی است.

لازم به ذکر است همانطور که در ایران قیمت خانه و آپارتمان­های نوساز با خانه­های قدیمی تفاوتهای آشکاری دارد، در کشور گرجستان نیز این قانون وجود دارد و خانه­هایی با ساخت بیش از ۴۵ سال فقط به عنوان زمین مبادله می­شوند.

 

مزایای اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان که خرید ملک منجر به دریافت کارت اقامت نمی­شود، گرجستان این امکان را به متقاضیان مهاجرت می­دهد تا با خرید ملک حتی اقامت دائم در این کشور را دریافت کنند. طبق قوانین گرجستان دو سال بعد از دریافت اقامت دائم این کشور، می­توان برای دریافت  شهروندی و پاسپورت گرجستان نیز اقدام کرد. هر چند که پس از دریافت اقامت دائم در این کشور می­توان از همه مزایای شهروندی گرجستان (به جز حق رای و وام­های بانکی) برخوردار شد. بنابراین دریافت اقامت دائم از مهمترین مزایای خرید ملک در گرجستان است. از طرفی دیگر از آنجایی که کشور گرجستان در آستانه پیوستن به اتحادیه اروپا است، می­توان پیش بینی کرد که قیمت خرید ملک در این کشور به سه برابر قیمت خرید فعلی برسد و این خود نوعی سرمایه­گذاری به شمار می­رود.

علاوه بر این در صورت پیوستن گرجستان  به اتحادیه اروپا این کشور در آینده نزدیک به عضویت دائم پیمان شینگن درخواهد آمد و با عضویت دائم در اتحادیه اروپا، افرادی که موفق به دریافت پاسپورت گرجستان شده­اند، می­توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به کشورهای عضو شینگن سفر کنند.

مزیت دیگر خرید ملک در گرجستان در صورتی که فقط دریافت اقامت این کشور برایتان اهمیت داشته باشد، این است که می توان با پرداخت هزینه کمتر در شهرهایی به جز تفلیس و باتومی که قیمت ملک به نسبت گران­تر است، اقدام به خرید ملک نمود و برای دریافت کارت اقامت از این طریق اقدام کرد. علاوه بر آن در صورتی که اقدام به خرید  خانه و یا آپارتمان قدیمی نمایید می­توانید با صرف هزینه کمتر برای دریافت کارت اقامت خود از طریق خرید ملک در گرجستان اقدام کنید.

 

با خرید زمین کشاورزی می­توان اقامت گرجستان را دریافت کرد؟

قوانین قبلی کشور گرجستان این امکان را به متقاضیان مهاجرت به گرجستان می­داد که اقدام به خرید و تملک زمین­های کشاورزی در این کشور کنند اما قوانین فعلی این کشور، به اتباع خارجی و اشخاص حقوقی خارجی اجازه خرید و مالکیت زمین­های کشاورزی در خاک گرجستان را نمی­دهد. این قانون حتی شامل ارثیه نیز می­شود و هیچ تبعه خارجی نمی­تواند زمین یا ملک کشاورزی را از شهروند این کشور به ارث ببرد.

 

قانون اقامت گرجستان از طریق خرید ملک به چه صورت است؟

قانون اقامت در گرجستان با خرید ملک که در سال ۲۰۱۵ به تصویب پارلمان گرجستان رسیده است، به هر شخص متقاضی این اجازه را می­دهد که با خرید ملک در این کشور اعم از مسکونی، تجاری یا اداری به ارزش ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا، کارت اقامت یکساله این کشور را  هم برای خود و هم برای تمام اعضای خانواده خود دریافت کند. این قانون تا زمانی که ملک مذکور تحت مالکیت شخص خریدار باشد این اجازه را به او می­دهد تا کارت اقامت یکساله خود را تمدید نماید و پس از گذشت شش سال برای دریافت اقامت دائم گرجستان اقدام کند. بر اساس این قانون هر سند ملکی با هر ارزشی فقط می­تواند به نام یک نفر باشد.

 

قیمت خرید ملک در گرجستان

خرید ملک در تفلیس در محله های پایین، بین متر مربعی ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار آمریکا متغیر است. در محله های متوسط تفلیس، بین متر مربعی ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار و در محله های نوساز و نسبتا خوب تفلیس قیمت ملک بین متر مربعی ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار آمریکا متغیر است. قیمت ملک در محله­های بسیار عالی و به اصطلاح اعیان نشین تفلیس بین متر مربعی  ۱۱۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار آمریکا متغیر است. هزینه املاک قدیمی ساز نیز به طور عادی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر است.

 

و همینطور خواهشمندیم:

برای اقدام و مشاوره دقیق در زمینه اقامت گرجستان از طریق خرید ملک ،در ساعت های مقرر با مشاوران عالی رتبه موسسه حقوقی آوات که شماره های تماس آن در قسمت ارتباط با ما در وبسایت میباشد تماس حاصل فرمائید و یا درخواست مشاوره حضوری داده تا تمامی سوالات و مسائلی که در ذهن خود دارید را قبل از مهاجرت از طریق اقامت گرجستان از طریق خرید ملک مطرح نمایید و با کوله باری از تجربه و اطلاعات مناسب راه اقامت گرجستان از طریق خرید ملک را پیش بگیرید و ….. و ……. و …… و به یاد داشته باشید مهاجرت تصمیم بزرگی است و پیشنهاد میکنیم بطور حتم قبل از اقدام و پس از نهایی شدن تصمیم مهاجرت، حتما مشاوره حضوری را داشته باشید.

 

به امید دیدار تک تک شما عزیزان !!!

اقامت گرجستان

اقامت گرجستان

گرجستان یکی از کشور هایی است که در چند سال اخیر بسیار مورد علاقه ایرانیان واقع گردیده است. یکی از ویژگی ها و شرایطی که باعث شده است این کشور برای مهاجرت بسیار مطلوب بوده، و بسیاری از ایرانیان طالب اقامت گرجستان باشند، داشتن شرایط آسان برای گرفتن اقامت دائم در این کشور است. اما باید خاطر نشان کرد که داشتن اقامت دائم با داشتن حق شهروندی کاملا متفاوت است.

داشتن اقامت گرجستان فقط مبنی بر اجازه سکونت دائمی در این کشور است. همچنین این اشخاص می توانند در این کشور کار کرده و ادامه تحصیل دهند. این شرایط هم برای شخصی که اقامت دائم گرفته است و هم برای همه اعضای خانواده اش امکان پذیر می باشد. این در صورتی است که حق شهروندی به معنای داشتن حق رای، داشتن پاسپورت گرجی و گرفتن وام های ۲۰ ساله می باشد، که از حقوق شهروندان گرجی محسوب می گردد.

با توجه به اینکه احتمال عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا بسیار بالاست و چنانچه این کشور عضو اتحادیه شود جزو کشور های شینگن محسوب می گردد، داشتن پاسپورت گرجی در چند سال آینده می تواند دروازه ای برای رفت آمد بدون ویزا به اروپا محسوب شود.

 

مزایای اقامت گرجستان

  • پایین بودن هزینه زندگی در گرجستان در مقایسه با سایر کشور های اروپایی نسبت به خدمات ارائه شده به مهاجران
  • داشتن سطح امنیت بالا و زندگی بدون تلاطم و همراه با آرامش
  • نزدیک بودن کشور گرجستان به ایران
  • پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا و گرفتن ویزای شینگن در آینده ای نه چندان دور
  • داشتن امید به زندگی بالا در میان مردم به علت روند رو به رشد این کشور
  • هزینه بسیار کمتر اقامت و ثبت شرکت در گرجستان نسبت به سایر کشورهای دیگر حتی کشور های همسایه ایران
  • نزدیک بودن فرهنگ مردمان گرجی به فرهنگ ایرانی

این ها تمام عواملی است که اقامت گرجستان را برای یک شخص مطلوب تر از سایر نقاط در دنیا می نماید.

 

راه های گرفتن اقامت گرجستان

 

  • اقامت گرجستان از طریق تحصیل

تحصیل در گرجستان طبق قوانین این کشور صورت می گیرد. در گرجستان دو نوع دانشگاه وجود دارد. دانشگاه های دولتی که دارای شهریه ای بالغ بر ۴۵۰۰ لاری داشته و دانشگاه های خصوصی که دارای شهریه ای تا ۱۰۰۰۰ لاری می باشند. برخی دانشگاه های این کشور به زبان گرجی تدریس می شود که لازمه پذیرفته شدن در این دانشگاه ها و گذراندن هفته ای ۱۸ ساعت زبان گرجی می باشد. هزینه یاد گیری این زبان ۳۰۰ لاری می باشد. در میان تمام دانشگاه های این کشور، دانشگاه تفلیس و چهار دانشگاه دیگر مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران است. لذا اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید حتما قبل از اقدام باید لیست دانشگاه های گرجستان که مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایران است، را یک بار دیگر چک کنید.

به دانشجویان مهاجر، اقامت گرجستان به صورت یکساله داده می شود. که هر سال قابل تمدید می باشد، و همچنین برای رایزنی درباره دانشگاه ویزای کوتاه مدت ۳۰ الی ۹۰ روزه صادر می گردد. در حالت عادی کسی که اقامت ۶ ساله گرجستان را داشته باشد، از سال دوم می تواند در خواست اقامت گرجستان را به صورت دائم داده و پاسپورت گرجی بگیرد. اما این قانون برای دانشجویانی که اقامت ۶ ساله دارند صادق نیست. در واقع آنها از سال هفتم به بعد می توانند درخواست اقامت دائم و سایر خدمات ماندن در گرجستان را کسب کنند.

 

  • اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

اقامت گرجستان از طریق خرید ملک یکی از راحت ترین راه های کسب اقامت دائم در این کشور است. به این گونه که شخص با خرید ملکی که دارای ارزش بیش از ۳۵۰۰۰ دلار باشد می تواند اقامت گرجستان را به صورت یک ساله  و دائم داشته باشد. این اقامت تا زمانی که ملک پا برجا باشد وجود داشته و بعد از گذشت ۵-۶ سال می توان اقامت دائم را در این کشور دریافت کرد. قیمت ملک در شهر تفلیس از پایین شهر آن که ملک متری ۲۰۰ الی ۵۰۰ دلار آمریکا است تا بالا شهر آن که قیمت از ۷۰۰ الی ۳۰۰۰ دلار است متفاوت می باشد. همچنین باید در نظر داشت که در شهر های دیگر این کشور نیز می توان ملکی ارزان تر تهیه نمود، و برای خانه های بالای ۴۵ سال فقط پول زمین پرداخت می گردد.

 

  • اقامت گرجستان از طریق ازدواج

طبق قوانین این کشور هر مرد و یا زن خارجی با ازدواج کردن با یک شخص گرجی می تواند یک ماه پس از ازدواج درخواست اقامت دائم در این کشور را دهد. این قانون برای زنان دارای سختگیری کمتری نسبت به مردانی است که با زنان گرجی ازدواج می کنند.

 

  • اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

طبق قوانین گرجستان، سرمایه گذاری که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارد، باید حداقل به میزان ۱۰۰ هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری کند. اگر مبلغ کمتر از این مقدار باشد، به شخص کار آفرین گفته می شود. باید ذکر شود که تمام ۱۰۰ هزار دلار باید یکجا در بازار این کشور سرمایه گذاری شود و شخص نمی تواند هزینه ملک را به عنوان سرمایه گذاری به حساب آورد. زیرا که خرید ملک شامل قوانینی دیگر است. دولت گرجستان به پاس سرمایه گذاری های این افراد، خدمات ویژه ای در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. خدماتی شامل:

  • دسترسی به اطلاعات و داده های اداره بازرگانی وزارت اقتصاد گرجستان برای یافتن بهترین فرصت های سرمایه گذاری در گرجستان
  • اجازه شرکت کردن برخی بانک های گرجستان در پروژه های سرمایه گذار جهت کمک مالی به وی
  • دادن اقامت گرجستان به صورت ۵ ساله و یا حتی اقامت دائم به وی. که این امتیاز در صورتی است، که سرمایه گذار دارای سابقه مدیریتی و یا سرمایه گذاری در مکان های دیگر را داشته باشد.

 

  • اقامت گرجستان به صورت ثبت شرکت

یکی از رایج ترین روش های گرفتن اقامت گرجستان ثبت شرکت در این کشور می باشد. برای این کار شخص مورد نظر می بایست شرکتی از نوع General Trading را به صورت قانونی به ثبت برساند. این شرکت باید دارای کد مالیاتی، مهر، داشتن اساس نامه به دو زبان گرجی و انگلیسی و همچنین داشتن آدرسی دائمی و معتبر باشد. این شرکت حتما بعد از ثبت باید دارای گردش مالی و فعال بوده و تمام مالیات کارمندان خود را به صورت ماهانه و با کسر ۲۰ درصد از حقوق آن ها بپردازد. این شرکت توسط بازرسان و پلیس های مالیاتی مورد بررسی قرار می گیرد. پس شرکت حتما باید دارای مکانی معین برای گرفتن مجوز باشد. در غیر اینصورت برای شرکت امتیاز منفی در نظر گرفته می شود.