موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

خرید ملک در باتومی گرجستان


 
5 (100%) 2 votes
 

خرید ملک در باتومی گرجستان

امکانات کامل و زیرساختهای شهری در باتومی که شهرهای اروپا را در ذهن تداعی می­کند و مجاورت آن با دریای سیاه و رشته کوه قفقاز و برخورداری از آب و هوای بسیار مطبوع، عده بسیاری از اتباع ایرانی را بر آن داشته تا با خرید ملک در باتومی گرجستان را برای مهاجرت و زندگی انتخاب کنند. بدین ترتیب هم از امکانات یک شهر مدرن در کشوری که در آستانه پیوستن به اتحادیه اروپا است برخوردار شوند و هم در عین حال زندگی خود و فرزندان خود را در شهری خوش آب و هوا و با مناظر زیبا سپری کنند.

یکی از مهمترین دلایل انتخاب این شهر برای مهاجرت و دریافت  اقامت کشور گرجستان، پیشرفت سریع و رشد قابل توجهی است که در سالهای اخیر در زمینه معماری شهری داشته است. به گونه­ای که در طی سالهای گذشته چهره این شهر به دلیل ساخت و ساز بسیار زیاد به کلی تغییر کرده است. البته این تغییرات تنها در نتیجه ساخت و سازهای مدرن  و توسعه شهرسازی در باتومی نبوده  بلکه مرمت­های بسیاری نیز در بخشهای فرسوده  این شهر صورت گرفته است.

 

خرید ملک در باتومی گرجستان تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

قیمت خرید ملک در باتومی گرجستان با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است. همانطور که چهره این شهر به سرعت تغییر می­کند، هزینه خرید ملک نیز دستخوش همین تغییرات شده و  به طور مداوم رو به افزایش است.

خرید ملک در باتومی گرجستان بیشتر در زمان ساخت و پیش از اتمام کار انجام می­شود. در حقیقت خرید ملک در این شهر بیشتر به شکل پیش فروش انجام می­شود و به همین دلیل معاملات املاک در این شهر در حال رونق گرفتن است.

خرید ملک در باتومی تحت تاثیر سه عامل قرار دارد: نزدیکی به ساحل، قرار گرفتن در مرکز شهر و محله­های پر تردد و قرار  داشتن در کوهپایه­ها و فضای خارج از شهر. البته نوساز بودن یا قدیمی بودن بنا هم در قیمت آن تاثیر دارد.

 

خرید خانه در باتومی گرجستان

قوانین جاری  در باتومی گرجستان در حال حاضر به این صورت است که هر تبعه خارجی می­تواند با خرید ملک به ارزش ۳۵ هزار دلار آمریکا، بدون نیاز به ثبت شرکت در این کشور و پرداخت مالیات موفق به دریافت کارت اقامت یکساله این کشور شود و مادامی که آن ملک را در مالکیت خود داشته باشد، اقامت سالانه خود را تمدید کند و در نتیجه تمدید اقامت موقت خود سرانجام از اقامت دائم و اخذ شهروندی گرجستان برخوردار شود.

شهر باتومی بعد از تفلیس بیشترین تقاضا را برای خرید ملک در گرجستان دارد.  قیمت خانه در باتومی بسته به موقعیت قرار گیری آن از ۳۵۰ دلار آمریکا در محله­های پایین شهر و در حال ساخت (به صورت پیش فروش) شروع می­شود و تا متر مربعی به ارزش ۲۰۰۰ دلار در محله­های اعیان نشین این شهر و به شکل آماده­ی تحویل و مبله، تغییر می­کند.

 

  فروش آپارتمان در باتومی به سه شکل انجام می شود:

۱- به صورت بلک فریم (Black Frame) که هنوز نیمه ساخته است.

۲- به صورت وایت فریم (White Frame) که سفید کاری شده و آماده تحویل است.

۳- به شکل قدیمی که بازسازی نشده است و اصطلاحا به آن (Old) می­گویند.

۴- به شکل بازسازی و مرمت شده و مبله.

البته لازم است بدانید که تنها شرایط فیزیکی ملک بر قیمت آن موثر نبوده و موقعیت قرارگیری آن بسته به این که در محله­های ساحلی باشد یا در مرکز شهر و یا در خارج از شهر، بر قیمت آن تاثیر مشخصی می­گذارد. علاوه بر آن در باتومی ویلاهای بسیار زیبایی برای واگذاری به اتباع خارجی وجود دارد که قیمت آن بستگی به موقعیت قرارگیری آن دارد. در باتومی نیز مانند دیگر شهرهای گرجستان خرید هر گونه ملک و مستقلات توسط اتباع خارجی مجاز است و فقط امکان خرید و واگذاری زمین­های کشاورزی وجود ندارد.

 

نکات مهم درباره خرید ملک در باتومی گرجستان

تمام هزینه­های مربوط به خرید و فروش خانه یا آپارتمان و یا املاک تجاری، از جمله هزینه تنظیم سند و کمیسیون بر عهده فروشنده است. لازم است بدانید که خرید ملک در گرجستان شامل پرداخت هیچ  گونه مالیاتی نمی­شود.

نکته دیگر این که  املاک درشهرهای گرجستان از جمله باتومی در پنج دسته تقسیم بندی می­شوند: آپارتمان مسکونی و اداری، ویلا، مغازه، زمین مسکونی و زمین کشاورزی که از این بین به جز زمین کشاورزی الباقی املاک قابلیت فروش به اتباع خارجی را دارد.

بهتر است برای خرید ملک در باتومی گرجستان از طریق مشاورین خبره و شرکت­های معتبراقدام کنید تا هم مجبور به گران خریدن نشوید و هم تمام مراحل حقوقی خرید و تنظیم سند ملک به درستی و به شکل قانونی انجام شود.

نکته دیگر این که اکثر آپارتمان­های نوساز درباتومی و دیگر شهرهای گرجستان و به طور کل منطقه اروپای شرقی به صورت “وایت فریم” مبادله می شود. در این نوع آپارتمان لوله کشی، برق کاری و دیوار کشی به شکل کامل انجام شده و کف و دیوارها آماده نقاشی و نصب کاغذ دیواری است. انجام پارکت و نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری و کابینت­ها بر عهده خریدار است که پس از خرید با پرداخت هزینه مجزا و مطابق با سلیقه خودش انجام می­شود.

در برخی موارد ممکن است خرید ملک شما به صورت “بلک فریم” انجام شود که در این نوع خرید حتی دیوارکشی داخل خانه یا آپارتمان هم انجام نشده است. توجه داشته باشید که در خانه­ها و آپارتمان نوساز قابل فروش به صورت وایت فریم و بلک فریم در باتومی، راهروها، آسانسور، نمای خانه و لابی به شکل کامل ساخته شده است و فقط فضای داخلی آپارتمان­ها  بعد از خرید تکمیل و تجهیز می­گردد.

 

آینده ملک در باتومی گرجستان

پیوستن گرجستان به عنوان عضو ناظر در اتحادیه اروپا و پیان ناتو  از سال ۲۰۱۴ و احتمال عضویت دائم این کشور در اتحادیه اروپا و عضویت دائم در پیمان شینگن، شرایط زندگی در این کشور را برای شهروندان گرجستان به شکل موثری تغییر خواهد داد.

شهروندان گرجی پس از عضویت دائم این کشور در اتحادیه اروپا می­توانند با داشتن پاسپورت این  کشور به کشورهای عضو شینگن بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنند.

خرید ملک در باتومی یکی از راه­های دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور است. از سوی دیگر بعد از پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا قیمت ملک در این کشور به سه برابر قیمت فعلی خواهد رسید. بنابراین خرید  ملک در باتومی گرجستان در حقیقت نوعی سرمایه­ گذاری نیز به شمار می­رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.