موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

نحوه ثبت شرکت در ایتالیا

نحوه ثبت شرکت در ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از محبوب ترین کشورها برای افرادی میباشد که قصد مهاجرت و تشکیل زندگی جدیدی را دارند , راه های متعددی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که از میان آنها ویزای تحصیلی ایتالیا و ویزای کاری ایتالیا جزء رایج ترین نوع مهاجرت به این کشور میباشد اما درمیان این افراد سرمایه گذارانی نیز وجود دارند که میخواند در این کشور سرمایه گذاری کنند و کسب و کار جدیدی را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا را ه اندزی کنند , ثبت شرکت در ایتالیا دارای مراحلی میباشد که ما در این مقاله به صورت کلی برای شما عزیزانی که قصد ثبت شرکت در ایتالیا را دارید توضیح می دهیم تا با مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ایتالیا , مزایای ثبت شرکت در ایتالیا و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا اطلاعاتی کسب نمایید .

عزیزان میتوانند در صورت هر گونه سوال در خصوص ثبت شرکت در ایتالیا و مراحل انجام ثبت شرکت در ایتالیا با موسسه تماس گرفته و با کارشناسان مربوطه به صورت جزئی اطلاعاتی کسب نمایند .

اصولا ثبت شرکت در ایتالیا دارای پیچیدگی هایی میباشد که بهتر است قبل از اقدام برای انجام آن با یک متخصص و فردی که دانش کافی در این زمینه دارد مشورت نمایید و مسسیر صحیح را جویا شوید , چرا که شما باید قبل از هر اقدامی از شرایط اقتصادی و کسب و کار ایتالیا و نوعزندگ مدم در این کشور و همچنین نوع خدماتی که قرار است با ثبت شرکت در ایتالیا به مردم این کشور ارائه دهید اطلاعات کاملی کسب کنید چرا که باید بدانید آیا مردم ایتالیا بهایی بابت خدمات شما خواهند پرداخت و یا خیر .

به همین خاطر بهتر است با یک موسسه معتبر مهاجرتی و بین المللی قراردادی منعقد نمایید تا به صورت قانونی و با تجربه ای که دارند شرایط را برای شما هموار سازند , موسسه ما با سالها تجربه در زمینه ثبت شرکت ها در برترین کشورهای اروپایی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشد .

توصیه ما به سرمایه گذارانی که قصد دارند سرمایه گذاری را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا انجام دهند این میباشد که اگر میتوانند و شرایط سفر به این کشور را دارند , از طریق یک ویزای توریستی سفری کوتاه مدت به این کشور داشته باشند .

در این سفر شما میتوانید از نزدیک با شرایط کسب و کار و شرایط اقتصادی این کشور آشنا شوید و با توجه به اطلاعاتی که کسب میکنید میتوانید برنامه ریزی در راستای اهداف خود انجام دهید , فقط توجه داشته باشید که بدون اطلاعات لازم اقدامی برای ثبت شرکت در ایتالیا انجام ندهید چرا که هر گونه نقص و کوتاهی در انجام مراحل سبب شکست در این مسیری که گام خواهید برداشت میشود .

اقتصاد کشور ایتالیا به دو قسمت تقسیم بندی گردید ه است , قسمت شمالی و قسمت جنوبی , که در قسمت شمالی این کشور اقتصاد رو به رشد تر شاهد هستیم و بی شک میتوان گفت بیشترین شرکت های خصوصی در این قسمت وجود دارند , اما در قسمت جنوبی ایتالیا اقتصاد بر مبنای کشاورزی میباشد .

انواع ثبت شرکت در ایتالیا

  • ثبت شرکت در ایتالیا با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت سهامی
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت مشارکت محدود
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت تعاونی
  • ثبت شرکت در ایتالیا با مالکیت یگانه
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت عمومی

که رایج ترین نوع ثبت شرکت در ایتالیا به صورت مسئولیت محدود میباشد , این نوع ساختار برای کسب و کارها وشرکت های کوچک مناسب میباشد , این نوع ساختار شرکتی به دلیل سهولت در تاسیس در میان سرمایه گذاران خارجی دارای محبوبیت خاصی میباشد .

در این نوع ساختار شرکتی حداقل تعداد سهامداران دو نفر میباشد و میتواند تا حداکثر۵۰نفر نیز سهامدار در این نوع ساختار وجود داشته باشد در این نهاد هر چهمیزان سهام سهامداران بیشتر باشد میزان تعهدات آنان نیز افزایش پیدا میکند , حداقل سرمایه برای تاسیس و ثبت این نوع شرکت ها مبلع ۱۰۰۰۰یورو میباشد .

در برخی مواقع سرمایه گذارانی که در کشور خود و یا دیگر کشورها دارای شرکت میباشند و دو سال از تاریخ ثبت شرکت آنها گذشته باشد میتوانند شعبه ای را در خاک ایتالیا تاسیس نمایند البه باید خاطر نشان کنیم که این شعبه نمیتواند به عنوان یک واحد حقوقی مجزا به ثبت برسد چرا که تمام مسئولیت ها بر عهده شرکت مادر و اصلی میباشد .

توجه داشته باشید که زمانی که بخواهید شعبه ای از شرکت خود را در کشور ایتالیا تاسیس کنید و اگر بخواهید نیروی کار استخدام نمایید باید این شعبه در اداره کار کشور ایتالیا به ثبت برسد , باید خاطر نشان کنیم که تفائتی که بین شرکت محلی و شرکت شعبه خارجی و جود دارد این است که , شرکت شعبه خارجی موظف میباشد که طبق قوانین حساب مالی شرکت اصلی را تهیه و ارائه دهد البته باید گزارش حسابرسی از حساب های شرکت مادر را نیز تهیه و به اداره کار ایتالیا تحویل دهد .

افرادی که قصد سرمایه گذاری را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا دارند میتوانند یک روش دیگر را که خیلی سریع آنها را به اهدافشان میرساند انتخاب نمایند , میتوانند از طریق خرید یک شرکت آماده به سرعت فعالیت تجاری را در این کشور آغاز نمایند .

خرید یکشرکت آماده به کار برای افرادی که میخواند به سرعت فعالیت خود را آغاز نمایند بسیار مناسب میباشد و میتوان گفت که در بین سرمایه گذاران خارجی این گزینه پر طرفدار میباشد اما نکته ای که باید خاطر نشان کنیم این است که باید دقت کنید سابقه کاری این شرکت مثبت بوده باشد تا آینده کاری شما را تحد تاثیر قرار ندهد .

افرادی که علاقمند به ثبت شرکت درایتالیا به صورت سهامی میباشند باید بدانند که این نوع ساختارها مناسب برای کسب و کار ها و شرکت های بزرگ میباشد , و حداقل سرمایه که برای ثبت ششرکت در این نوع نهاد لازم میباشد ۱۲۰هزار یورو نیز است . دراین نوع ساختار به حداقل یک سرپرست نیاز میباشد , و باید بدانید که هیچ گونه محدودیتی برای سهامداران خارجی وجود نخواهد داشت .

مراحل ثبت شرکت در ایتالیا

برای انجام ثبت شرکت در ایتالیا باید مراحلی را انجام دهید تا بتوانید به راحتی ثبت شرکت در ایتالیا را انجام دهید , در ابتدا شما باید نوع ساختار شرکتی خود را انتخاب نمایید و بعد از آن باید یک طرح توجیهی اقتصادی برای دولت ایتالیا فراهم کنید که در آن فعالیت تجار ی را معرفی کرده و اهداف این طرح را بیان نمایید و انتظاراتی که از این طرح میرود را نیز مشخص کنید در واقع شما یک برنامه کاری برای دولت ایتالیا تهیه خواهید نمود که با وجه به آن برای شما مجوز کار صادر میشود .

بعد از آن باید نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب نمایید که این نام نباید از برند خاصی گرفته شده باشد و در واقع نباید این نام قبلا ثبت شده باشد , بعد از انتخاب نام شما باید محلی را برای شروع فعالیت تجاری خود در ایتالیا مشخص نمایید و با تهیه اساسنامه شرکت تمام مشخصات شرکت اعم از نام شرکت , تعداد سهامداران , میزان سهام هریک از سهامداران و مبلغ سرمایه اولیه و آدرس دقیق شرکت و... ذکر گردد .

توجه داشته باشید که اساسنامه شرگت باید در دفاتر رسمی به ثبت برسد , بعد از آن شما باید کد شناسایی از اداره مالیات ایتالیا دریافت کنید , توجه داشته باشید که این کد به عنوان سند هویتی شما خواهد بود و عدم دریافت آن نشانگر ناموفق بودن در ثبت شرکت در ایتالیا نیز میباشد .

بعد از گذراندن مراحل بالا شما میتوانید در یکی از شعب بانک های این کشور افتتاح حساب انجام دهید که این حساب هم میتواند به نام شرکت و هم میتواند به نام خود شما افتتاح گردد .

بعد از انجام مراحل بالا شما باید برای مالیات بر ارزش افزوده در اداره مالیات کشورایتالیا ثبت نام انجام دهید , همانطور که میدانید طبق قوانین همه کشورها  , تمامی شرکت ها موظف به پرداخت مالیات میباشند و نرخ مالیات پرداختی با توجه به کشور , شهر , نوع فعالیت تجاری و بزرگی شرکت مشخص میگردد .

بعد از انجام مراحل بالا شما با تنظم وقت سفارت در تاریخ  مشخص شده باید به سفارت ایتالیا بروید , در آن زمان شما باید تمامی مدارکیکه برای دریافت ویزا از شما میخواهند به همراه ببرید , تا با بررسی مدارک شما طی دو هفته و با تایید آن یک ویزای یک ساله برای شما و همراهانتان (همسر و فرزندان زیر ۱۸سال)  صادر میگردد .

باید توجه داشته باشید که این ویزا به معنای دریافت اقامت دائم نخواهد بود بلکه به شما اجازه یک ساله داده شده است تا در این یک سال شما فعالیت تجاری خود را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا آغاز نمایید و شما برای تمدید این ویزا باید در این یک سال گزارش مثبتی از عملکرد شرکت تهیه و به اداره مهاجرت ایتالیا تحویل دهید تا با بررسی و اثبات آن مدت ویزا برای شما تمدید گردد .

شما میتوانید بعد از گذشت سه سال از ثبت شرکت در ایتالیا , زمانی که گزارش مثبتی از عملکرد شرکت تهیه نمودید و با اثبات اینکه مالیات های خود را به موقع پرداخت نمودید میتوانید اقامت دائم این کشور را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا اخذ نمایید فقط باید توجه داشته باشید که تنهادر صورتی اقامت دائم به شما داده خواهد شد که شما در طول این چند سال هیچ گونه جرم و تخلف مالی نداشته باشید .

مزایای ثبت شرکت در ایتالیا

  • شما میتوانید به صورت صد در صد مالکیت را بر عهده داشته باشید و نیازی به شریک محلی نخواهید داشت .
  • با ثبت شرکت در ایتالیا شما میتوانید به راحتی به تمامی نقاط اروپایی رفت و آمد و در برخی مواقع میتوانید اقامت طولانی مدت داشته باشید .
  • شما زمانی که در این کشور ثبت شرکت انجام میدهید میتوانید به راحتی به تجارت با کشورهای اروپایی بپردازید.
  • دسترسی به بازارهای اروپایی
  • بعد از گذشت سه سال میتوانید اقامت دائم ایتالیا را کسب کنید .
  • بعد از گذشت ۵  سال میتوانید برای دریافت پاسپورت دوم خود نیز اقدام کنید .
  • از مشکلی به نام تحریم برای همیشه راحت خواهید شد و میتوانید به راحتی به فعالیت تجاری بپردازید .
  • میتوانید در بانک های این کشور افتتاح حساب انجام دهید .
  • شما در واقع میتوانید یک برند اروپایی داشته باشید .
  • بهره مندی از امکانات رفاهی و خدمات درمانی در این کشور و اتحادیه اروپا
  • هزینه های زندگی در این کشور پایین میباشد .
  • فرزندان شما میتوانند در دانشگاه ها و مدارس این کشور به تحصیل بپردازند .

همانطور که قبلتر هم خدمت شما عرض کردیم ثبت شرکت در ایتالیا دارای پیچیدگی هایی میباشد که شما قادر به تشخیص آن نخواهید بود مگر آنکه دانش و تجربه آن را داشته باشید برای همین بهتر اس که از وکلای مجرب و موسسات معتبر کمک بخواهید , موسسه ما با سالها سابقه درخشان در امر مهاجرت و امور بین المللی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشد .

شما عزیزانی که قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ایتالیا را دارید میتوانید با شماره های موسسه در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعات ۹ صبح الی ۱۷عصر تماس گرفته و با کارشناسان مجرب ما مشورت نمایید , و  در صورت تمایل به مشاوره حضوری میتوانید با تعیین وقت قبلی از نزدیک با کادر مجرب و حرفه ای موسسه دیدار داشته باشید .

کارشناسان ما صادقانه به سوالات شما پاسخ خواهند داد و بهترین و مناسبترین راه ها را باتوجه به شرایط شما پیشنهاد خواهند کرد , اگر شما شرایط لازم برای کشور انتخابب را نداشته باشید در صورت تمایل به شما کشورهایی را پیشنهاد خواهند کرد که شرایط شمابا آنها همخوانی دارد .

ما در این مقاله تمام تلاش خود را در جهت اطلاع شماعزیزان از مراحل کلی ثبت شرکت در ایتالیا انجام داده ایم و در صورت هرگونه سوال در این زمینه شما میتوانید با موسسه تماس گرفته و جویا شوید .

خدمات دیگر موسسه شامل اخذ ویزای کاری , اخذ ویزای تحصیلی , اخذ ویزای توریستی , اخذ ویزای سرمایه گذاری , اخذ ویزای شینگن , وقت سفارت , خرید ملک در برترین کشورها ی دنیا میباشد .

برای مشاوره در خصوص ویزای شینگن و یا مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی می توانید با ما تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.