موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی

اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی

تحصیل در لیتوانی مستلزم شرایطی است که مهم ترین آنها اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی است. مهاجرت به لیتوانی راه های متفاوتی دارد. در این مقاله نحوه اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی را برای شما شرح خواهیم داد. ویزای سرمایه گذاری در لیتوانی، ویزای کار در لیتوانی و ... نیز از راه های مهاجرت به این کشور کوچک و زیبا می باشند. کشور لیتوانی جزء اتحادیه اروپا است همین امر مزیت بزرگی برای افراد متقاضی تحصیل در لیتوانی می باشد. مدرک صادره از دانشگاه های لیتوانی مورد تایید تمام اتحادیه اروپا هستند و نیازی به ارزیابی دوباره ندارند.

هزینه زندگی در لیتوانی

هزینه زندگی در لیتوانی حدود یک پنجم از ایران بالاتر است که این موضوع ارزان بودن این کشور را به نسبت سایر کشورهای اروپایی نشان میدهد. هزینه های تحصیل در لیتوانی هم بستگی به دانشگاهی که اقدام به تحصیل در آن کرده اید بستگی دارد.

کشور لیتوانی دارای دو دسته دانشگاه می باشد. مراکز آموزش عالی لیتوانی به چهار نوع دانشگاه دولتی و دانشگاه خصوصی و کالج های دولتی و کالج های خصوصی تقسیم می شوند.

مراکز آموزش عالی خصوصی پولی بوده و دانشجو ملزم به پرداخت شهریه است اما در مقابل مراکز آموزش عالی دولتی قرار دارند که به صورت رایگان دانشجو می پذیرند.

موضوعی که در مورد دانشگاه های دولتی و خصوصی لیتوانی لازم است گفته شود این است که برای ورود به دانشگاه های خصوصی لیتوانی محدودیتی وجود ندارد و هر کسی با هر رزومه ای می تواند پذیرش بگیرد.

در مورد دانشگاه های دولتی لیتوانی اوضاع متفاوت است. برای ورود به دانشگاه های دولتی باید رزومه قوی و پیشینه تحصیلی خوبی داشته باشید تا بتوانید موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه های لیتوانی شوید.

در ادامه در مورد هزینه های زندگی و تحصیل و سایر مورادی که لازم است در مورد تحصیل در لیتوانی بدانید بحث خواهیم کرد. در صورت وجود هر سوالی در ذهن شما در مورد اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس بگیرید و با مشاوران حقوقی ما در میان بگذارید.

اقامت لیتوانی

اخذ اقامت لیتوانی راه های مختلفی دارد که برای آشنایی بیشتر شما در مورد آن توضیح مختصری خواهیم داد.

از راه های اخذ اقامت لیتوانی می توان به اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی ، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت، اخذ اقامت از طریق ازدواج و اخذ اقامت از طریق کار لیتوانی اشاره کرد. البته در اینجا چون هدف ما اخذ اقامت تحصیلی لیتوانی است به سایر موارد نمی پردازیم و برای اطلاع از آنها می توانید سایر مقاله های موجود در مورد کشور لیتوانی را مطالعه فرمایید.

اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی به صورت موقت امکان پذیر است. البته موقت بودن به معنای این نیست که شما نمی توانید آن را به دائم تبدیل کنید. در صورتی که تحصیلات خود را در کشور لیتوانی به پایان برسانید بعد از تحصیلات همانند سایر کشورهای اروپایی مدت یک ساله ای برای پیدا کردن یک شغل مناسب به شما داده می شود.

در صورتی که در طول مدت یک سال موفق به پیدا کردن کار شوید می توانید ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید و اجازه اقامت موقت بگیرید. در صورتی که طی یک مدت زمان خاص که به طور معمول بین ۳ تا ۵ سال طول می کشد به کار خود اشغال داشته و مالیات خود را بپردازید و همچنین مرتکب تخلف و قانون شکنی نشوید می توانید برای اقامت دائم کشور لیتوانی درخواست بدهید. در صورتی که موفق به اخذ اقامت لیتوانی شوید خودتان و خانواده تان می توانید همانند سایر شهروندان کشور از امکانات کشور لیتوانی بهره ببرید.

هزینه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی

هزینه تحصیل در لیتوانی به نسبت سایر کشورهای اروپایی در سطح پایین تری قرار دارد. پایین بودن هزینه تحصیل در لیتوانی سبب شده این کشور به مقصد پرطرفداری برای تحصیل مخصوصا ایرانیان عزیز باشد. شهریه دانشگاه های لیتوانی به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی بستگی دارد. شهریه دانشگاه در لیتوانی با توجه به توضیح بالا مبلغی بین ۳ هزار تا ۷ هزار یورو در سال می باشد.

در کشور لیتوانی برای دانشجویان ممتاز بورسیه هایی در نظر گرفته شده است. بورسیه تحصیلی لیتوانی هم در دانشگاه های دولتی و هم در دانشگاه های خصوصی به دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود.

یکی از مزایای تحصیل در لیتوانی این است که دانشجو پس از طی کردن یک سال از تحصیلات خود اجازه بیست ساعت کار در هفته را خواهد داشت و از این طریق می تواند بخش زیادی از هزینه های تحصیلی خود را جبران کند.

هزینه زندگی در لیتوانی

هزینه زندگی در لیتوانی به نسبت کشورهای اروپایی وتوسعه یافته کمتر است و جای مناسبی برای زندگی است. اگر بخواهیم به طور تقریبی مبلغی را خدمت شما عرض کنیم می توان گفت در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه برای زندگی در لیتوانی لازم است. البته این مبلغ ممکن است کمی بالا یا پایین گفته بشود که آن هم به سبک زندگی فردی بستگی دارد.

این هزینه زندگی در لیتوانی که گفته شد شامل هزینه های خوراک، پوشاک و مسکن خواهد بود. تحصیل در لیتوانی یکی از پیشنهادات موسسه حقوقی مهاجرتی آوات به دوستان عزیزی است که قصد تحصیل در کشوری اروپایی با امکانات خوب و هزینه پایین را دارند می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی

تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی لیتوانی طرفداران زیادی بخصوص در بین هموطنان عزیز دارد.

مدارک تحصیلی در رشته های پزشکی و دندان پزشکی لیتوانی مورد تایید تمام اعضای اتحادیه اروپا و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر مخصوصا کشور خودمان می باشد.

تحصیل در این دو رشته به مدت ۶ سال طول می کشد و شهریه لازم برای پرداخت مبلغی در حدود ۱۳ هزار یورو در سال می باشد. یک نکته جالب توجه در مورد تحصیل در لیتوانی این است که در بسیاری از رشته ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات با سابقه ای درخشان در زمینه تحصیل در خارج از کشور، برای آگاهی بیشتر از تحصیل در لیتوانی از شما عزیزان دعوت می کند که با مشاوران برجسته ما تماس حاصل فرماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.