موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

تحصیـــل در کشور سوئد

تحصیـــل در کشور سوئد

  در این مقاله می پردازیم به بررسی  تحصیـــل در کشور سوئد ، کالج زبان در سوئد ، تحصیل در مقطع لیسانس  و فوق الیسانس در سوئد ، ویزای تحصیلی سوئد ، اخذ پذیرش تحصیلی در کالج زبان در کشور سوئد ، ویزای دانشجویی کشور سوئد  و مهاجرت به سوئد با موسسه مهاجرتی آوات همراه باشید.

کشور سوئد

کشور سوئد یکی از محبوب ترین کشور های جهان در زمینه ادامه تحصیل می باشد . دو راه برای ورود به دانشگاه های سوئد وجود دارد. بسته به کشوری که در حال حاضر در آن ساکن هستید و همچنین قصد شما از ادامه تحصیل در کشور سوئد که این دو راه با عناوین دانشجوی آزاد و دانشجوی مبادله ای شناخته می شوند. سازمان مهاجرتی آوات در جهت اطلاع رسانی از نحوه اقدام و امکانات و شرایط مورد نیاز برای تحصیل در کالج ها و دانشگاه های سوئد ، مطالعه مقاله زیر را به شما توصیه می کند و همچنین سیستم جامع مشاوره تلفنی سازمان مهاجرتی آوات که توسط مشاورین ارشد ما اداره می گردد پاسخگوی سوالات شما در زمینه شرایط تحصیل در دانشگاه های سوئد  و همچنین کالج های زبان این کشور به صورت 24 ساعته می باشد.

اقدام به عنوان دانشجوی آزاد

دانشجویان آزاد ، بطور خلاصه ، افرادی هستند که به صورت شخصی و یا از طریق نماینده رسمی اقدام به درخواست تحصیل در مقاطع بالاتر دانشگاهی در سوئد می کنند و نه از طریق دانشگاه های دیگری که در ارتباط و مبادله دانشجو با دانشگاه های سوئد هستند. اگر شما یک دانشجوی آزاد هستید و قصد  تحصیـــل در کشور سوئد را دارید تمامی اقدامات اولیه اعم از تحقیقات ، ثبت نام و تمامی موارد مربوطه را که پروسه گسترده ای نیز خواهد بود را شخصاً باید به عهده گرفته و به انجام برسانید

مراحل اقدام به شرح زیر می باشد :

شما مجبور خواهید بود تحقیقات گسترده و دقیقی از دانشگاه مورد نظرتان ، رشته های مورد ارائه ، کرسی های خالی و نحوه پرداخت هزینه ها انجام دهید. برای مقطع لیسانس در کشور سوئد از سیستم ثبت نام آنلاین می توانید اقدام فرمایید که در مورد تمامی دانشگاه های سوئد صادق است.

مانند بسیاری از سیستم های دانشگاهی دنیا ، ترم های تحصیـــل در کشور سوئد ابتدای پاییز و بهار قابل اقدام می باشند. اگر به دنبال ثبت نام در ترم پاییز می باشید .باید درخواست ثبت نام خود را تا اواسط ژانویه کامل کرده باشید. در ادامه اطلاعیه پذیرش را برای ترم پاییز تا مارچ و برای ترم بهار تا نوامبر بعد دریافت خواهید کرد.

برخی دانشگاه ها در بعضی رشته ها از شما در خواست تکمیل فرم درخواست مخصوص آن رشته را به صورت جداگانه خواهند داشت. اگر به عنوان دانشجوی آزاد اقدام می کنید باید در نظر داشته باشید که مسوولیت بررخورداری از امنیت مالی در حین تحصیل و اخذ ویزا به عهده خودتان خواهد بود و تضمینی از سمت دانشگاه به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت مگر اینکه از طریق نماینده رسمی اقدام کنید.

در نظر داشته باشید که اقدام به عنوان دانشجوی آزاد بسیار مشکل خواهد بود ، به این علت که سیستم تحصیلی دانشگاه های سوئد بسیار پرطرفدار بوده و تعداد دانشجویان خارجی که هرساله اقدام به درخواست برای ورود به این دانشگه ها می کنند بسیار زیاد می باشد کما اینکه شما در اولویت ثبت نام نخواهید بود.

شما می بایست که ثوابق تحصیلی ممتازی را دارا بوده و مدارک مناسب و معتبر تحصیلی را ارائه کنید. باید بسیار سخت تلاش کنید که خودتان را به عنوان یک دانشجوی ممتاز معرفی کنید که مطمئناً نیاز به ارایه مقالات معتبر نیز خواهید داشت .

 

 (Exchange Student)اقدام به عنوان دانشجوی مبادله ای

 

دانشجویان مبادله ای راه آسان تری را برای ورود به دانشگاه های سوئد  و تحصیـــل در کشور سوئد خواهند داشت ، آن هم به دلیل اینکه بیشتر تفاهم ها و هماهنگی های مربوطه اعم از سکونت ، رشته درخواستی و توافقات شهریه از طریق دانشگاه مبدأ انجام می پذیرد. این توافقات حتی تا اخذ اعتبار از دانشگاه مبدأ نیز امکان پذیر است.  البته به دلیل شرایط فعلی مکاتبات و ارتباطات محدود دانشگاه های ایران با دانشگاه های اروپایی این امکان بسیار بسیار برای دانشجویان ایرانی محدود و بعضاً غیر ممکن می باشد.

بزرگترین طرح مبادله دانشجو که شما را قادر به ادامه  تحصیـــل در کشور سوئد می سازد طرح معروف و  در واقع یکی از جالبترین طرح های دانشجویی در اروپا می باشدErasmus نام دارد .

طرح Erasmus چون به دانشجویان این امکان را می دهد که در 27 کشور اتحادیه اروپا ، ایسلند ، لیختن اشتاین ، نوروژ ، کرواسی ، مقدونیه و ترکیه برای این طرح اقدام کنند . بیش از 20 دانشگاه معتبر در سوئد در این طرح اروپایی شرکت دارند . بدون توجه به اینکه کجا در حال تحصیل هستید می توانید ادامه مقطع خود را در سوئد گذارنده با توجه به این مطلب که حتی اعتبارات خود را نیز می توانید به دانشگاه مقصد انتقال دهید.

البته الزاماتی نیز برای اخذ این امکانات وجود دارد که یکی از این الزامات داشتن مدرک پیش نیاز مرتبط و موجود در این طرح می باشد. که مقطع فوق لیسانس و دکترا را نیز شامل می شود

همانطور که متوجه شدید ، شما می بایست که شهروند و یا مقیم دائم اتحادیه اروپا  ویا یکی از کشور های فوق الذکر باشید. همچنین شما تا زمانی که سال اول مقطع تحصیلی خود را نگذارنده باشید نمی توانید در طرح فوق   از بیشتر طرح های موجود شرایط بهتر و جامعErasmusشرکت نمایید . سیستم کمک هزینه تحصیلی در

را دارا می باشد. به این دلیل که شما می توانید بورسیه تحصیلی ، کمک هزینه و یا پیشنهاد معافیت شهریه دریافت نمایید. هر دانشگاه دراین طرح میزان محدودی از این پیشنهادات را در اختیار شما می گذارد اما بیشتر دانشگاه ها برای تعداد مشخصی از دانشجویان این شرایط را به صورت کامل ارائه می دهند. با این وجود که طرح نیز   موجودNordplus program طرحی کامل می باشد ، طرح های تسهیلی دیگری نیز مانند Erasmusدارند کشور های حوزه بالتیک و اسکاندیناوی را پوشش می دهند که قالبی مشابه Erasmus می باشند

قابل ذکر می باشد که برای دانشجویان مبادله ای قابلLinnaeus – palme programدر آخر طرح استفاده می باشد. خواستگاه اصلی این طرح در سوئد می باشد که به کشورهای در حال توسعه این امکان را می دهد که نیاز های تحصیلی خود را در جهت خدمت رسانی به کشورهای محل زادگاه خود برآورده سازند. و همچنین این امکان را برای دانشگاه های سوئد و همچنین دانشجویان سوئدی مهیا می سازد که با انواع فرهنگ ها و نژادها از سراسر دنیا در ارتباط باشند .

مزایای  تحصیـــل در کشور سوئد:

 کشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعی و حقوق شهروندی در سطح بالایی قرار دارد و بی شک این یکی از دلایلی است که دانشجویان به رقم اطلاع از شرایط خاص آب و هوایی  وبعضی محدودیت های مهاجرین ، این کشور را در لیست انتخاب های خود قرار می دهند

 دوره کالج زبان انگلیسی در سوئد:

یکی از امکاناتی که کشور سوئد  به عنوان دوره آموزشی برای دانشجویان خارجی فراهم می آورد یاد دهی زبان انگلیسی و ارائه مدرک آیلتس اکادمیک در این کشور است. آن دسته از اشخاصی که برای ادامه تحصیل و یا فعالیت کاری در اروپا نیاز به مدرک زبان آیلتس دارند می توانند در دوره های کالج زبان انگلیسی در سوئد که بسته به سطح مورد نظر از 6 ما تا 1 سال قابل انتخاب می باشد ، شرکت نمایند. اخذ ویزا از طریق تحصیل در دوره کالج زبان در سوئد این مزیت را داراست که پس از اتمام این دوره می توان در دانشگاه های این کشور نیز درخواست ادامه تحصیل نمود. البته درصد موفقیت این درخواست ادامه تحصیل بسته به سوابق تحصیلی و رشته و مقطع مورد نظر متغییر می باشد.

هزینه دوره کالج زبان در سوئد در مدت 6 تا 12 ماه 80 هزار کرون معادل 40 میلیون تومان خواهد بود که البته این مبلغ هزینه های زندگی را شامل "نمی گردد".

معایب تحصیل در دوره های کالج زبان در سوئد:

خیل زیادی از دانشجویان خواهان شرکت در دوره های زبان انگلیسی آیلتس در سوئد نیم نگاهی را به تغییر ویزای خود به ویزای کار پس از اتمام دوره دارند که این امر با توجه به شرایط جدید دولت سوئد بسیار سخت و تحت شرایط خاصی امکان پذیر می باشد که آن هم به اعتبار مدارک تحصیلی آکادمیک ، رزومه کاری قوی و پاسپورت کشور مبدأ شخص متقاضی بستگی زیادی دارد.

در مقایسه این شرایط سوئد با کشورهای تحت الحمایه انگلستان مانند آفریقای جنوبی ، مالتا و استرالیا که کالج های زبان در این کشورها ، دوره زبان انگلیسی آیلتس را بعضاً با هزینه هایی کمتر به دانشجویان خارجی پیشنهاد می دهند ، شرایط اقامت از طریق ادامه تحصیل و یا اخذ ویزای کار برای انواع حرفه ها بسیار آسان تر و قابل دسترس تر می باشد.

دوره کالج زبان سوئدی به صورت تمام وقت :

بسیاری از دانشگاه های سوئد طرح های سالانه آموزش زبان سوئدی را به صورت تمام وقت ارائه می کنند.

همچنین انستیتو ها و کالج های زیادی در این زمینه در کشور سوئد ، دوره های زبان سوئدی را در تمامی می کنند Level 8سطوح برای دانشجویان خارجی فراهم می کنند . دانشجویانی که  موفق به گذراندن امتحان TISUS می گردند معادل امتحان دانشگاه های دولتی و تحصیـــل در کشور سوئد به زبان سوئدی در تمامی رشته هاست و راه خود را هموار می کنند.

معایب  تحصیـــل در کشور سوئد

اخذ کار در سوئد مادامی که در حال تحصیل هستید بسیار سخت و بعضاً در کارهای غیر مقتضی است که امکان بدست آوردن درامد مکفی را برای زندگی در ابتدا کمی سخت می کند. ( شاید 200 تا 400 یورو در ماه) که نسبت به هزینه های بالای زندگی این کشور را انتخاب مناسبی برای شروع و یا ادامه تحصیل در اروپا نمی کند.

اگر شخصی هستید که وضعیت جسمانی شما به آب و هوای خیلی سرد و ابری حساس است انتخاب تحصیـــل در کشور سوئد گزینه درستی برای شما نیست. کما اینکه هزینه های انرژی در سوئد به نسبت دمای بسیار پایین آن در شش ماه دوم سال اصلاً مقرون به صرفه برای دانشجویان خواهان تحصیل با هزینه های معمول اروپا نیست

در حال حاضر دولت سوئد اخذ اقامت را از طریق تحصیل برای دانشجویان خارجی مخصوصاً ایرانیان بسیار سخت و محدود به شرایط خاصی نموده است.

 تحصیـــل در کشور سوئد به نسبت تغییر ناگهانی شرایط شهریه که زمانی رایگان می بود و در حال حاضر پرداخت شهریه حداقل 80 تا 100 هزار کرون در دانشگاه های این کشور ، اولویت تحصیل رایگان را برای دانشجویان خارجی تا مقطع دکترا از بین برد.

در نهایت اینکه کشورهای دیگر اتحادیه اروپا مانند اتریش ، آلمان و ایتالیا که از نظر سطح کیفی تحصیل و زندگی نیز در شرایط بسیار ایده آلی قرار دارند در حال حاضر جزو گزینه های برتر برای تحصیل رایگان در تمامی مقاطع به شمار می آیند که دارای پاسپورت و اقامت با ارزشی نیز می باشند.

 

سازمان مهاجرتی آوات با بهره مندی از برترین وکلای بین المللی آماده ارائه خدمات در خصوص  تحصیـــل در کشور سوئد میباشد. شما عزیزان میتوانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت ما با کارشناسان زبده ی این راه تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.