موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

کارآفرینی در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه

شرایط کار در ترکیه و کاریابی و شرایط کار در کشور ترکیه چگونه است ؟ میزان سود آوری سرمایه گذاری و  کارآفرینی در ترکیه به چه میزان است ؟موفق ترین راه و سود آور ترین راه سرمایه گذاری در ترکیه چیست ؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

سرمایه گذاری  و کارآفرینی در ترکیه

هدف از کار آفرینی در کشور های در حال توسعه همچون کشور ترکیه برای مهاجران اخذ اقامت ، راحت و کم هزینه تر است اما چالش هایی بر سر راه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه وجود دارد که هیچ یک از اقتصادانان کشور ترکیه را برای کار آفرینی پیشنهاد نمی کنند .

دلایل حائز اهمیت برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه توسط سرمایه گذاران ، اقتصاد موفق کشور ترکیه و پایین بودن مالیات پرداختی توسط سرمایه گذاران بین المللی ست ، که ترکیه را به یک منطقه مرکزی با زیر ساخت های موفق کار آفرینی ، تبدیل کرده است .

برای سرمایه گذاران موضوع رقابتی بودن محیط کار و وجود بازار های داخلی بسیار حائز اهمیت است ، چون آن ها می دانند که وجود رقابت در بازار های داخلی ، اقتصاد کشور را بالا می برد . پس بازار کار کشور ترکیه جزء این دسته از محیط های رقابتی و مناسب سرمایه گذاری ، برای سرمایه گذاران است .

البته لازم به ذکر است که اعلام بداریم ، مالیات پرداختی کشور ترکیه در سال های اخیر از ۳۵ درصد به ۲۰ درصد افت داشته است و البته تمامی شرکت ها می توانند از وام ها و حمایت های دولت در سطح این رقابت تنگاتنگ موجود در بازاراستفاده نمایند و این طرح باعث می شود که در سود دهی سرمایه گذاران داخلی و بین المللی برابری حاکم شود .

اما با همه این صحبت ها و وجود پتانسیل بالای ترکیه برای سرمایه گذاری و فعالیت تجاری و اقتصاد فعال ترکیه ،اقتصادانان ، کشور ترکیه را مکانی مناسب برای کارآفرینی اعلام نمی دارند و چالش هایی که باعث عدم کارآفرینی در ترکیه ، همانند : تظاهرات مکرر ، آشوب های داخلی و بی ثباتی در سیاست و ... می گردد را علت اصلی فرار سرمایه گذاران خارجی از ترکیه می دانند .

کارآفرینی در ترکیه و ثبت شرکت

یکی از راه هایی که سرمایه گذاران برای کارآفرینی در ترکیه اقدام می نمایند ، ثبت شرکت است .

در این راه ، سرمایه گذاران باید یک طرح اقتصادی مقرون به صرفه و در عین حال ، در آمد زا و سود آوری بالائی به همراه داشته باشد را ، به دولت ترکیه اعلام بدارد .

شرکت هایی مانند :

شرکت سهامی ، شرکت تعاونی ، شرکت مسئولیت محدود ، شرکت جمعی که می توانند توسط سرمایه گذاران خارجی و بین المللی تاسیس و مجوز ثبت از اداره ثبت دریافت نمایند .

شرکت سهامی :

تعداد سهامداران حداقل به ۵ نفر برسد و هیچ محدودیتی برای سهامداران وجود ندارد .

شرکت مسئولیت محدود :

حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت مسئولیت محدود ، ۰۰۰/۵۰ لیر و با حداقل یک سهامدار و حداکثر پنجاه سهامدار قابل تشکیل می باشد .

شرکت تعاونی :

شرکت تعاونی بین دو شریک و با انتخاب یک نام خاص ثبت می گردد .

شرکت جمعی یا مختلط :

در شرکت جمعی فقط یک یا دو شریک مسئول ضرر و زیان شرکت می باشند و مابقی شرکاء به عنوان سهامدار عمل                     می کنند و هر کدام مسئول میزان سرمایه اولیه خود هستند .

ثبت شرکت در ترکیه از مزایای بسیار زیادی برخور دار است و اگر قصد تجارت به کشور های همسایه ایران را دارید بدون شک کشور ترکیه را انتخاب نمایید و با ثبت شرکت در ترکیه می توانید به اقامت ترکیه و سفر به ۱۰ ها کشوراروپایی بدون داشتن ویزا برسید .

در کشور ترکیه برای انجام هر گونه فعالیت اقتصادی و راه اندازی کسب و کار ،  نیاز به ثبت شرکت می باشد ، حتی رستوران ها ، سوپر مارکت ها و ... و بعد از درخواست اجازه کار ، متقاضی می تواند بعد از سپری کردن ۵ سال زندگی متوالی در ترکیه به اقامت دائم ترکیه دست پیدا نماید .

برای ثبت شرکت در ترکیه مدارک ذیل مورد نیاز می باشد :

  • پاسپورت
  • عکس
  • انتخاب چندین نام چند بخشی تجاری برای شرکت ثبت شده
  • نوع فعالیت تجاری شرکت
  • طبق اساسنامه شرکت مشخص شده سهم هریک از سهامداران
  • تعیین مدیر عامل
  • ثبت نشانی و کد الکترونیکی شرکت به طور دقیق در اداره ثبت ترکیه
  • حداقل هزینه ۰۰۰/۱۵ لیر

لازم به ذکر است خرید و یا اجاره کردن ملک تجاری برای ثبت شرکت در ترکیه الزامی باشد و به طور کلی می توان گفت که ثبت شرکت در ترکیه ، ۴ تا ۵ روز کاری به طول می انجامد .

حضور مدیر عامل در ثبت شرکت از الزامات ثبت می باشد اما بعد از ثبت ، برای انجام فعالیت های تجاری نیاز به حضور هیچ کدام یک از شرکاء نمی باشد .

یکی دیکر از راه های سرمایه گذاری در کشور ترکیه ، خرید منزل مسکونی می باشد که نیاز به سرمایه اولیه چندانی ندارد و متقاضیان می توانند با خرید ملک مسکونی در ترکیه ، اقامت یک ساله خود را به اقامت پنج ساله و اقامت دائم ترکیه تبدیل نمایند و از این رو هم به اقامت دائم ترکیه رسیده اید و هم با افزایش روز افزون ارزش ملک مسکونی خود روبه رو خواهند شد.

با توجه به اینکه در حال حاضر به دلیل نا امنی موجود در ترکیه ، اخذ تابعیت ترکیه و اخذ اقامت ترکیه به دشواری انجام می گیرد و شما متقاضیان عزیز می توانید برای اخذ اقامت کشور های اروپایی اقدام به عمل آورید و سرمایه گذاری و کار آفرینی را از کشور های موفق دنیا از نظر صنعت و اقتصاد و کشور های امن دنیا شروع کنید و تا بتوانید با اخذ اقامت کشور های اروپایی ، زندگی با کیفیت بالا و امکانات عالی و تحصیل رایگان را برای خود و خانواده خود رقم بزنید .

شما با داشتن اقامت کشور های اروپایی می توانید رفت و آمد راحت و بدون استرس به دیگر کشور های اروپایی و کشور های عضو شنگن داشته باشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.