موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

یکی از کشورهای پرطرفداری که حجم بسیاری از دانشجویان را برای اخذ ویزای تحصیلی  به خود جذب کرده است کانادا می‌باشداخذ ویزای تحصیلی کانادا . اکثر دانشجویان متقاضی  درصدد هستند تا شرایط ویزای تحصیلی کانادا را جویا و سپس برای اخذ آن اقدام کنند. به همین خاطر به دنبال موسسه‌ای معتبر هستند تا بتوانند شرایط لازم برای تحصیل در کانادا و همچنین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را برایشان شرح داده و بعد از سنجش شرایط و همچنین پذیرش از دانشگاه مورد نظری که می‌خواهند از طریق ویزای تحصیلی کانادا گرفته شود اقدام کنند.

مواردی را که در این مقاله مطالعه خواهید کرد بدین ترتیب می باشد: شرایط تحصیل در کانادا ، مواردی که برای شما ویزای تحصیلی صادر نمی شود ، کار دانشجویی در کانادا و شرایط لازم برای مجوز کار دانشجویی .

 

کانادا دومین کشور پهناور جهان

کانادا دومین کشور بزرگ جهان می‌باشد و درصد زیادی از ایرانیان مقیم این کشور می‌باشند در کل ایرانی‌های بسیاری علاقمند هستند که از طریق ویزای تحصیلی کانادا وارد خاک این کشور شده و سپس برای گرفتن اقامت، از طرق مختلف اقدام کنند.به همین خاطر ما در این مقاله شرح مختصری از ویزای تحصیلی کانادا، مدارک موردنظر جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا و دیگر اطلاعاتی که برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا مورد نیاز است خدمتتان ارائه می‌دهیم.

 شرایط تحصیل در کانادا

اگر شما خواهان تحصیل در کانادا از طریق ویزای تحصیلی کانادا می‌باشید باید بدانید که در ابتدا شما باید از دانشگاه یا کالجی که در کانادا مدنظر دارید پذیرش گرفته باشید (خاطرنشان کنیم که پذیرش از دانشگاه یا کالج موردنظرتان توسط موسسه حقوقی آوات امکان‌پذیر می‌باشد ) اما برای گرفتن پذیرش باید فرد متقاضی ثابت کند که توان مالی لازم جهت پرداخت شهریه دانشگاه موردنظر، هزینه‌های زندگی در کانادا و... را دارا می‌باشد.

همچنین باید مدارک لازم جهت سلامت جسمی و عدم سوءسابقه را هم به دولت کانادا تحویل دهید. و نکته دیگر اینکه متقاضی بایستی در مصاحبه افسر ویزا را قانع کند که بعد از اینکه از طریق ویزای تحصیلی کانادا به این کشور رفت بعد از تمام شدن دوره تحصیلی‌اش به کشور خود باز می‌گردد. اگر این شرایط را داشته باشید ویزا برایتان صادر می‌شود.

مواردی که برای شما ویزای تحصیلی صادر نمی شود

زمانی که متقاضی قصد این را دارد که دوره تحصیلی‌اش کمتر از ۶ ماه بوده باشد.

زمانی که شما پرسنل یک نماینده خارجی در کانادا بوده باشید ویزای تحصیلی کانادا به شما تعلق نمی‌گیرد.

زمانی که شما اعضای خانواده یک نماینده خارجی باشید.

کودکان خردسال والدینی که از طریق ویزای کاری کانادا و یا ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرده‌اند.

کودکان خردسالی که والدین آن‌ها می‌خواهند به‌عنوان پناهنده خود را به خاک کانادا برسانند.

و در آخر زمانی ویزای تحصیلی کانادا به متقاضی داده نمی‌شود که فرد متقاضی عضو نیروهای مسلح بوده باشد.

کار دانشجویی در کانادا

برای افرادی که از طریق ویزای تحصیلی کانادا وارد این کشور می‌شوند شرایطی وجود دارد که فرد می‌تواند در کانادا حین تحصیل، به کار هم مشغول شود.

افراد می‌توانند از طرق مختلف به کار در کانادا از طریق ویزای کاری کانادا بپردازند به‌طور مثال فردی که بالاتر از مقطع متوسطه، در یک موسسه آموزش عالی مشغول به تحصیل است و از طریق ویزای تحصیلی کانادا (معتبر) وارد این کشور شده است می‌تواند در کنار تحصیل به کار در همان موسسه آموزش عالی بپردازد.

متقاضی می‌تواند زمانی که از طریق ویزای تحصیلی کانادا اقدام به تحصیل‌کرده است به‌جز داخل دانشگاهی که در آن مشغول تحصیل می‌باشد، در خارج از دانشگاه هم به کار بپردازد. به شرطی که مجوز لازم برای کار در خارج از دانشگاه را دریافت کرده باشد. در ادامه مجوزهای لازم را برای کار دانشجویی شرح داده ایم.

 

شرایط لازم برای مجوز کار دانشجویی

یکی از این مجوزها این می‌باشد که شما به‌صورت تمام‌وقت در یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی ثبت نام شده باشید. زمانی که برای کار در خارج از دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی می‌خواهید مشغول شوید باید مجوز کار را دریافت کنید در این مجوز به شما این اجازه داده می‌شود که در هفته به مدت ۲۰ ساعت به کار بپردازید و زمانی که تعطیلاتی وجود داشته باشد که از قبل اطلاع داده شده باشد می‌توانید در آن تعطیلات به‌صورت تمام‌وقت کار کنید اما در زمانی که کلاس‌های دانشگاهتان دایر است می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت کار کنید.

در برخی از دانشگاه‌ها و برای برخی رشته‌ها تجربه کاری جزء واحدهای دانشگاهی می‌باشد. در برخی موارد نیز زمانی که دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود می‌تواند مجوز لازم جهت کار در کانادا را دریافت کند و این مجوز نیاز به مدارکی دارد اعم از اینکه ثابت شود فرد در دانشگاه و یا موسسه آموزشی معتبر تحصیل کرده است. این مجوز فقط شامل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌باشد.

برای دریافت مجوز کار بعد از اتمام دوره تحصیل برای افرادی که از طریق ویزای تحصیلی کانادا وارد دانشگاه شده‌اند می‌بایستی در این کشور به‌صورت تمام‌وقت تحصیل کرده باشید و حداقل زمانی که در این کشور از طریق ویزای تحصیلی کانادا تحصیل کرده‌اید ۸ ماه بوده باشد.

برای پاسخ به سؤالات شما عزیزان در خصوص ویزای تحصیلی کانادا،  موسسه حقوقی آوات همه‌روزه با وجود مشاورین مجرب آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.