موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات

ویزای تحصیلی بلژیک

 ویزای تحصیلی بلژیک

اخذ  ویزای تحصیلی بلژیک و تحصیل در بلژیک یکی از خدماتی است که موسسه حقوقی مهاجرتی آوات ارائه می کند. اخذ  ویزای تحصیلی بلژیک و تحصیل در بلژیک متقاضیان خاص خود را دارد. برای اخذ  ویزای تحصیلی بلژیک شرایط و مدارکی لازم است که از طرف دولت بلژیک تعیین شده است که در این اینجا قصد داریم برای شما هموطنان شرح دهیم. علاوه بر موارد بالا، هزینه های تحصیل در بلژیک، ساعات مجاز کار دانشجویی در بلژیک و سایر موضوعات مورد نیاز برای تحصیل در بلژیک را برای شما توضیح خواهیم داد. قبل از شروع به توضیح موارد گفته شده بهتر است بدانید  ویزای تحصیلی بلژیک دو نوع است که یکی کوتاه مدت و نود روزه و نوع دیگر طولانی مدت و برای بیش از نود روز است. قبل از هر چیزی باید تعیین کنید برای شما کدام نوع ویزا مناسب است. موسسه حقوقی مهاجرتی آوات با کادر مشاوره ای مجرب در زمینه تحصیل در بلژیک و اخذ  ویزای تحصیلی بلژیک از شروع تا پایان در کنار شما خواهد بود.

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به نروژ

در بلژیک کلاس های دانشگاه از ماه های سپتامبر و اکتبر تشکیل می شوند. در پایان هر ترم دانشجویان باید در امتحانات پایان ترم شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند تا بتوانند سال تحصیلی بعدی را شروع کنند. تدریس در موسسات آموزش عالی بلژیک دو مرحله ای صورت می گیرد که مرحله اول به صورت عملی و مرحله دوم به صورت پژوهشی و آموزشی است. در این موسسات رشته های همچون معماری، هنر، بهداشت و ... تدریس می شود.

هزینه های تحصیل در بلژیک تقریبا رایگان است بدین صورت که تنها تعدادی از دانشگاه ها و در رشته های محدودی شهریه دریافت می کنند که با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی شما می توان برآورد دقیق تری از هزینه های تحصیل در بلژیک بدست آورد.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی بلژیک کمی دشوارتر است و این دشواری هم به دلیل داشتن آزمون ورودی در این رشته ها است. داشتن آزمون ورودی برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی بلژیک باعث شده که برخی دانشجویان به کشورهای دیگر مثل آلمان و اتریش که دارای دانشگاه های رایگان هستند تمایل پیدا کنند.

طول دوره تحصیل در بلژیک همانند دیگر کشورهای اروپایی در مقطع لیسانس سه تا چهار سال و فوق لیسانس یک تا دو سال است.

هزینه های زندگی در بلژیک

از آنجا که تحصیل در بلژیک بجز در موراد محدودی رایگان است تنها هزینه هایی که دانشجو باید متحمل شود هزینه های زندگی در بلژیک است که مبلغ زیادی نمی شود و دانشجو می تواند با کار دانشجویی مقدار زیادی از آن را پوشش دهد.

هزینه های زندگی دانشجویی در بلژیک در مقاطع مختلف کمی متفاوت است. هزینه زندگی دانشجویی در مقطع لیسانس در کشور بلژیک در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو می باشد که در مقاطع بالاتر در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو می باشد.

تحصیل در مقطع دکترا در بلژیک شرایط ویژه ای را دارد به طوری که در مقطع دکترا به دانشجویان بورسیه اعطا می شود و در صورت بورسیه شدن دانشجو، وی به عنوان شاغل محسوب شده و حقوق ماهیانه ۲۰۰۰ دلاری دریافت خواهد کرد. به همین خاطر رقابت زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی بلژیک وجود دارد. البته ذکر این نکته ضروری است که از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی نروژ این است که دانشجو مقاطع قبلی را در دانشگاه های معتبر گذرانده و دارای مقاله های بین و المللی بوده و همچنین مدرک زبان سطح بالای آیلتس و تافل باشد.

زبان تدریس در دانشگاه های بلژیک

موضوع بسیار جالبی که در مورد تحصیل در بلژیک وجود دارد این است که زبان تدریس در دانشگاه های بلژیک با این که زبان این کشور انگلیسی نیست اما در بسیاری از رشته های تحصیلی حتی در مقطع کارشناسی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود که می تواند مزیت خوبی برای دانشجویان بین المللی باشد. برای تحصیل در کشور بلژیک مخصوصا مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیاز به مدرک زبان خواهید داشت.

کار دانشجویی در بلژیک

کار دانشجویی در کشور بلژیک نیز همچون سایر کشورهای اروپایی اجازه داده شده است. در مقطع لیسانس دانشجویان می توانند در هفته به ۱۰ ساعت کار بپردازند این ساعت کاری در مقطع فوق لیسانس تا ۲۰ ساعت در هفته و در مقطع دکترا تا ۳۰ ساعت در هفته اجازه داده شده است. در تمام مقاطع به ازای هر ساعت کار مبلغی در حدود هشت تا ده دلار پرداخت خواهد شد که با توجه به رایگان بودن تحصیل در بلژیک می تواند سایر هزینه های دانشجو را پوشش دهد.

دانشگاه های معتبر بلژیک

کشور بلژیک دارای دانشگاه های معتبر و بین المللی زیادی است که هر ساله تعداد دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کنند. در پایین تعدادی از دانشگاه های معتبر کشور بلژیک را برای شما نام می بریم.

دانشگاه وریج بروکسل

دانشگاه آزاد بروکسل

دانشگاه لیژ

دانشگاه خنت

تحصیل در کشور بلژیک همواره متقاضیان زیادی داشته است که علت آن را می توان سطح بالای زندگی افراد جامعه و همچنین دانشگاه های مدرن این کشور دانست. اگر شما هم تصمیم گرفته اید که تحصیل در بلژیک را تجربه کنید و با تحصیل در دانشگاه های مدرن آینده خود را تضمین کنید حتما در اسرع وقت با مشاوران موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس گرفته و از تجربیات ما در زمینه مهاجرت تحصیلی به بلژیک  و اخذ  ویزای تحصیلی بلژیک نهایت استفاده را ببرید.

با آرزوی موفقیت برای تمام هموطنان عزیز 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.